שתף קטע נבחר

קוסטה ריקה: הקופים שודדים את התיירים

קופי הקפוצ'ין למדו לתמרן את התיירים הנלהבים שמגיעים לחופי המדינה ומקבלים מהם מזון בשפע, אך לאחרונה החלו הקופים להפגין תוקפנות וגם לגנוב תיקים. הצצה לפרק האחרון בסדרת הטבע החדשה של ה-BBC "חיות פרא בעיר" שעוקבת אחרי הסתגלות חיות הבר לחיים הסואנים בסביבות הערים ברחבי העולם ותשודר הערב ב-21:30 בכאן 11

 

 
קוסטה ריקה היא אחת המדינות הטרופיות המושכות אליה תיירים רבים מכל העולם, שמגיעים לצפות מקרוב בחיות הבר המקומיות.
 
באחת מערי החוף, קופי קפוצ'ין לבני ראש, הנחשבים לקופי בעלי המוח הגדול ביותר ביחס לגוף מכל הפרימטים, מלבד האדם, גילו את קלות המזון באזורים המתויירים.
 
קפוצ'ין גונב מתיירים (צילום: hbrizard/Istock by Getty)
קפוצ'ין גונב מתיירים(צילום: hbrizard/Istock by Getty)

התיירים הרבים מגיעים לחופים מספקים להם מזון מזין ומגוון. להקה של כ-20 פרטים נלחמה רבות נגד קופים אחרים כדי להשתלט על הטריטוריה היקרה.
 
הקופים למדו לתמרן את התיירים התמימים ולהשיג אספקת מזון בלתי פוסקת, כשהם משתמשים בשיטות רבות, שחלקן עדינות וחינניות, ואחרות חוצפניות על גבול התוקפנות.
 

הפחד המולד מבני האדם נעלם

כל אלה אינן התנהגויות טבעיות.  מאחר ולקופים הללו צריך להיות פחד מולד מבני אדם. ככל שהקפוצ'ינים מצפים יותר לקבל מזון, כך הם פועלים ביתר תוקפנות להשגתו והתיירים שמאכילים אותם ונהנים לרגע מהמפגש עם הקוף, מעודדים את ההתנהגות של הקופים.
 
הקופים לא מסתפקים רק בקבלת מזון, אלא החלו לגנוב חפצים ומזון מתיקים שנותרים על החוף, בזמן שבעליהם הלכו לטבול במים או לא שמו לב למתרחש.
 
קפוצ'ין גונב מתיירים (צילום: BBC)
קפוצ'ין גונב מתיירים(צילום: BBC)
 
הקפוצ'ינים הם בין הפרימאטים הבודדים שידוע שמשתמשים בכלים, לכן פתיחת תיקים שנשארו ללא השגחה היא לא בעיה עבורם. אך בשל התנהגותם הפושעת ושיטותיהם הבריוניות, החיבה שרוחשים להם התיירים הולכת ופוחתת. למרות שלטי האזהרה הרבים, אם התיירים לא ישנו את התנהגותם, יתכן שהקופים יועברו למקום אחר או יורדמו.

 

הצורך למצוא דרכים להגן על חיות הבר מפני הבעיות שבני האדם יצרו, מקבל חשיבות הולכת וגוברת, במיוחד בעולם בו אזורים עירוניים ימשיכו לנגוס ולבלוע בתי גידול טבעיים.

 

הצצה לפרק הראשון: כנופיות הלוטרות כובשות את רחובות סינגפור

הצצה לפרק השני: כך מחזרים היעלים במצפה רמון

 

הפרק השלישי והאחרון בסדרה "חיות הפרא בעיר" ישודר הערב (שישי) ב-21:30 בכאן 11

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: hbrizard/Istock by Getty
קוף גונב תיק בקוסטה ריקה
צילום: hbrizard/Istock by Getty
מומלצים