שתף קטע נבחר

מחאת תלמידים למען הסביבה: "יש איום על עתידנו"

מחר בירושלים צפויים לצעוד תלמידים לעבר משכן הכנסת, במחאה על "ההתעלמות ממשבר האקלים". אחת ממארגנות המחאה בריאיון באולפן ynet: "מדובר בחיים שלנו"

תלמידים מרחבי הארץ צפויים להפגין מחר (יום ג') בירושלים במחאה נגד אוזלת ידן של הרשויות בטיפול במשבר האקלים. על-פי התכנון התלמידים ייפגשו ליד בית המשפט העליון ומשם יצעדו לעבר משכן הכנסת. "לא ייתכן שבשנת 2019 מנהיגי המדינה יתעלמו ממשבר האקלים! הגיע הזמן לפעול ולהכריז על מצב חירום! " נכתב בדף הפייסבוק של השביתה.

 

 

בריאיון לאולפן ynet אמרה למידת התיכון, ענבל וסלי, אחת מיוזמי המחאה, על הצעדה הצפויה מחר: "יש בעולם בחצי שנה האחרונה התעוררות מאוד גדולה של בני נוער, ביותר מ-125 מדינות, שיוצאים לרחובות ואומרים 'אנחנו לא יכולים להמשיך להתעלם ממשבר האקלים שמאיים על העתיד שלנו, על החיים של כולנו' . אנחנו קוראים לממשלות להתייחס לנושא הזה, מנסים להנכיח אותו כמה שיותר בשיח הציבורי ולדרוש שינוי אמיתי".

 

וסלי אמרה שיש היענות לקריאה למחאה: "אפילו אותי זה הפתיע כמה היענות יש סביב הנושא הזה, כי בני נוער מבינים שאין לנו ברירה, מדובר בחיים שלנו. זה לא נושא נישתי של כמה פעילים אקטיביסטיים, זה משהו שהוא רלוונטי לכולם".

 

דיסלדוף, גרמניה (צילום: רויטרס)
דיסלדוף, גרמניה - בהפגנת התמלמידים במרץ(צילום: רויטרס)

העיר לונד בשבדיה (צילום: רויטרס)
העיר לונד בשבדיה - - בהפגנת התמלמידים במרץ(צילום: רויטרס)

תל אביב (צילום: טל גונן, שומרי הבית)
תל אביב - - בהפגנת התמלמידים במרץ(צילום: טל גונן, שומרי הבית)

 

יערה פרץ, פעילה ב"מגמה ירוקה" שמשתתפת גם כן במחאת התלמידים, דיברה על שביתת התלמידים הגדולה בעולם בחודש מרץ: "אנחנו רואים מגמה של שינוי בכל העולם, יש תנועות אזרחיות של הרבה מאוד אנשים שמתעוררים. העובדה שב-15 במרץ - 1.5 מיליון בני נוער יצאו מבית הספר והפגינו ברחובות ברחבי העולם, זה דבר שלא נראה בעבר, זה חסר תקדים וזה מראה שהמצב כל כך חמור, שכולנו מתגייסים".

 

עם זאת, שביתת התלמידים בארץ בחודש מרץ לא סחפה אחריה רבים. וסלי מסבירה: "הנוער מתחיל להבין גם בארץ שאין לנו ברירה, אלא לדבר על הנושא הזה ולפעול בנושא הזה, כי כל דבר שאכפת לנו ממנו, כל העתיד שלנו מותנה בהתמודדות של העולם ושל ישראל עם משבר האקלים. אנחנו מתחילים להרגיש את זה עכשיו, למשל, עם הבצורת וכל מיני תהליכים שמשפיעים על הבריאות, שכבר אנחנו עכשיו מרגישים - יש לנו שריפות בארה"ב, שטפונות במקומות מסוימים בעולם".

 

פרץ קראה גם לאלו שאינם תלמידים להצטרף למחאה: "אני רוצה להזמין את כולם להשתתף במחאה הזאת ובכלל לקחת חלק במאבק. אנחנו נמצאים בנקודה קריטית בהיסטוריה האנושית. הנוער פה עושה בית ספר לפוליטיקאים, עושה בית ספר למבוגרים, ואנחנו צריכים להתגייס לשורות גם כן".

 

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: AP
הפגנה נגד ההתחממות הגלובלית
צילום: AP
מומלצים