שתף קטע נבחר

לקראת איסור פלסטיק באילת: "קנס של מאות שקלים"

עיריית אילת הודיעה כי בקרוב תתקן חוק על מנת לאסור הכנסת כלים חד פעמיים לחופי הים. בריאיון לאולפן ynet אמר מנהל היחידה האזורית לאיכות סביבה כי רוב הישראלים יכבדו את החוק, אך מי שלא ייקנס ב-420 שקלים

 

 

 

עיריית אילת הודיעה כי תתקן חוק עזר עירוני על מנת לאסור הכנסת כלים חד פעמיים מפלסטיק לחופים, כדי למנוע זיהום. אסף אדמון, מנהל היחידה האזורית לאיכות סביבה אילת-איילות, סיפר בריאיון באולפן ynet כי לדעתו רוב הישראלים יצייתו לאיסור, אך מי שיעבור עליו ייקנס ב-420 שקלים. 

 

בשלב ראשון, מספר אדמון, יחל קמפיין פרסומי: "אנחנו מעלים את המודעות, אנחנו פותחים בקמפיין ומעבירים את המסר, שהפלסטיק הורג את הים ופוגע בנו גם כאנשים. הוא מגיע אלינו לצלחת".

 

אדמון הוסיף כי אחרי האישורים במועצת העיר אילת ושל משרדי הפנים והמשפטים "זה יהיה בניגוד לחוק להגיע לחוף באילת עם כלים חד פעמיים". על דרכי האכיפה הוא הוסיף: "נייצר אכיפה. רוב האנשים מקשיבים לחוק, הם מבינים. אנחנו נגיע לחופים ונאכוף, לא נגיע לכל אחד. השינוי הזה הוא לא של יום אחד. יהיו קנסות של מאות שקלים, 420 שקל".

 

חוף באילת. ארכיון (צילום: מאיר אוחיון) (צילום: מאיר אוחיון)
חוף באילת. ארכיון(צילום: מאיר אוחיון)

 

לדבריו, הוא מקווה שהחוק המוצע יעביר את המסר שלא להשתמש בכלים מפלסטיק: "אנשים ידעו שדרך הזו שאנחנו לא נכנסים לים עם חד פעמי. מי שמביא חד פעמי - פוגע בנו".

 

אדמון הוסיף כי זו מגמה בעולם, שמגיעה רק עכשיו לישראל: "יש תקדימים בעולם - כמו בצרפת ובריטניה, הם הולכים יותר רחוק - הם יאסרו מכירה של פלסטיק חד פעמי. מדינות רבות בעולם כמו בארצות הברית ובאפריקה - אוסרות להכניס כלים חד פעמיים מפלסטיק לחופי הים".

 

ראש העיר אילת, מאיר יצחק הלוי, אמר בתחילת השבוע כי "אילת הנמצאת בין 42 ערי המפרץ היפות בעולם, התברכה במשאבי טבע נדירים שעליהם אנו שומרים באדיקות. בזכות המפרץ הקסום, המדבר רחב הידיים והשמש .כמעט בכל שנה פוקדים את אילת כ- 3 מיליון נופשים מהארץ ומהעולם. עבורם, עבורינו ועבור הדורות הבאים אנו שומרים על משאבי הטבע והסביבה באהבה".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: מאיר אוחיון
חוף באילת. ארכיון
צילום: מאיר אוחיון
מומלצים