שתף קטע נבחר

תקלה בשיגור: אבד לוויין צבאי של איחוד האמירויות

כשתי דקות לאחר השיגור אירעה תקלה חמורה והמשגר ועליו הלוויין התרסקו לאוקיינוס. מדובר בלוויין שהיה אמור לצלם תמונות ברזולוציה גבוהה

 

 

 

משגר "וגה" שנשא לוויין של איחוד האמירויות התרסק לפנות בוקר (יום ה') בעקבות "סטייה משמעותית" במהלך השיגור. כך הודיעה חברת Arianespace, האחראית על השיגור. עדיין לא ברור מה גרם לתקלה בשיגור. המשגר והלוויין התרסקו ככל הנראה לאוקיינוס האטלנטי.

 

הלוויין שוגר על גבי רקטת וגה בשעה 4:53 (שעון ישראל) מגיאנה הצרפתית. כעבור כשתי דקות לאחר השיגור התברר כי חלה תקלה. "כשתי דקות לאחר השיגור, קרתה תקלה חמורה, שגרמה לאובדן המטען", אמרה לוסי פאברגוטס, סגנית נשיא Arianespace. "אנחנו מביעים את צערנו בפני הלקוחות שלנו על אובדן המטען. אנחנו מאוד מצטערים על כך".

 

שיגור הלוויין מגיאנה הצרפתית (צילום: סוכנות החלל האירופית)
שיגור הלוויין מגיאנה הצרפתית(צילום: סוכנות החלל האירופית)

 

השיגור עצמו מדרום אמריקה נדחה פעמיים בשל תנאי מזג אוויר קשים ולפנות בוקר, כשמזג האוויר איפשר את השיגור - שוגר הלוויין, שנבנה על ידי חברת איירבוס.

 

מדובר בתקלה הראשונה בשיגור של משגר מסוג וגה, שבו משתמשים מאז שנת 2012. בין היתר שיגר המשגר לפני כשנתיים את הלוויין הישראלי-צרפתי ונוס, המסייע לחקלאים. בסך הכול הוא רשם עד כה 14 שיגורים מוצלחים, שישה מהם השנה. מדובר במשגר שגובה כ-30 מטרים ורוחבו כ-3 מטרים בנקודה הרחבה ביותר.

 

המשגר היה אמור להציב במסלול בחלל את הלוויין Falcon Eye 1, שנבנה בצרפת עבור צבא איחוד האמירויות. מדובר בלוויין הראשון מבין שניים שנבנה בצרפת עבור הצבא של איחוד האמירויות. שני הלוויינים היו אמורים לספק תצלומים ברזולוציה גבוהה מאוד. על פי התוכנית המקורית, אותה חברה אמורה לשגר את Falcon Eye 2 לחלל בהמשך השנה.

 

המשגר היה אמור להציב את הלוויין בגובה של 611 ק"מ מכדור הארץ. משקלו של הלוויין היה 1,197 ק"ג. ב"גולף ניוז" נכתב כי באיחוד האמירויות הוקם מרכז בקרה, שהיה אמור לעקוב אחר הלוויין ולנתח את התמונות שהיה אמור לצלם.

 

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: סוכנות החלל האירופית
שיגור הלוויין מגיאנה הצרפתית
צילום: סוכנות החלל האירופית
מומלצים