שתף קטע נבחר

צפו: ניסוי בדגם החללית שאמורה להביא בני אדם למאדים

דגם מוקטן של ספינת החלל, שאמורה לשאת בעתיד בני אדם לירח ולמאדים, הגיעה לגובה של כ-150 מטר. לאחר מכן נחתה בשלום. צפו בניסוי המוצלח

 

 

 

חברת SpaceX ערכה הלילה (יום ד', שעון ישראל) בטקסס ניסוי בדגם של ספינת החלל, שאמורה להביא בעתיד בני אדם למאדים. החללית הגיעה לגובה של כ-150 מטרים לאחר השיגור וכעבור כדקה היא נחתה לא רחוק מהמקום שממנו היא שוגרה.

 

מייסד SpaceX, אילון מאסק, בירך בטוויטר את המפתחים: "יום אחד starship תנחת בחולות של מאדים".

 

הניסוי שנערך בטקסס (צילום: רויטרס)
הניסוי שנערך בטקסס(צילום: רויטרס)

הניסוי שנערך בטקסס (צילום: רויטרס)
הדגם הגיע לגובה 150 מטר(צילום: רויטרס)

 

כרגע מדובר רק בדגם מוקטן של ספינת החלל, שאותה מתכוון מאסק לבנות. הגובה של החללית הוא 18 מטרים והיא נבנתה במפעל של החברה סמוך לחופי טקסס. מדובר בניסוי השני בדגם ספינת החלל וככל הנראה האחרון בדגם זה.

 

עתה תעבור SpaceX לפתח דגמים יותר גדולים של ספינת החלל כשהמטרה להגיע תוך כמה שנים לאב טיפוס של starship, שאמורה לשאת בני אדם למשימות בירח ובמאדים.

 

הדמיה של החללית שאמורה להגיע לירח (צילום: רויטרס)
הדמיה של החללית שאמורה להגיע לירח(צילום: רויטרס)

הדמיה של Starship של מאסק (צילום: מתוך טוויטר)
הדמיה של Starship של מאסק(צילום: מתוך טוויטר)

 

בתחילת השנה פורסם כי לאחר סדרה של טיסות קצרות, מאסק מקווה שיצליח להביא משימת מטען שתנחת על מאדים ב-2022. לדברי היזם, המטרה שלו היא להקים התיישבות אנושית בכוכב הלכת האדום, והטיסות הראשונות אליו יהיו הניצנים של אותה התיישבות. "ברגע שאתה מגיע לשם, ההזדמנות היא עצומה", אמר מאסק בחודש ינואר. "אנחנו הולכים לעשות את המרב והטוב ביותר כדי להגיע לשם ואז נוודא שישנה סביבה שבה יזמים יוכלו לפרוח".

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: רויטרס
הניסוי בטקסס
צילום: רויטרס
מומלצים