שתף קטע נבחר
 

חתני פרס נובל יוצאים לקדם את לימודי המדעים

פרופ' אהרון צ'חנובר, החבר בעמותת חתני פרס נובל למציינות, אמר בריאיון לאולפן ynet למה חשוב ללמוד מדעים, לאור המצב העגום: " אני חושב שהמדעים עומדים ביסוד ההנדסה והטכנולוגיה, שהם המנוע הכלכלי והביטחוני החשוב ביותר, שמעמיד את מדינת ישראל על רגליה"

למרות החשיבות הרבה שלהם, מערכת החינוך לא שמה את נושא לימודי המדעים במקום גבוה בסדר העדיפויות. בחודש שעבר פורסם ב-ynet כי בשל מחסור במורים, ב-40 חטיבות ביניים ברחבי הארץ לא ילמדו את המקצוע החשוב - מדעים.

 

חתני פרס נובל למען לימודי מדעים אולפן    (צילום: אלי סגל)

חתני פרס נובל למען לימודי מדעים אולפן    (צילום: אלי סגל)

סגורסגור

שליחה לחבר

 הקלידו את הקוד המוצג
תמונה חדשה

שלח
הסרטון נשלח לחברך

סגורסגור

הטמעת הסרטון באתר שלך

 קוד להטמעה:

 

כדי לנסות לפתור את הבעיה ולעודד את לימודי המדעים הוקמה עמותת חתני פרס נובל למציינות, שבה חברים בכירים בקהילה המדעית ובתעשייה הטכנולוגית בישראל וכמובן גם ישראלים שזכו בפרס נובל. אחד מהם הוא פרופ' אהרון צ'חנובר, חתן פרס נובל לכימיה לשנת 2004. בריאיון לאולפן ynet התייחס פרופ' צחנובר לחשיבות בלימודי המדעים: "במשך השנים האחרונות יש ירידה מאוד גדולה של סטודנטים במוסדות להשכלה גבוהה שהולכים ללמוד מדעים. הפקולטות לכימיה כמעט ריקות, בפיזיקה יש אולי קצת יותר. מתמטיקה, אתם יודעים בעצמכם על המאמצים שעושה משרד החינוך כדי לעודד את לימודי המתמטיקה. אני חושב שהמדעים עומדים ביסוד ההנדסה והטכנולוגיה, שהם המנוע הכלכלי והביטחוני החשוב ביותר, שמעמיד את מדינת ישראל על רגליה".

 

על האופן שבו אפשר למשוך תלמידים ללמוד מדעים, אמר פרופ' צ'חנובר: "הנה הגענו להישג חשוב, ייצרנו תרופות שמצילות מיליוני אנשים. אותי זה מרהיב, למרות שאני בגיל מתקדם. אני מקווה שאני מצליח במגע אישי ישיר להדביק אותם גם כן להיכנס לתחום. אנחנו רואים ירידה באיכות בכל הפרמטרים, פרמטרים בינלאומיים, מבחני פיזה, מבחני קריאה, אני מקוה שנצליח לעצור את הירידה ולעודד צעירים ללמוד מדעים. יש תעשיות צבאיות מרתקות במדינת ישראל, חלליות, מכ"מים, תקשורת, כל דבר מסביבנו מדע וטכנולוגיה. אותם ילדים שלא רוצים לבוא למדע מחזיקים טלפון סלולרי ביד - זה מדע וטכנולוגיה".

.

עמי שטיינר, מקים ומנהל העמותה, דיבר גם הוא על החשיבות בלימודי מדעים: "היו שנים של ירידה קבועה בנתוני הלימודים במדעים. לזכות משרד החינוך יאמר שבשנים האחרונות היה מהלך גדול מאוד, שי פירון התחיל את זה ואחריו המשיכו. במתמטיקה זה נראה חיובי, במדעים עדיין יש בעיות, המורים לא מגיעים מהרקע המתאים, התחושה שלנו שהתלמידים משתעממים".

 

על מצב מערכת החינוך, אמר שטיינר: "לדעתי האישית, המערכת צריכה לעבור שינוי אדיר, היא מבינה את זה. אני צריך להגיד מהיכרות דרך הפעילות של עמותת נובל, שיש הרבה אנשים טובים שם שקשה להם לעשות את השינוי. אנחנו חייבים ללמוד כמו שצריך, אנחנו יותר קרובים למאה ה-19 ואולי אפילו ל-18".

 

שטיינר הסביר מדוע הקים את העמותה: "הסיבה שעזבתי את ההיי-טק והקמתי את העמותה היא שאני חושב שאת המינימום אנחנו צריכים לעשות, המינימום זה לעניין אותם, לסקרן. אני חושב שילד לא צריך להשתעמם. העפנו חללית לירח, למה צריך להיות משעמם ללמוד את זה? אנחנו בעמותת נובל מתעסקים בזה, לפחות שיבינו כמה זה מעניין. יש המון דברים נוספים, רמת המורים והשכר והתנאים ומיליוני דברים".

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים