שתף קטע נבחר
איור: shutterstock

משפחה עם זנב: מנשה הכלב מצא אהבה

החיים של מנשה הכלב נראו אבודים לאחר שננטש ונפל לידי אנשים שהתעללו בו וחתכו את אוזניו. הוא שוקם בבית המחסה של עמותת "צער בעלי חיים ר"ג והסביבה", אך מראהו הרתיע מאמצים רבים, עד שהגיעה משפחת דבש מצפון הארץ שהתאהבה בו ואימצה אותו אליה. "אימצנו אותו ביום הנישואים ה-27 שלנו", אומרים שירה ורן

 

 

החיים של הכלב מנשה לא היו קלים. הוא אומץ אך ננטש לחיים ככלב משוטט, שם חווה טראומה קשה לאחר שנתפס על ידי אנשים שגזרו את אוזניו.

 

למזלו, הוא נלכד וזכה לטיפול רפואי באגודת צער בעלי חיים ברמת גן, אך חיכה תקופה ארוכה לבית אוהב.

 

משפחת דבש ומנשה (צילום: עדי יוסיפון, צער בעלי חיים רמת גן | שרית דבש)
משפחת דבש ומנשה(צילום: עדי יוסיפון, צער בעלי חיים רמת גן | שרית דבש)

 

באגודת צער בעלי חיים ברמת גן מציינים כי אחד האתגרים הגדולים במציאת בתים מאמצים לכלבים שעברו התעללות, תאונה או מחלה שהותירה אותם עם מגבלה פיזית חיצונית, הוא לעבור את מחסום הרתיעה הראשוני בקרב האנשים שמגיעים לאמץ כלב וחוששים בתחילה מאימוץ של כלב כדוגמת מנשה, שנותר ללא אוזניים בולטות, אך חוש השמיעה שלו לא נפגע.

 

לדברי עדי יוסיפון, מנהלת בית המחסה באגודה, החשש הראשוני כי מנשה לא יוכל לסמוך על בני אדם שוב, לאחר שחווה פגיעה קשה בגופו התבדה במהירות. "מנשה התגלה עם אופי סלחן ולמרות כל מה שעבר הוא עדיין מעריץ אנשים, אוהב ומחבק. נוהגים להתעלם ממנו כשמגיעים לימי אימוץ שלנו, הוא נראה להם חריג, שונה, פגום", אך היא מדגישה כי כלבים כמו מנשה, מוקירי תודה למאמצים שבחרו אותם מאחר והסיכויים שלהם למצוא משפחה אוהבת אינם גבוהים.


משפחת דבש ומנשה (צילום: עדי יוסיפון, צער בעלי חיים רמת גן | שרית דבש)
משפחת דבש ומנשה(צילום: עדי יוסיפון, צער בעלי חיים רמת גן | שרית דבש)

 

בעמותה פרסמו בקיץ פוסט המתאר את קורות חייו של מנשה ולמרות פניות טלפוניות רבות, הוא המשיך להמתין בכלוב בכלבייה. באחד מימי האימוץ שערכו הקיץ בעמותה הגיעה משפחת דבש מקיבוץ שדה נחום בעמק המעיינות בחיפוש אחר כלב למשפחתם.

 

היתה לנו כלבה סמויאד לפני הרבה שנים. חיכינו עד שנימצא מגורי קבע ועד שהילדים יגדלו כדי לאמץ כלב, כדי שנוכל להעניק לו את מלא תשומת הלב", אומרת ל-ynet שרית, אם המשפחה שהגיעה עם בעלה רן וילדיהם אורי ויהב.

 

לאחר שקראו את הפוסט שפרסמה עדי, מנהלת בית המחסה בו תוארו קורות חייו של הכלב מנשה, היא מספרת כי המשפחה החליטה לאמץ את הכלב. נסענו שלוש שעות לתל אביב ושלוש שעות בחזרה כדי לאמץ אותו", היא משחזרת את המפגש בין מנשה למשפחה הנרגשת.

 

משפחת דבש ומנשה (צילום: עדי יוסיפון, צער בעלי חיים רמת גן | שרית דבש)
משפחת דבש ומנשה(צילום: עדי יוסיפון, צער בעלי חיים רמת גן | שרית דבש)

 

"אימצנו אותו ביום הנישואים ה-27 שלנו, כך שהוא מתנת היום הנישואים שלנו", היא משתפת. "בהתחלה הוא היה מפוחד, הקיא ושילשל. אך מהר מאד הבין שאוהבים אותו ללא תנאים ונקשר אלינו מהר. כיום הוא גור שובב ומפונק, עם שמחת חיים. אוהב לרוץ בשדות, לחפור בדשא ולהשתולל איתנו. וכל היום סביבו, מחבקים, מלטפים וצוחקים. אנחנו שמחים על הבחירה".

 

בואו לאמץ כלבים וחתולים בעמותת צער בעלי חיים ברמת גן והסביבה. בעמותה הוותיקה הפעילה עשרות שנים בארץ, נקלטים כלבים וחתולים בגילאים ובמצבים בריאותיים שונים במטרה למצוא להם בתים מאמצים. בעמותה לוקחים חלק בפעילות חברתית למטרות חינוך, הסברה ועזרה לאוכלוסייה נזדקקת. בעמותה פועלים כעת בגיוס תרומות להקמת מרכז קהילתי שישלב בין יוזמת הטיפול בבעלי חיים למעורבות קהילתית ופעילות למען ילדים עם צרכים מיוחדים.

 

כלבים וחתולים מקסימים מחכים לכם במדור "בואו הביתה"

 

אימצתם כלב או חתול? ספרו לנו ynetimutz@gmail.com

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: עדי יוסיפון, צער בעלי חיים רמת גן | שרית דבש
מנשה ומשפחתו המאמצת
צילום: עדי יוסיפון, צער בעלי חיים רמת גן | שרית דבש
מומלצים