שתף קטע נבחר
 

נאס"א הציגה את המטוס החשמלי, שיטוס ב-2020

עם 14 מנועים חשמליים, מטוס העתיד של סוכנות החלל האמריקנית אמור להמריא בעוד כמה חודשים. בינתיים, צפו בו על הקרקע בקליפורניה

סוכנות החלל האמריקנית הציגה בסוף השבוע את המטוס החשמלי 57-X מקסוול במעבדות נאס"א בקליפורניה. המטוס אמור לערוך את טיסת הבכורה שלו בשנה הבאה.

 

המטוס החשמלי של נאס"א    (צילום: רויטרס)

המטוס החשמלי של נאס"א    (צילום: רויטרס)

סגורסגור

שליחה לחבר

 הקלידו את הקוד המוצג
תמונה חדשה

שלח
הסרטון נשלח לחברך

סגורסגור

הטמעת הסרטון באתר שלך

 קוד להטמעה:

 

מדובר בכלי הטיס הניסיוני הראשון שעוצב על ידי נאס"א זה זמן רב. עם זאת, כלי הטיס החדש הוא למעשה שינוי של מודל אחר - Tecnam P2006T בעל שני מנועים. הכנפיים והמנועים של המודל הקודם הוסרו, והוחלפו ברשת של 14 התקני כוח חשמליים, שצורפו לכנף ארוכה יותר. בנאס"א מפתחים את המטוס משנת 2015 ובעוד כמה חודשים הוא אמור להמריא לראשונה מבסיס חיל האוויר אדוארדס בקליפורניה.

 

בנוסף הציגה נאס"א סימולטור, המאפשר למהנדסים וטייסים "להרגיש" ולתפעל את המטוס החשמלי, למרות שהמטוס עצמו עדיין נמצא בשלב הפיתוח.

 

המטוס אמור להמריא ב-2020 (צילום: רויטרס)
המטוס אמור להמריא ב-2020(צילום: רויטרס)

המטוס החשמלי בשלבי פיתוח בקליפורניה (צילום: רויטרס)
המטוס החשמלי בשלבי פיתוח בקליפורניה(צילום: רויטרס)

 

כך אמור המטוס להיראות. הדמיה (צילום הדמיה: נאס"א) (צילום הדמיה: נאס
כך אמור המטוס להיראות. הדמיה(צילום הדמיה: נאס"א)

 

"אנחנו מתמקדים בדברים שעשויים לסייע לכל הענף ולא רק לחברה אחת", אמר ברנט קובליי, מנהל פרויקט במרכז המחקר של נאס"א בקליפורניה. קובליי הוסיף כי כיוון שמערכות המנוע החשמלי קומפקטיות יותר עם פחות חלקים מאשר במנועי בעירה פנימית, הם פשוטים יותר לתחזוקה, שוקלים פחות וגם דורשים פחות אנרגיה על מנת לטוס. כמובן שאותם מנועים חשמליים שקטים יותר וגם לא מזהמים.

 

הניסוי נועד להראות איך אפשר לצמצם משמעותית את השימוש בדלק טיסה, או אף לבטלו לחלוטין. מהנדסים מאמינים שהטכנולוגיה שפותחה במהלך יצירת מטוס המקסוול יכולה להפחית עלויות תפעול של כלי טיס קטנים עד 40%.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: רויטרס
המטוס החשמלי
צילום: רויטרס
מומלצים