שתף קטע נבחר

צפו: תקלה במהלך ניסוי בספינת החלל של spaceX

במהלך ניסוי בעמידה בתנאי לחץ גבוהים פרץ גז לבן מהחלק העליון של החללית

הדרך לירח ולמאדים רצופה בתקלות: אב הטיפוס הראשון של חללית הענק של spaceX, שבאמצעותה היא מתעתדת לשלוח בני אדם לירח ולמאדים, סבל מתקלה בשלב הניסויים הראשון שלו ביום רביעי האחרון.

 

 

סרטון שפורסם מניסוי שבחן את יכולת מיכלי הדגם, המכונה Starship Mark 1, לעמוד בתנאי לחץ גבוהים, הראה גז לבן - מתאן או חמצן - פורץ מהחלק העליון של החללית. המכסה של החללית, שפורקה לפני הניסוי ורק חלקה התחתון היה מעורב בו, עף למעלה ונחת חזרה על הקרקע כמה שניות לאחר מכן, במתקן הניסויים של החברה בבוקה צ'יקה, טקסס. לא דווח על נפגעים באותו אירוע.

 

כרגע מדובר רק בדגם מוקטן של ספינת החלל, שאותה מתכוון מאסק לבנות. הגובה של החללית הוא 18 מטרים והיא נבנתה במפעל של החברה סמוך לחופי טקסס.

 

רגע הפיצוץ בטקסס (צילום: רויטרס)
רגע הפיצוץ בטקסס(צילום: רויטרס)

רגע הפיצוץ בטקסס (צילום: רויטרס)
(צילום: רויטרס)

 

החברה של אילון מאסק מתכוונת לפתח דגמים יותר גדולים של ספינת החלל כשהמטרה להגיע תוך כמה שנים לאב טיפוס של starship, שאמורה לשאת בני אדם למשימות בירח ובמאדים.

 

בתחילת השנה פורסם כי לאחר סדרה של טיסות קצרות, מאסק מקווה שיצליח להביא משימת מטען שתנחת על מאדים ב-2022. לדברי היזם, המטרה שלו היא להקים התיישבות אנושית בכוכב הלכת האדום, והטיסות הראשונות אליו יהיו הניצנים של אותה התיישבות. "ברגע שאתה מגיע לשם, ההזדמנות היא עצומה", אמר מאסק בחודש ינואר. "אנחנו הולכים לעשות את המרב והטוב ביותר כדי להגיע לשם ואז נוודא שישנה סביבה שבה יזמים יוכלו לפרוח".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: רויטרס
הפיצוץ במהלך הניסוי
צילום: רויטרס
מומלצים