שתף קטע נבחר

זיהום אוויר כבד בטהרן: הלימודים בוטלו

בשל הזיהום הכבד הוחלט באיראן לסגור את מוסדות החינוך בבירה עד להודעה חדשה. בנוסף, נקראו קשישים וילדים להישאר בבתים

גני הילדים, בתי הספר והאוניברסיטאות בטהרן נסגרו החל מאתמול (יום ו') בשל זיהום אוויר גבוה בבירת איראן. על-פי הדיווח בסוכנות הידיעות IRNA, היום הגיע זיהום האוויר לרמות מסוכנות.

 

זיהום אוויר בטהרן (צילום: AP)
האזור שבו שוכנת טהרן בעייתי לגבי הזיהום(צילום: AP)

 

סגן מושל מחוז טהרן, מוחמד טאגיזאדה, אמר כי ועדה מיוחדת קיבלה את ההחלטה בשל זיהום האוויר הגבוה בטהרן. בנוסף, פעילויות ספורטיביות בוטלו והרשויות באיראן ביקשו מהתושבים, במיוחד קשישים וילדים, שלא לצאת לרחובות.

 

כדי לנסות לצמצם את הזיהום, הודיע סגן המושל על איסור של נסיעת משאיות בטהרן ובאזורים הסמוכים ובנוסף נאסר על פעילות במכרות ובאתרי בנייה - הנמצאים באזור טהרן.

זיהום אוויר בטהרן (צילום: AP)
זיהום אוויר בטהרן(צילום: AP)

 

איראן היא אחת המדינות עם זיהום האוויר הגבוה ביותר בעולם. הנתונים הגיאוגרפיים של טהרן מגבירים את בעיית זיהום האוויר, שכן מצפון לעיר שוכן רכס הרי אלבורז הגורמים לאוויר המזוהם להישאר "תקוע" מעל העיר עצמה, ולא מאפשרים לו לצאת ממנה. לזיהום תורמת גם העובדה שבבירת איראן נעים יותר מ-4 מיליון כלי רכב..חלק מהדלק שבו משתמשים הנהגים הוא מאיכות נמוכה - דבר הגורם לעלייה בזיהום האוויר.

 

בשנים האחרונות הושבתה טהרן כמה פעמים בעקבות זיהום אוויר כבד, והממשלה מנסה להיאבק בבעייה באמצעות הגבלת השימוש במכוניות, פיתוח קווי הרכבת התחתית וצמצום השימוש בדלק מאיכות ירודה.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים