שתף קטע נבחר

התגלו חלקי החללית ההודית שהתרסקה על הירח

נאס"א פרסמה תמונה, שבה נראים שרידי החללית ההודית שהתרסקה על אדמת הירח לפני כשלושה חודשים

סוכנות החלל האמריקנית איתרה שברים של החללית ההודית, שהתרסקה על אדמת הירח בחודש ספטמבר. הקשר עם הנחתת של משימת הירח הבלתי מאוישת "צ'נדריאן 2" נותק זמן קצר לפני שהייתה אמורה לנחות על אדמת הירח ומאז חיפשו החוקרים מה עלה בגורלה של הנחתת.

 

ירוק - חלקי החללית, כחול - השפעות על הקרקע (צילום: NASA/Goddard/Arizona State University)
ירוק - חלקי החללית, כחול - השפעות על הקרקע(צילום: NASA/Goddard/Arizona State University)

 

סוכנות החלל האמריקנית פרסמה היום (ג') תמונה המציגה את אזור ההשפעה של הנחתת. בתמונה, שצולמה ב-11 בנובמבר, מסומנים בירוק חלקי הנחתת ובכחול חלקים קטנים יותר, שגרמו להשפעות קטנות על אדמת הירח. שרידים מהחללית התגלו בין היתר במרחק של כ-750 מטרים ממקום ההתרסקות - סמוך לקוטב הדרומי של הירח.

 

המשימה - ששוגרה לחלל ב-22 ביולי - כללה מקפת, שמסתובבת סביב הירח במרחק של כ-100 ק"מ מפניו ונחתת המכונה "ויקראם". הנחתת הייתה אמורה לנחות ליד הקוטב הדרומי של הירח, שם על פי מחקרים יש כמויות של מים וגם מכתשים גדולים. מדובר ביעד שעשוי להיות מקום נחיתה לאסטרונאוטים במשימות חלל בעתיד. מתוך החללית, אם זו הייתה נוחתת על פי התכנון, היה אמור לצאת רכב חלל קטן - שמשימתו על אדמת הירח הייתה אמורה להימשך 14 ימים. עלות הפרויקט של ההודים - 140 מיליון דולר.

 

 

למעשה הודו הגיעה לירח כבר ב-2008, אך רכב החלל "צ'נדריאן 1" התרסק כמתוכנן על אדמת הירח. אגב, הודו הודיעה עם השיגור הקודם לירח לפני כעשור כי תנחית אדם על אדמת הלבנה ב-2020 - דבר שנראה כיום רחוק מאוד מהמציאות. עם זאת, הודו הודיעה כי היא תשגר בני אדם לחלל ב-2022.

 

עד כה הצליחו שלוש מדינות להנחית בהצלחה חללית על אדמת הירח - ברית המועצות, ארצות הברית וסין - שהייתה הראשונה להנחית חללית בצד הרחוק של הירח. בחודש אפריל ישראל הייתה קרובה להיות המדינה הרביעית, שמצליחה להנחית חללית על אדמת הירח, אך למרבה הצער החללית בראשית של SpaceIL והתעשייה האווירית התרסקה בשל תקלה.

 

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: NASA/Goddard/Arizona State University
האזור שבו התרסקה הנחתת ההודית
צילום: NASA/Goddard/Arizona State University
מומלצים