שתף קטע נבחר

האסטרונאוטית כריסטינה קוק שברה שיא בחלל

קוק שברה את שיא השהייה הרצופה לאסטרונאוטית, שהוחזק עד כה על ידי פגי ויטסון. קוק צפויה לחזור לכדור הארץ ב-6 בפברואר לאחר 328 ימים בחלל

האסטרונאוטית האמריקנית, כריסטינה קוק, שברה הלילה (יום א') את שיא השהייה הרצופה לאישה בחלל. קוק, השוהה בתחנת החלל הבינלאומית כבר 289 ימים ברציפות, שברה את שיאה של האסטרונאוטית הוותיקה פגי ויטסון שנקבע בשנת 2017 (289 ימים, חמש שעות ודקה).  

 

כריסטינה קוק בתחנת החלל הבינלאומית (צילום: נאס
כריסטינה קוק בתחנת החלל הבינלאומית(צילום: נאס"א)

 

קוק (40), שבאופן רשמי שברה את השיא הלילה בשעה 2:16 (שעון ישראל), אמרה בסדרת ראיונות לקראת שבירת השיא: "זה כבוד גדול לקבל הזדמנות להיות פה למשך זמן ארוך כל כך". היא התייחסה לאסטרונאוטית הוותיקה ויטסון, ששהתה בסך הכול 665 ימים בחלל - בכמה משימות שונות: "פגי היא הגיבורה שלי. היא גם הייתה אדיבה מספיק כדי להיות המנטורית שלי במשך השנים, אז זו תזכורת להודות לה כשאחזור".

 

האסטרונאוטית האמריקנית קוק שוגרה לחלל ב-14 במרץ בחללית סויוז מקזחסטן. המשימה המקורית שלה הייתה אמורה להימשך שישה חודשים, אבל במהלך השהייה שלה בחלל הוחלט להאריך את המשימה - בין היתר על מנת לאסוף מידע על שהייה ארוכה של בני אדם בחלל. היא אמורה לחזור לכדור הארץ ב-6 בפברואר 2020.

 

 

אם קוק תחזור לכדור הארץ בתאריך המתוכנן - היא תשהה בחלל בסך הכול 328 ימים, 12 פחות משיאו של סקוט קלי, המחזיק בשיא השהייה הרצופה בחלל של אסטרונאוט אמריקני.

 

במהלך שהותה בתחנת החלל הבינלאומית השתתפה קוק בהליכת החלל הראשונה לנשים בלבד, שאותה ביצעה יחד עם האסטרונאוטית ג'סיקה מאיר. השתיים זכו במהלך ההליכה לשיחה מפתיעה מנשיא ארצות הברית, דונלד טראמפ. 

 

שמה של קוק מוזכר בין היתר ברשימת הנשים שיכולות לזכות לתואר - האישה הראשונה שתדרוך על אדמת הירח.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: נאס"א
כריסטינה קוק בחלל
צילום: נאס"א
מומלצים