שתף קטע נבחר

מאשפה לחשמל: "לראות את הבעיה כהזדמנות"

בריאיון לאולפן ynet סיפר מנכ"ל חברת בוסון אנרגיה כיצד ניתן לנצל את ההזדמנות ולהפוך אשפה לחשמל עבור מקומות קטנים

איך עושים כסף מאשפה? מנכ"ל ויו"ר דירקטוריון בוסון אנרגיה, יאן גרימברנדט, הסביר היום (ג') בריאיון לאולפן ynet כיצד ניתן לנצל את האשפה כיתרון.

 

 

חברת בוסון אנרגיה הקימה בכמה מדינות מתקנים עירוניים, הסמוכים לערים ויישובים שבהם הפסולת מטופלת בצורה חכמה במתקן טרמי מתקדם. במתקנים האלה הפסולת מגיעה ישירות ממשאיות האיסוף בלא צורך בתחנות מעבר והיא מועברת ישר למתקן ייצור האנרגיה, שבו הופכת הפסולת לחשמל או לחום.

 

גרימברנדט, שהגיע לארץ לכנס סביבה 2050 שנערך בתל אביב, דיבר על המיזם: "אנחנו יודעים שאשפה זה אלמנט עם השלכות רבות. אנחנו גם יודעים שזה יוצר בעיות של עלות, תשתיות, שימוש באדמה ומים ואנחנו צריכים להכניס מחשבה חדשה למשחק שמשלבת טכנולוגיה ולראות כיצד אנחנו משתמשים באשפה כיתרון, מכיוון שאנחנו יודעים שהאשפה נמצאת כאן כדי להישאר ואנחנו צריכים לחשוב איך אנחנו לוקחים את הדברים השליליים מהאשפה והופכים אותם לחיוביים".

 

לדבריו, ניתן להפיק בישראל חשמל מאשפה: "זה יכול להיות חשמל גם ברמה המקומית, אז אם תסתכלי על כפרים או ערים קטנות - הם יכולים לא רק להרוויח מהבעיה הזאת, כשזה נובע לחשמל ברמה המקומית, זה גם יכול להביא לייצוב תשתיות החשמל ולהפקה של קירור וחימום, שזה היבט נוסף של תשתית חשמלית. אז זבל יכול להפוך לנכס, אם משתמשים בו בצורה נבונה, עבור ערים קטנות וקהילות קטנות, אז זה יכול להיות לאספקט מעגלי חיובי, שבו זמנית עוצר השפעות סביבתיות רעות על המזון, האדמה, האוויר והמים".

 

על סיכויי ההצלחה, הוא אמר: "עכשיו זה הזמן לפעול ואנחנו חייבים לפעול כי יש לזה תועלת סביבתית. האשפה היא בעיה, בוודאי, אבל במתודות הנכונות היא יכולה להפוך למשהו תועלתי עבור האנושות, מכיוון שאיננו יכולים להעלים את הבעיה. אנחנו יכולים להפחית את הבעיה, אבל אנחנו צריכים לראות את הבעיה כהזדמנות".

 

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים