שתף קטע נבחר

התקלה באסדת לווייתן: משרד האנרגיה מגביל ההפקה

עקב תקלה באסדת קידוח הגז הטבעי לווייתן הופעל ביום שלישי לפנות בוקר הודיע משרד האנרגיה כי לא תתאפשר הפקה מלאה מבארות לוויתן וזו תוגבל לכ-60%

משרד האנרגיה הודיע היום (ה') לחברת נובל כי עד שלא יושלם תחקיר התקלה באסדת הגז השבוע ותאושרנה הבדיקות הנדרשות, לא תתאפשר הפקה מלאה מבארות לוויתן וזו תוגבל לכ-60%.

 

 

עקב תקלה באסדת קידוח הגז הטבעי לווייתן הופעל ביום שלישי לפנות בוקר לפיד לשריפת הגז ולמניעת פליטתו לאוויר. הפעילות על האסדה הופסקה, אך כעבור זמן קצר עדכנו ב"נובל אנרג'י" כי "לאחר שנבדקה תקינות כל המערכות חודשה הפקת הגז". התקלה התגלתה במקטעי צנרת ההזרמה המצויים בסמיכות לקידוחי ההפקה בבאר המאגר - (ג'מפרים), בהם התגלה רטט, שוהה על ידי רובוט תת-ימי שהורד למעמקי הים.

 

אסדת הגז לוויתן (באדיבות שומרי הבית)
אסדת הגז לוויתן ביום שלישי לפנות בוקר(באדיבות שומרי הבית)

 

במשרד האנרגיה אמרו כי על מנת לצמצם ולמזער את הרעידות, הופחתו כמויות הגז הטבעי המופקות מהבארות בכ-40% מהתפוקה המירבית. הכמות תוגדל רק באישור משרד האנרגיה לאחר ביצוע הבדיקות הנדרשות.

 

עוד נמסר כי המשרד בוחן יחד עם יועצים חיצוניים ועם חברת נובל את התקלה וכי המשך הפעולות ייקבע על סמך בדיקות הנדסיות קפדניות שמתבצעות בימים אלה. במשרד האנרגיה הדגישו כי לאורך כל התקופה לא הייתה דליפת חומרים כלשהם למי הים ולא נגרם לאסדה או למתקנים הנדסיים הקשורים לאסדה כל נזק.

 

יו"ר איגוד ערים לשמירת איכות הסביבה שרון-כרמל, אסיף איזק, אמר: '"אנו תומכים בהחלטת משרד האנרגיה על צמצום הפקת הגז באסדת לוויתן עד לבירור העובדות שגרמו לאירוע החמור - כפי שדרשנו מיד לאחר האירוע, וקוראים שוב לעריכת שימוע לנובל אנרג׳י על מנת שמקרים דומים לא יישנו".

 

משותפות לווייתן טרם התייחסו להודעת משרד האנרגיה והמים.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
באדיבות שומרי הבית
אסדת לווייתן בשלישי לפנות בוקר
באדיבות שומרי הבית
מומלצים