שתף קטע נבחר

התלמידים לא ינקו בשל הקורונה: יום הניקיון נדחה

ב-24 במרץ היה אמור להתקיים יום הניקיון הלאומי, שבו אלפי תלמידי בתי הספר וחניכי תנועות נוער משתתפים בניקיון המרחב הציבורי. אך בשל הקורונה הוחלט במשרד להגנת הסביבה לדחות את הפעילות

פרסום ראשון: המשרד להגנת הסביבה החליט היום (ב') לדחות את כל הפעילויות המיוחדות לרגל יום הניקיון הלאומי - בשל התפשטות נגיף הקורונה. המשרד יעדכן לגבי מועד חלופי, עם התבהרות המצב.

 

מהמשרד נמסר כי מתוך עיקרון הזהירות המונעת, בשל התפשטות נגיף, יידחו כל הפעילויות המיוחדות לרגל יום הניקיון הלאומי החל השנה ב-24 במרץ בכלל הרשויות המקומיות, בבתי הספר ובתנועות הנוער.

 

כרזות לקראת יום הניקיון שנדחה (צילום: המשרד להגנת הסביבה)
כרזות לקראת יום הניקיון שנדחה(צילום: המשרד להגנת הסביבה)

 

במסגרת יום הניקיון הלאומי - שנקבע על פי חוק כי יתקיים בכל שנה ביום שלישי האחרון של חודש אדר, סמוך לחג הפסח - אלפי תלמידי בתי הספר וחניכי תנועות נוער בכל הארץ היו צפויים להשתתף בפרויקט החינוכי הזה,, שמטרתו לעודד שמירה על ניקיון המדינה, וללמוד על חשיבות שמירת הניקיון בשטחים הפתוחים.

 

המשרד להגנת הסביבה כבר העביר תמיכות לכ-170 רשויות מקומיות בהיקף כספי של כ-10 מיליון שקל. תוקף אישורי התמיכה שניתנו לרשויות המקומיות יוארך בהתאם למועד החלופי שייקבע לאחר התבהרות התמונה באשר להתפשטות נגיף הקורונה והנחיות התקהלות לציבור.

 

הניקיון במרחב הציבורי מתייחס לרחוב מתחת לבית, לגן הציבורי, לגן המשחקים, לפארקים, לשולי הדרכים ולשטחים הטבעיים: יערות, שמורות הטבע, חופי הים וגדות הנחלים. לפי התכנון, החודש כולו אמור היה להיות מוקדש בבתי הספר היסודיים ובתנועות הנוער לביצוע פעולות חינוכיות, כמו רכישת ידע בנושא, למידת ערך הנתינה וביצוע יוזמות של מעורבות חברתית בבתי הספר ובקהילה.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: המשרד להגנת הסביבה
כרזה לרגל יום הניקיון, שבינתיים נדחה
צילום: המשרד להגנת הסביבה
מומלצים