שתף קטע נבחר

כל "מגילות ים המלח" במוזיאון בארה"ב - מזויפות

מוזיאון התנ"ך בוושינגטון הודיע כי כל 16 המגילות הן מזויפות ולא רק חמש. החוקרים מצאו כי הזיוף נעשה במאה שעברה

מוזיאון התנ"ך בוושינגטון הודיע אמש (יום ב') כי כל 16 המגילות שברשותו, שנחשבו כחלק ממגילות ים המלח - הן מזויפות, ולא רק חמש מהן כפי שנמסר ב-2018.  

 

מוזיאון התנ
מוזיאון התנ"ך בוושינגטון(צילום: רויטרס)

 

המגילות האמיתיות, שמרביתן נכתבו בעברית, התגלו לראשונה ב-1947 בקומראן, על ידי רועה צאן בדואי. בעקבות זאת החלו חפירות ארכיאולוגיות ב-11 מערות באזור ים המלח, ושם נחשפו הטקסטים העתיקים, מלפני כ-2,000 שנה, שנשמרו באופן יוצא מן הכלל. כיום נמצאות רובן של המגילות האמיתיות בהיכל הספר שבמוזיאון ישראל בירושלים.

 

מאז שהודיעו במוזיאון התנ"ך בארצות הברית כי חמש מתוך 16 המגילות שברשותם הן מזויפות - נפתחה בדיקה על מנת לגלות את האמינות של 11 המגילות האחרות. בתום הבדיקה התברר כי המוזיאון האמריקני רכש מגילות מזויפות.

מוזיאון התנ
מוזיאון התנ"ך בוושינגטון(צילום: AP)

 

"לאחר סקירה מקיפה של כל תוצאות ההדמיה והניתוח המדעי, נראה כי אף אחד מחלקי הטקסט המוצגים באוסף מגילת ים המלח של מוזיאון התנ"ך בוושינגטון אינם אותנטיים", אמרה חוקרת הונאות האמנות, קולט לול. "יתרה מכך, כל אחת מהמגילות מציגה מאפיינים המרמזים כי מדובר בזיופים מכוונים שנוצרו במאה ה-20, מתוך כוונה לחקות את מגילות ים המלח האותנטיות".

 

בדו"ח של 212 עמודים פירטה לול אילו בדיקות נערכו למגילות המזויפות, בדיקות שהובילו למסקנה חד משמעית כי המוזיאון האמריקני הציג מגילות שזויפו. בין היתר נכתב כי מדובר בכתיבה מהעשורים האחרונים על חלקי עור שנמצאו בחפירות ארכיאולוגיות. הזייפנים השתמשו בחומרים כדי לחזק את הכתב על המגילה. "בחלק מהמקרים, מגוון משקעים מינרליים רופפים התפזרו גם הם על הזיופים לאחר הכתיבה. בעוד הדיו היה רטוב, על מנת ליצור רושם שמדובר בחלקי מגילות ים המלח האותנטיות שהגיעו ממערות קומראן. לדעתנו, כל השיטות הללו שימשו בכוונה מפורשת להונות".

   

לדוח המלא

https://museumofthebible.org/dead-sea-scroll-fragments

 

 

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: רויטרס
מוזיאון התנ"ך בוושינגטון
צילום: רויטרס
מומלצים