שתף קטע נבחר

הכלבים שאומנו לזהות קורונה. החדשות הטובות

המסכה שלא תמנע מכם לאכול, כלבים עוברים טירונות לזיהוי קורונה ומה עושים הסינים על פסגת האוורסט

 

 

 

חדשות מטורפות מבריטניה. פרויקט מיוחד בממלכה מכשיר כלבים לזיהוי קורונה. 

 

כלבי גישוש קורונה, שיכולים - כך לפחות על פי החוקרים - להריח סימפטומים ולנסות לזהות עד 250 בדיקות בשעה! עכשיו אתם בטח שואלים את עצמכם - איך זה עובד? אז נסביר, הכלבים מקבלים דגימות ריח של נגיף הקורונה מבתי חולים בלונדון, ואחרי אימונים מפרכים הם לומדים להבדיל בין ריח של אנשים חולים לבין אלה שאינם נגועים בנגיף.

 

מדובר בפיילוט של שישה כלבים, לברדורים וספרינגר ספניאל אנגלי, שבקרוב צפויים לסיים את טירונות הקורונה שלהם ולהפוך רשמית לגששי קורונה על ארבע. ממשלת בריטניה כבר הקצתה מימון של חצי מיליון ליש"ט עבור הקורס המיוחד הזה, והחוקרים בטוחים שהכלבים יעמדו במשימה ויהיו מוכנים לפעולה.

 

כלב שמשתתף בניסוי (צילום: U.K. Department of Health and Social Care)
כלב שמשתתף בניסוי(צילום: U.K. Department of Health and Social Care)

 

פאק-מן - גרסת המציאות

הכירו את אסף גיטליס, עורך דין ועורך פטנטים במקצועו, שפיתח מסכה עם שלט רחוק המאפשרת לאכול מבלי להוריד את המסכה מהפנים, כלומר להיות עם ולהרגיש בלי.

 

גיטליס טוען שהפיתוח הזה יאפשר לאנשים לאכול ולשתות בביטחון מלא במקומות ציבוריים בלי לחשוש מהנגיף. הפטנט הישראלי כבר הוגש והוא אפילו זכה לכתבה מפרגנת בסוכנות הידיעות רויטרס.

 

מסכה שאפשר לאכול איתה (צילום: רויטרס)
מסכה שאפשר לאכול איתה(צילום: רויטרס)

 

מנקים את הפסגה

אחרי שנראה שבלמה את הקורונה, סין מנצלת את הזמן הזה כדי להעפיל לאוורסט, ולנקות שם על הדרך... כל עוד מזג האוויר יאפשר זאת.

 

צוות מטפסים סיני ייצא לפסגת ההר הגבוה בעולם כדי למדוד את גובה ההר ולסקור את משאבי הטבע. אבל מה שיותר מעניין הוא שהסינים גם מנצלים את היעדר המטפסים כדי לאסוף זבל מפסגת ההר המפורסם בעולם.

 

לב אדום בשמיים

בזמן שבישראל מחאנו כף לצוותים הרפואיים והארנו את בנייני העירייה בסימן תודה, לאירופאים בלי להעליב אף אחד, יש קלאס אחר והוא מרהיב.

 

חברת עיצוב באמסטרדם השיקה מופע אור קולי מטורף, כמחווה לעובדי שירותי הבריאות, ובמרכזו היא מציגה לב אדום פועם באמצע השמיים. ה"פסל האווירי" הזה כולל 300 קרניים זוהרות שמכוונות אליו מהקרקע, כשהם תוכנתו לחקות את התזוזה של ציפורים קטנות בשמיים.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: U.K. Department of Health and Social Care
כלב מנסה לזהות ריח של חולה
צילום: U.K. Department of Health and Social Care
מומלצים