שתף קטע נבחר

המשבר שהפך את הבית למשרד

פחות פקקים, פחות זיהום אוויר ויותר זמן איכות עם המשפחה: בישראל ובעולם מגלים את יתרונות העבודה מהבית בעקבות משבר הקורונה. האם שיטת העבודה שנכפתה על העולם תישאר איתנו גם כעת? ד"ר עדי לוי, המנהל המדעי של האגודה הישראלית לאקולוגיה ולמדעי הסביבה, מסביר

 

 

תושבי ישראל משתתפים כבר שלושה חודשים בניסוי מעניין שנכפה עליהם: מה קורה כאשר מאלצים אדם לשנות בבת אחת את הרגלי העבודה שלו, להפסיק לנסוע למשרד ולהתרגל לעבוד מהבית? בעבור רבים מדובר באתגר לא פשוט, בשל השינויים וההתאמות שנדרשו לאורח החיים החדש. אך במהירות גדולה יחסית, הפכו רבים למומחי זום, לאשפים בשיחות ועידה ולאלופים בתמרון חיי המשפחה כך שיצליחו לדחוס ליום אחד גם זמן איכות עם הילדים וגם עבודה במשרה מלאה.

 

עבודה מרחוק - מהבית, מבית הקפה או ממרכז תעסוקה אזורי - היא מגמה שצברה תאוצה בשנים האחרונות, עוד לפני משבר הקורונה, ובמדינות כמו הולנד ופינלנד שיעור העובדים מהבית עמד על 14% כבר בשנה שעברה.

 

עבודה מרחוק, גם אם באופן חלקי, מסייעת בצמצום הגודש בכבישים ובהפחתת זיהום האוויר התחברותי, ויש לה גם יתרונות בצמצום פערים חברתיים וכלכליים. משבר הקורונה מאפשר לבדוק את ההשפעות השונות של עבודה מרחוק בקנה מידה נרחב, וייתכן שבעקבות התקופה הזו, נראה ותר ויותר מעסיקים ועובדים שיעדיפו עבודה מהבית.

 

מידע נוסף על עבודה מרחוק בישראל תמצאו בהרצאתו של ד"ר עדי לוי, כאן למעלה. המחקר המלא יתפרסם בקרוב בגיליון מיוחד של כתב העת "אקולוגיה וסביבה " שעוסק במשבר הקורונה.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: יגאל אליהו
כביש ריק. נתיבי איילון בפסח
צילום: יגאל אליהו
מומלצים