שתף קטע נבחר

מחקר: הכלב שלכם לא בן כמה שחשבתם

חוקרים אמריקנים פיתחו נוסחה חדשה לחישוב גיל הכלב והיא ממש לא דומה לזו שאנחנו מכירים. ועוד בחדשות הטובות - מדוזה רובוט

 

 

 

חדשות מסעירות שנוגעות להולכים על ארבע - מסתבר שלא כל שנה של כלב היא שבע שנות אדם. כך עולה ממחקר חדש שהתפרסם לפני כמה ימים. המחקר טוען כי שנה אחת של הכלב שלכם לא שווה לשבע שנות אדם.

 

חוקרים מאוניברסיטת קליפורניה פיתחו נוסחה חדשה, שיוצאת מנקודת הנחה בסיסית שבני אדם וכלבים - לא מזדקנים באותו הקצב. המחקר שלהם טוען שכלבים מתבגרים בקצב הרבה יותר מהיר מבני אדם, אבל זה נכון רק לתחילת חייהם, וכשמגיעים לבגרות - קצב ההתבגרות שלהם מואט.

 

בהתבסס על המחקר הזה, כלב בן שנה מקביל בעצם לאדם בן 30 וכלב בן ארבע לאדם בן 52. קצב ההזדקנות פוחת לאחר שלכלבים מלאו שבע שנים. את הנוסחה החדשה פיתחו החוקרים בהתבסס על גזע הגולדן רטריבר, אך הם כבר מתכננים לבדוק את הממצאים על גזעים אחרים, והכל כדי לסייע לבעלים ולווטרינרים להבין קצת יותר את חברו הטוב של האדם.

 

כלב (צילום: shutterstock)
(צילום: shutterstock)

 

ועכשיו, נשארים בגזרת בעלי החיים, טוב נו - בערך. איזו תמונה עולה לכם בראש כשאומרים לכם שמפתחים בימים אלו רובוט חדש, שונה מכל מה שהכרתם. אולי תחשבו על אחד שיהיה דומה באופן מפחיד לבני האדם, אולי זה יהיה בסגנון מתכתי קטן, כזה שיתפעל לנו את הבית, אבל האמת היא שהרובוט שכולם שמים את עיניהם עליו, דווקא דומה למדוזה.

 

כן, סוג חדש של רובוט רך פותח על ידי מדענים מאוניברסיטת צפון קרוליינה, וזאת לאחר שבניסוי קודם ייצרו רובוט שנע במהירות בהשראה של צ'יטה - הפעם, היתרון של הרובוט הוא לאו דווקא המהירות שלו, אלא הגמישות. הרובוט הוא רך לחלוטין, ללא עמוד שדרה פנימי, שיכול להתעקל לכל צד, מה שגורם לו להיות מהיר ויעיל, בעיקר מתחת למים. 

 

מלון עם פריטים מזהב (צילום: רויטרס)
מלון עם פריטים מזהב(צילום: רויטרס)

 

ולסיום, קבלו את המלון שהייתם רוצים להיות בו עכשיו. טוב, במצבנו, היינו מתפשרים גם על מלון שלושה כוכבים מול הטיילת של ראשון לציון, אבל מלון כזה באמת לא ראיתם - כזה שמצופה זהב מכף רגל ועד ראש, מהאמבטיות ועד הבריכה. מלון חמישה כוכבים נפתח בבירת וייטנאם, האנוי, לאורחים עם טעם יקר. אריחי הבריכה המוזהבים על הגג - 24 קראט, האמבטיות מוזהבות, חדרי האירוח, הרחצה, מתקני המלון כולם מזהב והמחירים מפתיעים: החל מ-250 דולר ללילה.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים