שתף קטע נבחר

ניצל בנס: רוכב אופנוע התנגש בעץ שחדר לתוך הקסדה

אופנוען תושב הצפון הובהל למיון רמב"ם לאחר שהתנגש בעץ וענף ננעץ בתוך קסדתו, מילימטרים ספורים מהגולגולת. רופאיו: "עוד כמה מילימטרים – והפגיעה הייתה קטלנית"

כמה מילימטרים מהמוות: רוכב אופנוע התנגש בעץ בעוצמה רבה ומעוצמת הפגיעה חדר אחד הענפים לתוך הקסדה, מרחק של מילימטרים מגולגלתו. הרופאים קבעו כי הוא ניצל בנס.

 

ביום שישי האחרון הובהל במסוק לחדר המיון בבית החולים רמב"ם רוכב אופנוע כבן 35 תושב איזור הצפון, כשמקסדתו מבצבץ ענף עץ. במהלך הרכיבה הוא התנגש בעץ ומעוצמת הפגיעה אחד מהענפים נתקע בקסדה שחבש וחדר אותה.

 

כתוצאה מהפגיעה נפצע הרוכב באורח בינוני כשהוא סובל מחבלות בכל חלקי גופו, אך החשש העיקרי היה מפני פגיעה בראשו מהענף.

 

הודות לקסדה. הענף לא הגיע לגולגולת ( ) ( )
הודות לקסדה. הענף לא הגיע לגולגולת

הפגיעה הייתה עלולה להיות קטלנית

"הוא הגיע לחדר המיון עם פציעה קשה בפניו ובמצח", משחזר ד"ר דוד הוכשטיין, רופא בכיר ביחידת הטראומה והמערך הכירורגי ברמב"ם אשר קיבל את הפצוע, "הענף היה עבה והוא חתך את העור ואת בשר הקרקפת, אך למזלו החדירה נעצרה שם. עוד כמה מילימטרים והפגיעה הייתה קטלנית".

 

הפצוע עבר סדרת בדיקות, ובהן בדיקת סי.טי בכל גופו, על מנת לשלול פציעות נוספות. לאחר מכן הוא טופל על ידי צוות של פלסטיקאים, כירורגים ואורתופדים ונותר להשגחה במערך הכירורגי של בית החולים.

 

בכל זמן האשפוז, לצד מיטתו ניצבה הקסדה המשופדת, תזכורת למזל הגדול שהיה לו. בתום הטיפול הרפואי, אתמול האיש שוחרר לביתו כשהוא חש בטוב.

 

הטיפול בפצוע תאונת דרכים

אם נתקלתם בפצוע תאונת דרכים, כך יש לטפל במקרה:

 

1. יש להחנות את רכבכם לצד הדרך באופן שלא יפריע להגעת שרותי ההצלה ולזרימת התנועה. הדליקו פנסי מצוקה, לבשו אפוד זיהוי זוהר והציבו משולש אזהרה.

 

2. צרו קשר עם הסובבים ובדקו האם יש נפגעים.

 

3. חייגו מיד 101 והזעיקו מד"א.

 

4. אין להסיר את הקסדה.

 

5. עצרו דימומים פורצים.

 

6. בצעו פעולות החייאה בנפגעים שאינם מראים סימני חיים.

 

צפו: כך מטפלים ברוכב אופנוע שנפגע

 

 


 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
ד"ר רק שאלה
מחשבוני בריאות
פורומים רפואיים
מומלצים