שתף קטע נבחר

ההורים התנגדו להפלה, התינוק בלי גולגולת ומוח חוגג שנתיים

הרופאים אמרו שהעובר ברחם ללא מוח וגולגולת ולא ישרוד זמן רב. אבל ברנדון ובריטני בואל המתנגדים להפלות, סירבו לסיים את ההריון. עכשיו התינוק שלא נתנו לו סיכוי לחיות חוגג שנתיים וכך הוא נראה כיום. זהירות – התמונות קשות לצפייה

כבר במהלך ההריון הראו בדיקות האולטרסאונד שהעובר גדל ללא גולגולת ומוח, אבל ההורים ברנדון ובריטני בואל, נוצרים אדוקים, החליטו בהתאם לאמונתם שלא לבצע הפלה. הרופאים הזהירו שהתינוק לא ישרוד, אבל עכשיו הוא חוגג שנתיים.

 

צפו: כך ג'קסון נראה לפני שנה

 

 

ג'קסון אובחן כסובל ממקרה נדיר של "אנ-אנצפאליה", פגם בהתפתחות מערכת העצבים המרכזית, שבה לא נוצרים חלקים מהמוח ומהגולגולת. שכיחות התופעה בארה"ב היא של אחד לכל 4,859 תינוקות. במרבית המקרים, התינוקות הללו מתים זמן קצר לאחר הלידה.

 

האב בן ה-30, ברנדון, סיפר על השתלשלות הארועים: "לאחר האולטרסאונד השני, בשבוע ה-17 להריון, כשגילינו שזה בן, ידענו שמשהו אינו כשורה, כשטכנאי האולטרסאונד סובב את ראשו ועזב בשקט.

 

"למחרת בריטני קיבלה טלפון מהרופאים שאמרו שמשהו לא תקין עם תוצאות ה-MRI. היא פרצה בבכי, ואמרה לי שמשהו לא בסדר עם התינוק. כמובן שעזבתי את העבודה, טסתי הביתה ושאר היום היה מעורפל".

 

במשך השבועות הבאים, הזוג החרד הועבר בין רופאים, שתיארו חמש אפשרויות למצב שנמצא בהדמיה. הרופאים איפשרו להם לסיים את ההריון בגיל 23 שבועות, אבל כאמור, הזוג הצעיר המתנגד להפלות סירב לסיים את ההריון.

 

ג'קסון ואמו. גורם להוריו המון אושר ( ) ( )
ג'קסון ואמו. גורם להוריו המון אושר

 

ההורים היו מטרה לאיומי רצח

הזוג בואל שחלק את סיפורו ברשתות החברתיות, מצא עצמו מוקד להערות שנאה ואפילו איומי רצח. אבל הכוח הרב שבהם הצליח להתגבר על האיומים והרוע ובמקום זאת הם התמקדו במה שחשוב יותר: תמיכה בבנם.

 

ג'קסון מטופל אצל כשמונה רופאים מומחים שונים, הוא נמצא בטיפולי פיזיותרפיה אחת לשבוע, ריפוי בעיסוק אחת לשלושה חודשים, ועובר טיפולים אלה באופן יומיומי בביתו. הוא כבר מצליח לאחוז בחפצים בידיו, אך משום שמוחו מאותת לשרירים להתכווץ כדי לאחוז בדברים, גם גופו מתכווץ.

 

בריטני בת ה-28 נשארת עם בנה בביתה, מטפלת בו ומקפידה על שגרת יומו הכוללת מזון מיוחד תרופות וטיפולים. "יש לנו ימים טובים וימים גרועים", היא מספרת, "לפעמים הוא פשוט לא במצב רוח, במיוחד עכשיו כשצומחות לו שיניים והוא מתעצבן".

 

"הוא חלק בלתי נפרד מהחיים שלנו", אמר האב ברנדון, "הוא הבן היחיד שלנו והוא כל מה שאנחנו יודעים. אנחנו אוהבים כל רגע איתו, גם אם זה מתיש, משום שהוא גורם לנו אושר גדול".


 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: Brandon and Brittany Buell
ג'קסון בגיל שנה. ההורים לא ויתרו
צילום: Brandon and Brittany Buell
ד"ר רק שאלה
מחשבוני בריאות
פורומים רפואיים
מומלצים