שתף קטע נבחר

כך התגייס שר הבריאות של קפריסין להצלת חייו של חולה ישראלי

השר ד"ר ג'ורג' פמבורידיס, נרתם למציאת תרופה לישראלי שנזקק לה בדחיפות ולא הייתה בארץ וסירב לקחת כל תשלום עליה. על עזרתו ותמיכתו תוענק לו תעודת הוקרה על ידי משרד החוץ ומכון היצוא

בשביל זה יש חברים: בעקבות התערבותו האישית של שר הבריאות הקפריסאי ניצלו חייו של חולה ישראלי מאחר שהתרופה לה נזקק בדחיפות לא נמצאה בארץ, ומשרד החוץ הישראלי נדרש לחפש אותה במספר מדינות באירופה.

 

ביום שישי, ב-13 בינואר השנה, בשעות הערב התקבלה פנייה יוצאת דופן בחדר המצב של משרד החוץ בירושלים. פרופ' אבי ריבקינד, מנהל יחידת הטראומה במחלקת כירורגיה כללית במרכז הרפואי הדסה, ביקש את התגייסות משרד החוץ להצלת חייו של חולה, אשר התרופה לה נזקק איננה בנמצא בארץ.

 

מנהל חדר המצב של משרד החוץ הרצל אדרי פנה למספר שגרירויות ישראל באירופה בבקשה לנסות ולאתר התרופה.

 

פרופ' אבי ריבקינד. העביר את הבקשה לתרופה למשרד החוץ (צילום: גיל יוחנן) (צילום: גיל יוחנן)
פרופ' אבי ריבקינד. העביר את הבקשה לתרופה למשרד החוץ(צילום: גיל יוחנן)

 

השר איתר את התרופה בפחות משעה

ברגע ששגרירת ישראל בקפריסין, יעל רביע, צדוק קיבלה את הפנייה היא יצרה קשר מיידי עם שר הבריאות הקפריסאי ד"ר ג'ורג' פמבורידיס. למרות שמדובר בשישי בערב וסוף השבוע כבר החל, השר השיב מיד לפנייתה והבין את הדחיפות.

 

הוא בדק וחזר לשגרירה בתוך פחות משעה ובפיו התשובה: "התרופה בידינו. ממתינים לכם בבית החולים הכללי של ניקוסיה לבוא ולאסוף אותה".

 

כאשר השגרירה שאלה כיצד נוכל להעביר התשלום השיב השר: "תשלום? מה פתאום תשלום?", וסירב לקבל תמורה כלשהי עבור התרופה מצילת החיים. קצינת המינהלה של שגרירות ישראל בקפריסין אתניה ידיד, יצאה מיד לבית החולים, אספה את התרופה ודאגה להטיסה ארצה. מנתב"ג הועברה בעזרת בן משפחה של החולה לידי בית החולים.

 

התרופה אכן הגיעה בזמן לבית החולים והצילה את חיי החולה ששוחרר כעבור זמן קצר מבית החולים.

 

"בהיענותו המיידית, בהתגייסותו לסייע בהצלת חיים ללא כל תמורה, ביטאו מעשיו של שר הבריאות הקפריסאי ד"ר פמבורידיס מחויבות ערכית מהמעלה הראשונה להצלת חיי אדם והם מגלמים את עומקה של הידידות בין ישראל לקפריסין, בין קפריסאים לישראלים", אמרה השגרירה.

 

רביע הוסיפה ואמרה: "אנו תמיד זוכרים חסד למחויבות הדדית אנושית קפריסאית, אותה חוו היהודים ניצולי השואה שהיו בדרכם ארצה וגורשו על ידי הבריטים למחנות המעצר בקפריסין. 53 אלף ניצולי שואה רוכזו במחנות המעצר באי בשנים 1946-1949. גם אז ראינו מחוות אנושיות של קפריסאים רבים אשר סייעו לאנשים במחנות.

 

"בימים ההם במקום ההוא נזרעו זרעי הידידות העמוקה בין שני העמים. מאז ועד היום קפריסאים רבים מגיעים לישראל לטיפולים רפואיים ובזכות הטיפול הרפואי שהם זוכים לו בבתי החולים בארץ, הם הופכים לשגריריה הטובים ביותר של ישראל בקפריסין. שיתוף הפעולה בין מערכות הבריאות הישראלית והקפריסאית שודרג בשנתיים האחרונות ושרי הבריאות של ישראל וקפריסין נועדו מספר פעמים לקידום הקשרים בין בתי החולים ושיתוף הפעולה בין משרדי הבריאות".

 

במשרד החוץ ובמכון היצוא החליטו להעניק תעודת הוקרה לשר הבריאות הקפריסאי, שאמור להגיע בימים הקרובים לביקור עבודה בישראל.

 

על התעודה ייכתב: "כל המציל נפש אחת כאילו הציל עולם ומלואו".


 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
ד"ר ג'ורג' פמבורידיס שר הבריאות הקפריסאי. נרתם לעזרה
ד"ר רק שאלה
מחשבוני בריאות
פורומים רפואיים
מומלצים