שתף קטע נבחר

מעבדות לחירות: 7 צעדים ליציאה לחופש

תאמיני בעצמך, במה שאת רוצה, במה שמגיע לך כי בעצם את זו שמגבילה את עצמך. שמעמידה מכשולים בפנייך. שבולמת את מי שאת. שאומרת לעצמה: "אי אפשר". "גדול עלי". "לא יקרה". אז אם את רוצה משהו בחיים, אף אחד לא ישיג לך את זה חוץ ממך

חג הפסח מאחורינו, אבל העבודה האמיתית עוד לפנינו. בעולם הגברי שבו אנו חיים, נשים עדיין נאלצות להיאבק כדי לקבל שכר שווה, יחס הולם, הכרה בכישוריהן וזמן לעצמן. איך תצאי מעבדות לחירות?

 

לעוד טורים של אבישי מתיה

 

אלה שבעת הצעדים שלך בדרך אל החופש:

 

1. להפסיק לשקר לעצמי

הוא אוהב אותך קטנה, ביתית, שירותית. אל תהיי קרייריסטית. אל תזניחי את הילדים. אל תחשבי על עצמך. אישה טובה היא אימא טובה, רעייה טובה, לא מרימה את קולה ולא עומדת על שלה. ככה הוא אוהב אותך. ככה הוא לא. לגלות את שקר האהבה הכוזבת, המותנית, הוא הצעד הראשון שלך. את יכולה להחליט האם לחיות בשקר ולזכות בחיבה, או לומר: עד כאן. נמאס לי. אני רוצה לחיות כפי שמגיע לי. ולהרוויח כמו שמגיע לי. זה עומד להיות לא נעים, כי הסביבה התרגלה לכך שאת מובנת מאליה. את לא.

 

2. לסלק את המחשבות השליליות

את זו שמגבילה את עצמך. שמעמידה מכשולים בפנייך. שבולמת את מי שאת. שאומרת לעצמה: "אי אפשר". "גדול עלי". "לא יקרה". זו לא המציאות, אלה רק המחשבות שבראשך. ואם את יוצרת אותן, את יכולה גם להסיר אותן. אין שום דבר שיכול לעצור אותך. אין שמים, אין תקרת זכוכית, אין גבולות. את יכולה לעוף. להמריא. לנסוק. ולהגיע למקום שאליו את רוצה להגיע. זה תלוי רק בך, תפסיקי לחשוב שלילי.

 

3. לשים להם גבולות

הבוס מתנכל לי. בעלי נוזף בי. הילדים מתלוננים. ולאימא שלי יש רק ביקורת. טוב, הבנו. עכשיו את תביני. אלה לא הם, זו את. את בוחרת האם לאפשר להם לעצור אותך, להקטין אותך, להרגיז אותך, להרחיק אותך מהשאיפות שלך. אם תשימי להם גבולות ברורים, הם לא יצליחו לפרוץ אותם. אם תבהירי להם שעכשיו התור שלך לתת לעצמך, המסר יעבור ויחלחל. אי אפשר לבלום אישה שיודעת מה היא רוצה, שמשתוקקת להצליח, שנמאס לה לחיות חיים קטנים ומשפילים. מבטיח לך.

 

4. לא להסתיר את עצמי

כדי שיראו אותך במלואך, בגדולתך, את צריכה להפסיק לבטל את עצמך. הביטול העצמי הוא פעולה אקטיבית. את מבטלת את הגדולה שלך, את הכישרונות, את העוצמה, את העומק, את התבונה, את היופי, את המנהיגות. כל הדברים הללו נמצאים בתוכך, הם את, מי שאת באמת, אבל את דואגת למחוק אותם ולהסתיר את עצמך. בעזרת בגדים לא מחמיאים, הליכה כפופה, קול קטן, ומסרים עמומים, מתרפסים. העיקר להיות בסדר, לא להפריע, לא לדרוך על האצבעות. אז חושבים שאת קטנה. את לא.

 

5. להראות את מי שאני

שמלה צמודה. ג'ינס מחמיא. שפתון נוכח. שיער עשוי. בושם ממכר. צעידה בטוחה. הגב זקוף. הראש למעלה. העיניים מביטות קדימה. את באת לנצח. לקחת את כל הקופה. אי אפשר לטעות בך. את משדרת בטחון, נינוחות וענייניות. אם את רוצה להתקדם בחיים, צריכים לראות אותך. וגם לשמוע את הקול שלך. חזק.

 

6. לקחת את מה שמגיע לי

זהו עולם של גברים. יש להם את הכוח, הכסף וההשפעה. זו הזירה, זה מרחב הפעולה, ואם את רוצה להכריע אותם ולשלוט בו, עלייך להפנים את כללי המשחק. אף אחד לא ייתן לך משהו כי את נחמדה, גם לא בעלך, במיוחד לא הוא. תצטרכי להיאבק על כל שטח, מקום, תפקיד, תואר וכוח כלכלי. תיאלצי להיות אסרטיבית, חזקה ורהוטה. להגדיר בבירור מה את רוצה, לעמוד על שלך ולא להיכנע ללחצים ולמניפולציות בעבודה ובבית. במיוחד בבית.

 

7. לעשות הרבה כסף

את חייבת להרוויח טוב כדי להיות חופשיה ועצמאית. כדי שאף אחד לא ינהל את חייך, יכלא אותך, או יפגע בך. כסף מאפשר לך להיות את עצמך. ואת תהיי מאושרת, מסופקת ושלמה, רק אם תעבדי במה שאת אוהבת. רק אם תעסקי במקצוע שמעורר בך השראה והתרגשות. אם תשקיעי בו, תצטייני. ואם תצטייני, תרוויחי כסף. ואם תרוויחי כסף, תוכלי להמשיך ולעסוק בו. האהבה היא כסף. הכסף הוא אהבה. זהו מעגל החיים שלך.

 

הכותב הוא מאמן למנהיגות ולתקשורת

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
ד"ר רק שאלה
מחשבוני בריאות
פורומים רפואיים
מומלצים