שתף קטע נבחר

משרד הבריאות קבע: יוקם מוקד כונני חירום לאומי - בניהול מד"א

בעקבות ההחלטה הזו ארגון "איחוד הצלה" לא יוכל לפרסם יותר את מוקד החירום שלו. כל קריאת חירום שתתקבל, גם אם דרך "איחוד הצלה" - תועבר ישירות למוקד מד"א

פרסום ראשון: לאחר שנים של מאבק בין ארגוני "איחוד הצלה" למגן דוד אדום, משרד הבריאות מתערב וקובע שמד"א יהיה זה שיפעיל את הכוננים ומוקדי החירום יהיו באחריותו. בעקבות ההחלטה, "איחוד הצלה" לא יפרסם יותר את המוקד שלו.

 

במסגרת החוזר של משרד הבריאות, יוגדרו "כוננים משולבים מורשים" - אשר יאושר להם לתת טיפול וכל הפרטים שלהם יועברו למד"א. משרד הבריאות יפקח על הכוננים המאושרים ויוודאו שהם עומדים בתנאים.

 

השתלשלות הסכסוך:

הושג הסכם: מד"א ואיחוד הצלה מתאחדים

תחרות למד"א: 'איחוד הצלה' הוכר רשמית כגוף רפואת חירום

איחוד הצלה: מד"א מונע מאיתנו להציל חיים

 

מד"א יפעיל את ארגוני החירום (צילום: הרצל יוסף) (צילום: הרצל יוסף)
מד"א יפעיל את ארגוני החירום(צילום: הרצל יוסף)

 

מוקד כוננים לאומי

על פי חוזר משרד הבריאות כונני "איחוד הצלה" יופעלו במסגרת מוקד כוננים המופעל על ידי מד"א שיהיו "מוקד הכוננים הלאומי". הכוננים המושלבים יישאו טלפונים ניידים בו תופעל אפליקציה של מד"א בה ייעשו התאמות למסגרת של "איחוד הצלה".

 

האפליקציה תאפשר בין היתר, חיווי במוקד מד"א ומוקד "איחוד הצלה" על כל הדיווחים. דיווחים ועדכונים הנשלחים לאפליקציה המותאמת של מד"א יישלחו במקביל גם למוקד "איחוד הצלה". האחריות לפיתוח האפליקציה תהיה באחריות מד"א.

 

במקרה של הזנקת כונן שיאותר על ידי מתנדבי מוקד מד"א יועבר קודם ל"איחוד הצלה" ויכלול מידע ראשוני בלבד. לאחר שיאותרו הכוננים הם ייאלצו לקבל אישור ממד"א לצאת לקריאה.

 

במשרד הבריאות אוסרים על העברת מידע שלא דרך המוקד בצורה מסודרת וללא אישור של מוקד מד"א. בנוהל נאסר להעביר מידע באמצעות קבוצות וואטסאפ או בתפוצה אחרת.

 

במקרים חריגים כשיש כונן סמוך יותר למקום או בעל ידע רפואי מתאים יותר ולא אותר במערכת האיכון – הוא יוכל לטפל באירוע רק לאחר אישור של מד"א שיהווה את "מוקד העל" לכל אירוע.

 

כאשר הכונן המשולב יוצא לאירוע הוא ידווח על כך באפליקציה וכך יועבר דיווח למוקד מד"א ו"איחוד הצלה". במקביל דיווח יועבר גם לכונני מד"א. כאשר הכונן מגיע לשטח יהיה עליו גם לדווח על כך כדי שמד"א יידעו להיערך בהתאם.

 

כדי להבטיח כי מנגנון ההזנקה לא ייפגע במהירות התגובה, הוחלט שלמד"א יש את הסמכות להזניק כוננים נוספים על פי העקרונות המקובלים כיום במד"א. יחד עם זאת האחריות של שני הארגונים לוודא שלא מוזנקים כוננים נוספים שלא קשורים לאותו אירוע.

 

במשרד הבריאות מורים לאיחוד הצלה להפסיק לפרסם בפומבי את המוקד שלהם על מנת שכל הפניות יופנו למד"א. כאשר תהיה פנייה במוקד "איחוד הצלה" היא תעבור למוקד מד"א ללא שהות או עיכוב. במקביל, במוקד מד"א יפעלו לאיתור הכוננים הקרובים ביותר על פי שיקול של זמן, מרחק וכשירות מקצועית.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מוקד כוננים לאומי של מד"א ואיחוד הצלה
ד"ר רק שאלה
מחשבוני בריאות
פורומים רפואיים
מומלצים