שתף קטע נבחר

ביה"ח בני ציון: התחזתה לעובדת ביה"ח ולקחה תינוק מאימו

"אני אקח את התינוק לכמה דקות כדי שתנוחי", אמרה הצעירה לאמא ונעלמה. הרקע: רצתה שמשפחתה לא תגלה כי הודחה מלימודי סיעוד והציגה את התינוק כחלק מ"ההכשרה המעשית"

מחדל אבטחה חמור בבית־החולים בני ציון בחיפה: צעירה נכנסה לבית־החולים, הציגה את עצמה כסטודנטית לסיעוד והצליחה לשכנע אם שזה עתה ילדה למסור לה את הילד שלה.

 

הצעירה, שככל הנראה לוקה בהפרעת נפש, הייתה בעבר סטודנטית ועשתה חלק מההכשרה המעשית שלה בבית־החולים, אולם בשל הישגיה הנמוכים הוחלט להדיח אותה מהלימודים.

 

מחדל חמור. שינוי נהלי האבטחה בכניסה לתינוקיה ( ) ( )
מחדל חמור. שינוי נהלי האבטחה בכניסה לתינוקיה

 

הציגה עצמה כסטודנטית - למרות שהודחה

הסטודנטית המודחת, שחששה מהתגובה של הוריה, לא גילתה להם שאינה לומדת יותר והמשיכה להגיע מפעם לפעם לבית־החולים. על פי הדיווחים, היא נהגה להמשיך להסתובב במחלקות ולהציג את עצמה כסטודנטית במשך תקופה ארוכה באין מפריע.

 

לפני יומיים עלתה ההתחזות מדרגה. אחד מקרובי משפחתה של הצעירה עובד בבית־החולים, ומאחר שהיא רצתה להראות לו עד כמה היא "נאמנה לעבודתה", היא נכנסה לתינוקייה של בית־החולים ושאלה את אחת האמהות הטריות — שאותה לא פגשה לפני כן — אם היא מוכנה שתיקח את תינוקה לכמה דקות "כדי לאפשר לה לנוח ולהתאוורר". האם הסכימה לאחר שה"סטודנטית" הציגה את עצמה כעובדת בבית־החולים.

 

הצעירה אחזה את התינוק בידיה, הוציאה אותו מהמחלקה והחלה להסתובב איתו בבית־החולים כדי להראות אותו לקרוב משפחתה.

 

המטרה הייתה שהוא ידווח על כך להוריה, והם יהיו רגועים לגבי מצבה התעסוקתי. אולם לאחר שהדקות חלפו והצעירה בוששה לחזור, הודיעה האם המבוהלת לאחות במחלקה מה קרה, וזו הזעיקה את קצין הביטחון. במקביל נמסרה הודעה למשטרת ישראל על ניסיון חטיפה. אולם עוד לפני שהגיעה הניידת אותרה הצעירה, ואז התברר שהיא מתחזה שאינה מועסקת כבר תקופה ארוכה בבית־החולים.

 

גורמים במערכת הבריאות תהו כיצד הצליחה הצעירה להיכנס למקום הרגיש ביותר בבית־החולים — התינוקייה, ומדוע איש מחברי הצוות לא עצר אותה. "מדובר במחדל חמור מאוד. בית־החולים חייב לשנות את נוהלי האבטחה", טענו הגורמים.

 

לאחר שאותר התינוק, ולאור הרקע הנפשי של הצעירה, הוחלט שלא להגיש נגדה תלונה למשטרה.

 

כזכור, בית־החולים בני ציון עמד גם במרכזה של פרשה בעייתית קודמת שנוגעת לתינוקות, ב־2008, כשאחות בפגייה צולמה כשפג בכיס החלוק שלה.

 

מבית החולים נמסר בתגובה: "לנוכח נסיבות אישיות וצינעת הפרט של המעורבים אין ביכולתנו להרחיב בנושא. מרגע קבלת התלונה, המקרה טופל במהירות כמתחייב ועפ"י חוק ונוהלי משרד הבריאות".

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: shutterstock
הסתובבה עם התינוק בבית החולים
צילום: shutterstock
ד"ר רק שאלה
מחשבוני בריאות
פורומים רפואיים
מומלצים