שתף קטע נבחר

לעיני המצלמות: המתופף באירוע נחנק והפסיק לנשום לדקה

אברהם שטרית שעובד כמתופף באולם אירועים אכל סטייק במהלך אירוע, כשלפתע החל להיחנק מהעצם. מוטי ממן, מתנדב של איחוד הצלה שישב בשולחן סמוך הציל את חייו. "הוא התאושש באופן מיידי. להציל חיים זו ההרגשה הכי טובה בעולם", אומר ממן

מתנדב בארגון "איחוד הצלה", תושב מעלות, הציל בשבוע שעבר את חייו של מתופף באולם אירועים שנחנק במהלך אכילת סטייק. המתנדב ביצע בו הליך בשיטת "היימליך" להוצאת הגוף הזר מגרונו. ההליך הצליח זמן קצר לפני שהאיש איבד את הכרתו. האירוע כולו תועד במצלמות האבטחה של האולם.

 

צפו בהליך שהציל את חיי המתופף:

 

 

האירוע התרחש ביום שני שעבר באולם אירועים בעכו, בו נערכה מסיבה לכבוד טקס "חלאקה" של פעוט בן 3. המתנדב, מוטי ממן, חבר של אבי הפעוט, והגיע לחגוג.

 

במהלך האירוע, ישב בשולחן הסמוך אברהם שטרית, מתופף שעובד באולם האירועים. בתיעוד נראה שטרית כשהוא מנסה לנשום, להוציא את העצם מגרונו ואף לשתות, לפני שהנוכחים מבחינים במתרחש.

 

החוגגים האחרים הסבו את תשומת לבו של ממן שישב בסמוך, ובתיעוד הוא נראה מבצע הליך היימליך בשטרית פעם אחר פעם, עד שחתיכת הבשר יצאה מגרונו.

 

"להציל חיים זו הגשמת חלום". מוטי ממן עם אברהם שטרית (צילום: דוברות איחוד הצלה) (צילום: דוברות איחוד הצלה)
"להציל חיים זו הגשמת חלום". מוטי ממן עם אברהם שטרית(צילום: דוברות איחוד הצלה)

 

"זה עבד ממש כמו שסיפרו לנו בקורס. אחרי שהתחלתי, חתיכת הבשר פשוט עפה החוצה, לא רואים את זה במצלמות אבל רואים איך האיש מתואשש מיד. זו תחושת סיפוק גדולה ומטורפת. באותו לא לילה לא הצלחתי להירדם מרוב התרגשות.

 

"אתה מרגיש את זה שבנאדם חי בזכות מה שלמדת ועשית, כמו שאומרים: 'כל המציל נפש אחת מישראל כאילו הציל עולם ומלואו'. זו פשוט הגשמת חלום. אחותי נהרגה בתאונת דרכים, ואני נכנסתי לארגון פשוט כדי להציל חיים, כדי לעשות דברים כאלה", אמר ממן בשיחה עם ynet.

 

הוא סיפר כי אין זו הפעם הראשונה שהוא מציל חיים של אדם שנחנק. לפני כשנה, במהלך שבת חתן, החלה בת דודתו, שהייתה אז תינוקת כבת שנה וחודשיים, להיחנק לאחר שהכניסה לפיה פיצוחים. "היא הייתה על סף אובדן הכרה. לתינוק לא עושים היימליך. טיפלתי בה עם מכות בגב, ותוך זמן קצר היא התאוששה והחלה לבכות ולצחוק", סיפר.

 

שטרית עצמו סיכם את האירוע במשפט אחד: "הרגשתי שאני הולך למות. מרדכי הציל לי את החיים".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: דוברות איחוד הצלה
מוטי ממן ואברהם שטרית. הציל את חייו
צילום: דוברות איחוד הצלה
ד"ר רק שאלה
מחשבוני בריאות
פורומים רפואיים
מומלצים