שתף קטע נבחר

יש לכם רעיון מבריק בתחום הבריאות? תוכלו לזכות ברבע מיליון שקל

אם יש לכם רעיון ליוזמה, שירות או טכנולוגיה שיכולים לשפר את מערכת הבריאות, אתם מוזמנים להגיש אותו ל"חממת הבריאות". הרעיון הזוכה יזכה את יזמיו בייעוץ וליווי מקצועיים ובסכום של עד 250 אלף שקלים לפיתוח

"פורום Reboot", ארגון שפועל לקידום נושא הבריאות בישראל ומונה קהילה של כ-700 בכירים בתחומי הבריאות והתעשייה, מזמין את הקהל הרחב להגיש רעיונות ליוזמות בתחום הבריאות במסגרת התחרות השנתית "יוזמת הבריאות המובילה", שמתקיימת השנה בפעם השנייה.

 

היוזמות הנבחרות יזכו בחבילת "התנעה", וקידומן יתבצע במודל "חממת בריאות" ייחודי, הכולל היכרות אישית וליווי, תמיכה וייעוץ ממומחים בכירים בתחומי הבריאות, האקדמיה והתעשייה. כמו כן, לרעיון הזוכה יינתן תקציב ראשוני לקידום היוזמה בסך של עד 250,000 שקלים. מדובר בפרויקט ללא מטרות רווח, שכל העוסקים בו פועלים בהתנדבות, והמימון אליו מגיע מחסויות.

 

"התחרות פתוחה לכל מי שיש לו רעיון שיכול לתרום ולשפר את מערכת הבריאות בישראל ולסייע לחולים, בין אם מדובר במוצר בפיתוח, רעיון, יזמות, המצאה, כולל כאלה שכבר מיושמים וקיים רצון להרחיב אותם ולממשם גם במקומות נוספים", אומרת ליאת רותם מלמד, חברת הפורום והעורכת הראשית של אתר infomed.

 

להיות חלק מהשינוי. תחרות יוזמנת הבריאות המובילה (צילום: shutterstock) (צילום: shutterstock)
להיות חלק מהשינוי. תחרות יוזמנת הבריאות המובילה(צילום: shutterstock)
 

"החממה מעוניינת לקדם או לספק תמיכה לרעיונות ויוזמות לשיפור הטיפול והשירות לחולים והתומכים בהם, כגון: העלאת מודעות והגברת הידע, אבחון מוקדם, התמדה והיענות לטיפול, מניעת מחלות, שירות לחולה ויוזמות שיכולות לשפר את שביעות הרצון ממערכת הבריאות ואת התוצאות הטיפוליות. אנחנו מחפשים רעיונות ויוזמות לשיפור מערכת הבריאות ותמיכה בצוותים הרפואיים, כגון ייעול תהליכים להשגת תוצאות משופרות והקטנת הוצאות, הגברת הידע, המקצועיות או רמת השירות, חדשנות רפואית - יזמות פורצת דרך, פיתוח מוצרים, שירותים וטכנולוגיות חדשות".

 

מה צריך לעשות כדי להגיש מועמדות

"התחרות משלבת שלושה מסלולים", מוסיפה רותם מלמד, "המיועדים לספק הזדמנות שווה לקהלים שונים הפועלים בתחום הבריאות ותחומים משיקים. מסלול המיועד לגופים, מוסדות וארגונים במערכת הבריאות הציבורית, בהם מרכזים רפואיים, קופות חולים, איגודים מקצועיים ועובדיהם; מסלול המיועד למגזר העסקי - יזמים, חברות פרטיות וסטארט-אפים המפתחים מוצרים, שירותים וטכנולוגיות חדשות, ומסלול המיועד לאנשים פרטיים, עמותות וארגונים ללא מטרות רווח, בהם עמותות חולים, מוסדות אקדמיים וחינוכיים וכדומה".

 

היוזמות הזוכות ייבחרו על-ידי ועדת מומחים המונה בין היתר נציגים בכירים ממערכת הבריאות, האקדמיה והתעשייה. לאחר שיעברו הליך סינון מקצועי, הזוכים יוכרזו בטקס רשמי במסגרת הכנס "קיימות בבריאות 2018".

 

היוזמה שזכתה בשנה שעברה: "טיפה למחקר"

"מכון מכבי למחקר וחדשנות" והעומדת בראשו, פרופ' ורדה שליו, זכו בתחרות "יוזמת הבריאות המובילה" לשנת 2017. "הרעיון שעומד מאחורי היוזמה 'טיפה למחקר' הוא קידום מחקר ופיתוח של רפואה מותאמת אישית באמצעות יצירת מאגר דגימות לשימוש במחקר", מסבירה רותם מלמד. "המאגר יוקם על ידי גיוס חברי הקופה, אשר יתנו הסכמתם להצטרף למאגר הדגימות הביולוגיות ולשימוש בדגימותיהם לקידום הבריאות. במאגר זה ייאספו דגימות של דם, שתן, צואה ועוד לצורך ביצוע מיפוי דנ"א, ביו-מרקרים ובדיקות אפי-גנטיות ואחרות".

 

"לגרום למדינה להזרים משאבים למערכת הבריאות"

"ישראל ידועה בכל העולם כ'סטארט-אפ ניישן', אך לא מספיק מודעים לכך שיש לנו גם סטארט-אפ בתחום הבריאות", אומר ד"ר יצחק ברלוביץ, יו"ר חבר השופטים של התחרות ומי שמוביל בהתנדבות את פורום Reboot. "לצד הביקורת על מערכת הבריאות שלנו, שחלקה מוצדקת, אי אפשר להתעלם מכך שאנו מובילים בעלייה בתוחלת החיים ונהנים מתמותת תינוקות נמוכה מאוד.

 

"מערכת הבריאות בישראל היא עדיין אפקטיבית, יעילה ונגישה לכולנו, במחיר זול יחסית, וזו תוצאה של מחשבה פורייה, מבורכת ויצירתית. עלינו להמשיך את תהליך הצמיחה של החדשנות, לשים אותו במרכז תשומת הלב הציבורית ולגרום לכך שהמדינה תזרים לנושא את המשאבים הנדרשים כדי שנמשיך להוות מודל לחיקוי לכל העולם".

 

ניתן להגיש יוזמות לתחרות עד ה-15 במרץ 2018 בקישור זה

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: shutterstock
לתרום ולשפר את מערכת הבריאות
צילום: shutterstock
ד"ר רק שאלה
מחשבוני בריאות
פורומים רפואיים
מומלצים