שתף קטע נבחר

10 רעיונות לעיסוקים שיהפכו את הפנסיה לגן עדן

לטייל, להקים את העסק שתמיד רציתם, לשחות, ליצור ולכתוב זיכרונות, לרקוד ולנגן - זה הזמן להפוך את הפנאי ליתרון בריאותי שישמור את הגוף פעיל, המוח חד ויכניס הרבה שמחה ללב

בשיתוף "מגדלי הים התיכון"

 

היציאה לפנסיה מאפשרת להגשים תחביבים או רצונות שנדחקו הצידה במשך שנים. נכון שהגוף כבר לא צעיר אבל בחירה נכונה, עבורך, עשויה לשמר ולחזק את יכולות הגוף, לשמור על נפש צעירה ושמחה ועל מוח חד ופעיל.

 

לפניכם עשרה רעיונות לתחביבים שיכולים בקלות להפוך לקריירה שנייה וכל אחד מהם תורם בדרכים רבות לשמירה על אורח חיים פעיל, בריא ומאושר בגיל מבוגר. 

 

טיולים רגליים בטבע: רמות אתגר שונות (צילום: shutterstock) (צילום: shutterstock)
טיולים רגליים בטבע: רמות אתגר שונות(צילום: shutterstock)
 

1: טיולים רגליים בטבע

אוהבים טבע, מתרגשים משקיעה ומתעניינים בפריחה המשתנה על פי עונות השנה? טיולים בטבע יכולים לספק לכם הנאה ויעזרו לכם לשמור על כושר גופני.

 

אין צורך להתחיל בעלייה למצדה בכדי לראות את הזריחה. ברחבי הארץ יש אינספור מסלולים ברמות אתגר וקושי שונים שיאפשרו לכם להריח את טל הבוקר מקרוב. שימוש במוטות הליכה יהפכו את הצעידה בתנאי השטח לאפקטביים אפילו יותר.

 

לא בטוחים שאתם מוכנים לצעוד? גם פיקניק משפחתי הכולל מסלול מותאם למשפחות או השתתפות בקבוצות הליכה ייעודיות ומותאמות גיל יכולים להקל עבורכם את הכניסה לתחביב הבריא והנפלא הזה. 

 

עוד בנושא: איך להפוך את ההליכה בחיק הטבע לאימון של ממש

  

2: שחייה - הספורט שישמור על המפרקים

אוהבים מים? אולי כדי לכם לחזור לבריכה או לים. שחייה היא ענף ספורט ידידותי לבני הגיל המבוגר. המים מרככים את התנועה ובזמן שנהנים מחזוק השרירים, הגדלת טווח התנועה וחיזוק הנשימה אפשר לשחות עוד בריכה.

 

השחייה לא דורשת השקעה כספית גדולה, ניתן להתחיל לשחות בקבוצות ולפנטז על המשחה הבא, שם תפגשו לא מעט פנסיונרים מאושרים.

 

אם שחייה לא עושה לכם את זה אולי תוכלו להצטרף לקבוצות המבצעות פעילויות שונות בתוך המים, יש לא מעט אפשרויות. בררו בבריכה הקרובה למקום מגוריכם.

 

 בדיוק הזמן: היתרונות של שחייה בגיל מבוגר

 

למוסיקה יש יכולות מייטיבות רבות (צילום: shutterstock) (צילום: shutterstock)
למוסיקה יש יכולות מייטיבות רבות(צילום: shutterstock)
 

3: תחזרו לנגן

ניגנתם? אהבתם את זה והפסקתם כי לא היה זמן? זה הזמן לחזור לנגן. הוציאו את הכלי האהוב מהארון, נקו את האבק ותתחילו לנגן. שכחתם איך קוראים תווים? מרגישים חלודים? לא נורא. קחו כמה שיעורים פרטיים אצל מורה ותראו איך בעזרת אימון וסבלנות תנגנו אפילו טוב יותר מבעבר. 

 

רוצים לקחת את הנגינה שלב אחד קדימה? הצטרפו ללהקה או, יותר טוב - הקימו להקה של חברים ונגנו יחד. מעדיפים לשיר? בבקשה. יש לא מעט מקהלות שירה ברחבי הארץ שישמחו לזמרים חדשים. זאת דרך מצויינת לפגוש אנשים חדשים ואפילו לסייר קצת בארץ ולשיר במקומות חדשים. 

 

4: הקימו את העסק שתמיד רציתם

עבדתם כשכירים כל חייכם ותמיד חלמתם להקים עסק עצמאי? זה הזמן להעיז ולהגשים חלומות. עם השנים אספתם אינספור כישורים ויכולות עכשיו שיש את הזמן הפנוי תוכלו להקים את המקום שלכם בדרך הייחודית לכם.

 

קחו את הזמן, יש לכם אותו ובדרך תוכלו לקחת קורסים שיתמכו בכם בתחומים בהם אתם מרגישים חלשים, להכיר אנשים, לשמוע דעות ולהפעיל את המוח והיצירתיות בהגשמת החלום.

 

על מי שהגשימו: בגיל 65: שרה, שלום וניסים מגשימים חלומות שפיספסו

 

5: לעקוב אחרי קבוצת ספורט אהובה

אתם אוהדים קבוצת כדורגל כבר שנים? אולי כדורסל? תמיד רציתם לראות את הטור דה פראנס מקרוב, זה הזמן. השתלבו במעדוני המעריצים, הגיעו למפגשים והפכו לאוהדים פעילים.

 

תוכלו גם להכניס את הנכדים לרוח הקבוצה, כנסו מפגש משפחתי, הקרינו את המשחק על מסך גדול והדביקו את הצעירים ברוח הספורטיבית.

 

לתת זה לקבל. יש עשרות עמותות שישמחו (צילום: shuttersotck) (צילום: shuttersotck)
לתת זה לקבל. יש עשרות עמותות שישמחו(צילום: shuttersotck)
 

6: התנדבות: לתת ולקבל

התנדבות היא דרך יוצאת דופן לתת משהו בחזרה לקהילה ולחברה ולקבל הרבה יותר בחזרה. יש מגוון רחב של אפשרויות מעמותות דרך מרכזים קהילתיים, הסיפרייה המקומית, אנשים פרטיים, בתי חולים, ילדים, בעלי חיים ואפילו צה"ל. כולם ישמחו לעזרה. 

 

אם בעבר עסקתם במקצוע שיכול להשפיע ולשנוץ תוכלו לתת ייעוץ מקצועי לדור הבא ולראות את הפירות.

 

המתנדבת המבוגרת ביותר בצה"ל: בת 98: "הנתינה שומרת אותי בריאה וחזקה"

 

7: לראות מקומות חדשים

תמיד רציתם לראות את הזוהר הצפוני, לצאת לספארי באפריקה או להגיע למלדיבים? זה הזמן לראות עולם. רבים רוצים לבקר במקומות חדשים אבל לא מוצאים לכך את הזמן והכסף.

 

בפנסיה מתפנה הזמן ואם תכננתם את התקופה הזאת כראוי, יש גם כסף. זה הזמן לצאת, לחקור ולראות. יש כל כך הרבה דרכים שונות לחקור את העולם. אתה יכול לקנות קראוון ולטייל ברחבי אמריקה, לצאת לשיט, להרפתקנים אפשר לעשות טיולי תרמילאים במזרח - אתם לא תהיו הפנסיונרים היחידים שם.

 

ולהעצמת החוויה והטיול - קחו את המשפחה ונכדים לחוויות שקורות רק עם סבא וסבתא.

 

8: לבלות זמן עם המשפחה

יש לכם זמן פנוי נצלו אותו להעמיק את הקשר וההכרות עם הילדים שגדלו והנכדים שנולדו.

 

במשך השנים הייתם עסוקים והילדים שלכם גדלו והשתנו, זה הזמן להכרות מחודשת. הם בוודאי ישמחו לעזרה ותמיכה עם הנכדים ואתם תרוויחו מהזמן המשותף.

 

אל תסתפקו בצפייה משותפת בטלוויזיה, צרו מקום משמעותי בחייהם, צאו החוצה הכירו לנכדים מקומות אהובים, טעמים וצרו יחד חוויות וזכרונות המשותפים.  

 

בנושא: מחקר: כמה שנים תרוויחו אם תבלו עם הנכדים

 

ההשפעה המייטיבה של המוסיקה והתנועה (צילום: shutterstock) (צילום: shutterstock)
ההשפעה המייטיבה של המוסיקה והתנועה(צילום: shutterstock)
 

9: פשוט לרקוד

כבר רבות נכתב על ההשפעה המייטיבה של המוסיקה והתנועה על הגוף והנפש. אוהבים לרקוד, או שאתם זוכרים שאהבתם לרקוד? יש מגוון רחב של סגנונות שיאפשרו לכם להזכר באהבה שלכם מחדש.

 

ריקודי עם, ריקודים סלונים - אין דרך נפלאה ומהנה יותר להחזיר את הביטחון העצמי, לחזק את הנשימה ולעבוד על הכושר, היציבה ושיווי המשקל. 

 

אפילו כטיפול: ההשפעה המדהימה של ריקוד

 

10: לכתוב את זכרונות חייך

במשך השנים אספתם חוויות, בטח יש לכם מאות סיפורים לספר, אז למה לא לכתוב אותם? הנכדים והנינים שלך ישמחו לדעת ולקרוא את סיפורי ההיסטוריה המשפחתית שלהם.

 

אפשר להרשם לקורס כתיבה יצירתית, אפשר גם לבקש עזרה ממי שמתמחה בכך אבל הכי מהנה למצוא שותף או שותפים מישפחתיים וליצור יחד תוך כדי כתיבה ויצירה משותפים - רב דוריים. 

 

רוצים עזרה?  7 המלצות: כך תכתבו את סיפור חייכם בגיל המבוגר 

 

צפו בסבא שמצא עיסוק ייחודי בפנסיה:

 

 

בשיתוף "מגדלי הים התיכון" 

 

 

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מגדלי הים התיכון
צילום: Shutterstock
זה הזמן למצוא תחביב שיחזק את הבריאות
צילום: Shutterstock
ד"ר רק שאלה
מחשבוני בריאות
פורומים רפואיים
מומלצים