שתף קטע נבחר

"מבחינת קופ"ח כללית שאבא יגסוס"

כשל במסתם בליבו של בנימין בן ה-90 גרם לו לאי ספיקת לב חמורה. רופאיו המליצו על החלפתו במסתם שאינו כלול בסל הבריאות וב"כללית" סירבו לממן את ההליך. נכדו של הקשיש פרסם פוסט בפייסבוק בו קרא: "כללית הורגת את סבא". לאחר פניית ynet התבשרה המשפחה שהחלפת המסתם תבוצע

קשה להישאר אדיש לפוסט של בן עוזרי על סבו, בנימין בן ה-90 – "קופת חולים כללית הורגת את סבא שלי" – תיאר הנכד בפשטות.

 

כשל במסתם בליבו של בנימין גרמה לו לאי ספיקת לב חמורה. רופאי בית החולים "איכילוב" הורו על החלפת המסתם במסתם מסוג S3, אלא שלטענת "כללית" המסתם אינו כלול בסל הבריאות וקופת החולים סירבה לממן את ההליך. במשרד הבריאות טוענים מנגד כי הפרוצדורה מצילת החיים כן כלולה בסל הבריאות.

 

בני המשפחה מתארים כי גם לא ניתן לרכוש את המסתם ולממן את ההליך באופן פרטי, כך שהמשמעות של החלטת "כללית" הינה גזר דין מוות ליקירם.

 

עוד בנושא:

לא תאמינו כמה זמן נדרשה בת ה-3.5 לחכות לבדיקת אקו לב

הילד על הרצף האוטיסטי? הוא יסורב לביטוח סיעודי

כללית סוגרת את המרכזים לרפואה דחופה במחוז מרכז

 

בנימין עבר החלפת מסתם בתותב ביולוגי לפני כ-15 שנה. בשל שחיקת התותב, בחצי השנה האחרונה הוא החל לסבול מאי ספיקת לב. בנו מתאר כי "עד שהחלו הכשלים במסתם המצב של אבא שלי היה מצוין. הוא היה בריא לחלוטין".

 

בנו של בנימין: "זו החלטה שהיא גזר דין מוות" ( ) ( )
בנו של בנימין: "זו החלטה שהיא גזר דין מוות"

 

בבקשה לאישור הפרוצדורה ששלחו רופאי "איכילוב" לקופת חולים "כללית" כותבים הרופאים כי "בדיון משותף הוחלט כי האופציה הטיפולית הטובה יותר עבור הפציינט הינה השתלת מסתם S3". על ההשתלה, כך ממליצים הרופאים, להיות מבוצעת בצנתור.

 

בקשתם של הרופאים להחלפת המסתם סורבה, כאמור, על ידי "כללית" בנימוק כי הפרוצדורה אינה כלולה בסל הבריאות. משרד הבריאות דחה את טענת קופת החולים והבהיר לקופה כי מבחינתם הליך החלפת המסתם כלול בסל. 

 

המשפחה פנתה לוועדת החריגים של הקופה, אשר סירבה לבקשה. "השתגענו לגמרי מהתשובה שלהם. זה כאילו 'כללית' אומרת לנו שמבחינתם אבא שלי יגסוס", מתאר בנו של בנימין. "ניסינו לבדוק אם אפשר לממן את ההליך באופן פרטי אבל הבנו שזה בלתי אפשרי. זו החלטה שהיא בפירוש גזר דין מוות לאבא שלי. מאז שהאחיין שלי העלה את הפוסט היו התכתבויות עם 'כללית'. הם אמרו שהנושא בבדיקה. בסוף הם חזרו אלינו ותיארו שהם מצטערים אבל הם לא מאשרים את ההליך ושזו תשובתם הסופית".

  

התכתבות הנכד עם נציגי קופ"ח כללית ( ) ( )
התכתבות הנכד עם נציגי קופ"ח כללית

 

בני משפחתו של בנימין פנו אל משרד הבריאות. רכזת פניות הציבור של קופת החולים בישרה ליועץ של שר הבריאות כי "הפנייה טופלה והושבה ביום שישי האחרון. מדובר בהחלפת מסתם מיטרלי בצנתור בפרוצדורה שאינה כלולה בסל, על כן לא אושרה".

 

ביום ראשון שעבר כתב יועצו של השר דואר אלקטרוני למשפחה, אליו צירף את תשובתה השלילית של "כללית" למימון ההליך. "ערב טוב, צר לבשר", כתב בלקוניות יועצו של שר הבריאות לבני המשפחה.

 

לאחר פניית ynet אל "כללית" השבוע התבשרה המשפחה שההליך יבוצע.

 

"עצוב שרק אחרי לחץ תקשורתי ופוסטים בפייסבוק כללית הסכימה שאבא שלי לא ימות", תיאר בנו של הקשיש. יצחק מוסיף כי משפחתו גם פנתה לחברי הכנסת יאיר לפיד ויעל גרמן מ"יש עתיד" ומשולם נהרי (ש"ס) אשר "נרתמו מיד לסייע בפניה למשרד הבריאות ולנסות לעזור לאבי ככל יכולתם".

 

מ"כללית שירותי בריאות" נמסר בתגובה: "ההליך המדובר אינו כלול בסל הבריאות הציבורי. בית החולים איכילוב, מצא את הפתרון למטופל והפרוצדורה תתבצע בבית החולים. אנו מאחלים למר עוזרי רפואה שלמה".

 

ממשרד הבריאות נמסר בתגובה: "עמדת משרד הבריאות היא שהשתלת מסתם כלולה בסל ועמדה זו הועברה לקופה".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: באדיבות המשפחה
קיבל את המסתם ללב. בן 90
צילום: באדיבות המשפחה
ד"ר רק שאלה
מחשבוני בריאות
פורומים רפואיים
מומלצים