שתף קטע נבחר

ביי ביי גוגל: האפליקציה שתעזור לכם לאבחן ממה באמת אתם סובלים

קופ"ח מכבי והסטארט-אפ K Health השיקו אפליקציה שמבוססת על מידע רפואי אמיתי (ואנונימי) של מטופלי הקופה. מזינים את הסימפטומים לאפליקציה - ומקבלים אבחנה המבוססת על אבחונים אמיתיים שביצעו רופאים

לאבחן את עצמכם על בסיס מידע אמיתי. כך פועלת האפליקציה:

 

קופת חולים מכבי וחברת הסטארט-אפ K Health פיתחו אפליקציה חדשה שתעזור למטופלים לבצע אבחון עצמי של מחלתם בעזרת בסיס נתונים אמיתי ואנונימי. האפליקציה הושקה לאחרונה והיא זמינה כעת בחנויות הדיגיטליות.

 

האפליקציה, ששמה K Health, מבוססת על מידע אנונימי מעשרות מיליוני ביקורים אצל רופאי המשפחה של מכבי ב-25 השנים האחרונות. היא פותחה לנוכח המנהג הרווח בקרב חולים לחפש ברשת מידע על אודות הסימפטומים שמהם הם סובלים. המידע הרפואי שמספקים האתרים, כך טוענים המפתחים, נתפס בעיני המשתמשים כבלתי אמין ולא-אישי. פתרונות דומים שהוצעו עד כה לא היו מבוססים על מידע רפואי אמיתי ואישי ועל כן לא היו מדויקים מספיק.

 

איך זה עובד?

המשתמש מזין את התסמינים שמהם הוא סובל, והמערכת החכמה מציגה לו שאלות. לפי תשובותיו המערכת בוחרת את השאלות הבאות, ובממוצע היא מציגה 13 שאלות - במלל או באנימציה. בסוף התהליך, שאורך כשתי דקות, יקבל המשתמש מידע על מספר המטופלים הדומים לו ומה היו האבחנות והטיפול שהם קיבלו על בסיס אותו מידע.

 

אבחנה מבוססת מידע אנונימי של עשרות מיליוני מטופלים (צילום: shutterstock) (צילום: shutterstock)
אבחנה מבוססת מידע אנונימי של עשרות מיליוני מטופלים(צילום: shutterstock)
 

האפליקציה מבוססת על אלגוריתם מתוחכם שפותח על ידי צוות רחב של מתמטיקאים ורופאים. האלגוריתם "למד" את המידע מביקורי הרופא שכבר היו. עם כל שימוש נוסף באפליקציה הוא ישכלל את הידע שלו, והשאלות שיוצגו למשתמש הבא יהיו מדויקות יותר. השימוש באפליקציה אינו מחייב זיהוי או הכנסת פרטים אישיים חוץ מגיל ומגדר, והיא פתוחה לחברי כל הקופות. האפליקציה זמינה ללא תשלום ב-App Store וב-Google Play.

  

בסקר שערכה מכבי לקראת השקת האפליקציה התגלה כי כ-75% מהציבור מחפש מידע רפואי ברשת. עם זאת, הסקר מעלה שיש חסרונות ברורים בחיפוש אינטרנטי על בעיות בריאות: ל-54% מהנשאלים התברר כי המידע שמצאו ברשת היה שגוי, ואילו ל-66% התברר כי האבחנה שקיבלו ברשת הייתה חמורה הרבה מהבעיה שהתגלתה במציאות. האפליקציה החדשה מבקשת לפתור את הבעיות האלה ולדייק את החיפוש ואת התוצאות המתקבלות.

 

מחושך לאור: לדעת איך אבחנו אנשים כמוך 

פרופ' ורדה שלו, ראש מכון מכבי ומוריס קאהן למחקר וחדשנות, שהובילה מטעם מכבי את פיתוח האפליקציה, מסרה כי "המטופלים יוכלו לקבל מעכשיו מידע רפואי אמין ובצורה מאוד נוחה. חיברנו את כל ביקורי רופאי המשפחה של מכבי ויצרנו משהו מאד מעשי ונוח. זה תרגום של ביג-דאטה לכלי שימושי".

 

אלון בלוך, מנכ"ל ומייסד K Health, אמר: "כאשר אתה משווה את המקרה שלך לאלפי מקרים דומים לשלך, מקרים של אנשים בגיל ובמגדר שלך, עם אותם תסמינים, פתאום אתה יכול להבין טוב יותר איזו אבחנה הרופא קבע להם, אילו בדיקות הם עשו ומה היו דרכי הטיפול שהמליצו להם הרופאים. עם גישה למידע על אנשים כמוך אתה כבר לא בחושך בכל הקשור לגוף והבריאות שלך".

 

רן סער, מנכ"ל מכבי, מסר: "מדובר פריצת דרך שימושית בעולם הבריאות. הצלחנו לייצר משהו שכל אחד יכול להשתמש בו. זה פיתוח ישראלי ולכן הוא ישרת קודם כול את הציבור בישראל. זה מוצר כחול-לבן שמביא למכבי ולישראל הרבה גאווה".

 

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: shutterstock
המידע ברשת לא אמין ולא אישי
צילום: shutterstock
ד"ר רק שאלה
מחשבוני בריאות
פורומים רפואיים
מומלצים