שתף קטע נבחר

ביקורת: נעל הריצה החדשה של אדידס - ללא שרוכים

זה התחיל בהתאכזבות קלה ונגמר בהתמכרות. דורון קופרשטין לקח את ה-UltraBoost החדשה של אדידס לריצת מבחן וחזר עם תובנה על החיים

אומרים שרושם ראשוני קובע. אז אומרים. כשראיתי את ה-UltraBoost החדשות ללא השרוכים של אדידס, קצת התאכזבתי. מדובר בנעל סרוגה, כאמור ללא שרוכים בכלל, כך שאזור השריכה גם הוא סרוג. יש לה צווארון נמוך סביב לקרסול ולפחות במראה היא יכלה לעבור מצוין כנעל בית נוחה במיוחד.

 

השיפוט המיידי הזה הגיע אולי כי בשנים האחרונות הרגילו אותנו מותגי הריצה הגדולים לנעלי ריצה עם מאפיינים הייטקיסטים ומראה חללי, והעין התרגלה לזהות נעליים איכותיות וטובות על-פי המראה הכמעט עתידני שלהן.

 

אלא שאז דגמתי אותן. במשך שלושת השבועות האחרונים רצתי עם הנעליים מרחק של למעלה מ-100 קילומטרים. אבל לא רק רצתי, גם הלכתי איתן הרבה. למה? פשוט מאוד, כי לא רציתי להוריד אותן מהרגל אחרי כל ריצה. למעשה, נעלתי אותן גם בימים שלא רצתי איתן.

 

נעלי ריצה למרחקים ארוכים, ובעיקר למרתונים, כמו הדגם הזה של אדידס, נדיר שיגיעו ללא מערכת שריכה. השריכה גורמת לנעל "להתלבש" על כף הרגל בצורה הדוקה ונוחה וכל תחליף אחר עלול לגרום למצב בו הנעל לא תהיה הדוקה דיה על כף הרגל.

 

UltraBoost ללא שרוכים של אדידס (צילום: יח"צ) (צילום: יח
UltraBoost ללא שרוכים של אדידס(צילום: יח"צ)
 

באדידס פתרו את הנושא עם אזור סרוג אבל עבה ומהודק יותר. מחליקים את כף הרגל אל תוך הנעל, וממש מרגישים את האזור העליון יושב טוב על כף הרגל, מאפשר לה להרגיש מוחזקת ובטוחה, וכל זאת במסגרת חופש הפעולה הסופר-נוח של האריג הסרוג. למעשה, ההרגשה היא כמו לגרוב גרביים, או גרב אלסטית. בדקות הראשונות מרגישים לחץ מסוים בחלק העליון של כף הרגל, אבל הרגשה זו נעלמת כשהאריג מקבל את צורת כף הרגל, ומרגע זה אפשר לצאת לדרך.

 

הסוליה האמצעית של הנעל, כמו בדגמים האחרונים של אדידס, עשויה מאלפי כדוריות TPU, שצוברות אנרגיה עם נחיתת הרגל על הקרקע ומשחררות אותה לעד הבא. במילים אחרות – הרגשת ריחוף מסוימת. לא ברור איך זה בדיוק עובד, אבל זה עובד.

הסוליה החיצונית המחוררת מעוצבת ומיוצרת על-ידי חברת הצמיגים קונטיננטל. היא קשיחה ומאפשרת ריצה נוחה על הכביש, אבל גם בדרכים שאינן סלולות.

 

לסיכום, מה שהופך את ה-UltraBoost לנעל שפשוט לא רוצים להוריד מכף הרגל זה השילוב בין ההיצמדות הנוחה שלה על הרגל, הסוליה המוכרת שנותנת פוש לקראת הצעד הבא והסוליה החיצונית הקשיחה, שהופכת אותן לנוחות לריצה בכל סוג דרך. 799.90 שקל הן עולות בישראל. שווה? את זה כבר אתם תחליטו.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: יח"צ
כמו כפפה לרגל. UltraBoost ללא שרוכים
צילום: יח"צ
ד"ר רק שאלה
מחשבוני בריאות
פורומים רפואיים
מומלצים