שתף קטע נבחר

ליצמן משנה דעה: "בושה שישראל מייצאת קנאביס"

סגן השר ליצמן חזר בו מתמיכתו לייצא קנאביס רפואי מקומי לחו"ל. אישור הייצוא יכול היה להכניס לקופת המדינה מיליארדי שקלים בשנה

אחרי שהשר לביטחון פנים הביע את התנגדותו ליצוא קנאביס רפואי לחו"ל, גם סגן שר הבריאות, יעקב ליצמן, חזר בו מתמיכתו במהלך. "אני חושב שקנאביס הוא סם כמו כל הסמים, אין שום הבדל, הציבור טועה", אמר אתמול (ב') ליצמן בראיון בגל"צ, והוסיף - "בושה שמדינת ישראל מייצאת קנאביס כי זה סם".

 

ליצמן הוסיף ואמר שהוא יסיר את התנגדותו רק אם יתמלאו שני תנאים — חלק משמעותי מההכנסות על היצוא יועברו למערכת הבריאות בישראל ושיתווסף כוח אדם משמעותי על מנת לפקח שלא תהיה זליגה של קנאביס רפואי  לגורמים שאינם מורשים.

 

חשש מזליגה לגורמים עבריינים. קנאביס (צילום: AP) (צילום: AP)
חשש מזליגה לגורמים עבריינים. קנאביס(צילום: AP)

 

"מעצמת קנאביס רפואי"

בשבוע שעבר התקיימה ישיבה אצל ראש הממשלה בנוגע ליצוא קאנביס רפואי לחו"ל. על פי הערכה אם ישראל תאשר יצוא של קאנביס רפואי לחו"ל היא תוכל להכניס בכל שנה לקופת המדינה בין 1 ל־4 מיליארד שקל. השר ארדן הביע את התנגדותו בטענה שהקאנביס עלול לזלוג ולהגיע לגורמים עבריינים. יחד עם זאת, ולמרות הטיעונים של ארדן, בשנה האחרונה לא הוגשו כתבי אישום על זליגה מהחוות למטרה פלילית.

  

"ישראל היא מעצמת קנאביס רפואי, המחקר הישראלי בתחום מקדים את כל מדינות העולם ב־5 עד 7 שנים. הפיכת ישראל ליצואנית קנאביס בראש ובראשונה יקל על החולים, יספק פרנסה לחקלאים המצוינים שלנו ויכניס למדינת ישראל מיליארדים", אמר שר החקלאות אורי אריאל.

  

שרת המשפטים איילת שקד הוסיפה: "הקנאביס הרפואי חשוב לרפואה, ועד היום הוגשו 0 כתבי אישום לגבי זליגה מהחוות לצורך פלילי. ישראל היא היחידה בעולם שיודעת לגדל קנאביס עם מתודה קלינית פורצת דרך. אין כל סיבה שלא נפעל לכך הן למען הרפואה העולמית והן למען הכלכלה הישראלית".

  

על פי הערכות של מגדלים וגורמים נוספים בענף, היקף השוק העולמי הכולל של קנאביס רפואי הינו למעלה מ־100 מיליארד שקלים בשנה. אישור היצוא צפוי לספק עבודה במגזר החקלאות, הייצור והמחקר החקלאי, לחזק את היצוא הישראלי ולהגדיל את הכנסות המדינה. היקף השוק של קנאביס רפואי במדינות שהביעו התעניינות ביבוא קנאביס רפואי מישראל עומד על בין 1 ל־4 מיליארד שקלים בשנה.

  

יובל לנדשפט, מנהל היחידה לקנאביס רפואי במשרד הבריאות, אמר: "מדובר על הזדמנות של פעם בין 50 עד 100 שנה ולא לבצע את זה היום זה כמו לא לאשר אינטרנט בשנות התשעים".

  

דיון מכריע יתקיים בשבוע הבא.


 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: מוטי קמחי
יעקב ליצמן. מתנגד לייצוא הקנאביס
צילום: מוטי קמחי
ד"ר רק שאלה
מחשבוני בריאות
פורומים רפואיים
מומלצים