שתף קטע נבחר

צפו: הוסר בהצלחה הגידול המוחי הגדול בעולם

צעיר תושב הודו סבל מגידול מוחי שהיה גדול יותר מראשו. הניתוח שארך 7 שעות הסתיים בהצלחה והגידול במשקל של כמעט 2 ק"ג הוסר בהצלחה. הצעיר התאושש והוא כבר מתהלך ואוכל בכוחות עצמו

ה"ראש השני" הוסר בהצלחה: רופאים במומבאי כרתו את הגידול המוחי הגדול ביותר בעולם שצמח בראשו של צעיר הודי והפך גדול יותר מראשו שלו.

 

צפו: כך נראה הצעיר לאחר הניתוח

 

 

במשך שנים הבחין סנטלאל פאל, בן 31 מהודו, בגידול שהולך ומתעצם בראשו. הוא הפך כה גדול, עד ששקל כמעט 2 קילוגרמים. על פי הידוע בספרות הרפואית, מדובר בגידול המוחי הגדול ביותר בעולם.

 

המאסה צמחה במוחו של פאל במשך השנים האחרונות, כשהצמיחה הפכה מואצת מאוד בשנה החולפת. הגידול צמח אל אחורי הגולגולת שהמשיכה לצמוח מעליו. כ-10% מהגידול המשיך לצמוח בתוך הגולגולת, ויצר לחץ על המוח שלו. כתוצאה מכך הוא איבד את ראייתו.

 

גידול של 2 ק"ג (צילום: swns) (צילום: swns)
גידול של 2 ק"ג(צילום: swns)

 

"הסרת הגידול תאפשר לו לקבל את ראייתו חזרה"

בניתוח מורכב שארך 7 שעות בהשתתפות צוותי נוירוכירורגים, מרדימים, טכנאים ואחיות, הוסר הגידול המוחי בהצלחה, כשכל טעות של מילימטרים בניתוק כלי הדם שהזינו את הגידול, הייתה עלולה להפוך לקטלנית. במהלך הניתוח קיבל פאל 11 מנות דם. במשך 3 ימים הוא נשאר מחובר למכונת ההנשמה.

 

"הניתוח היווה אתגר גדול עבורנו", סיפר ראש צוות המנתחים בבית החולים בנאיר שבמומבאי, ד"ר רטימוטרי נקדארני, "הגידול הגיע למשקל של 1.870 קילוגרמים. היינו צריכים להבטיח שאספקת הדם למוח נמשכת במהלך הניתוח".

 

כשבוע לאחר הניתוח שהסתיים בהצלחה, פאל כבר החל להשתקם: הוא מתהלך, וכבר אוכל בכוחות עצמו. בקרוב, הבטיחו הרופאים, הוא ישוחרר לביתו, כשהם מקווים שהסרת הגידול והפחתת הלחץ על עצב הראייה, תאפשר לו לשוב ולראות בעתיד.


 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: swns
מתאושש אחרי הניתוח
צילום: swns
ד"ר רק שאלה
מחשבוני בריאות
פורומים רפואיים
מומלצים