שתף קטע נבחר

תביעה: "הרופאה בטיפול נמרץ סירבה לאשפז - והחולה נפטרה"

א' בת ה-35, אם לשלושה ילדים, הגיעה לבית החולים בני ציון בחיפה במצב קשה, אולם אושפזה בפנימית ולא בטיפול נמרץ בגלל סירוב הרופאה. לאחר כמה שעות נפטרה. כעת משפחתה תובעת את בית החולים. בית החולים: "נלמד את התביעה ונתייחס בבית המשפט"

א' בת ה-35 אם לשלושה ילדים, הגיעה לבית החולים בני ציון בחיפה עם 40 מעלות חום, חוסר תגובה לאנטיביוטיקה, לחץ דם שירד דרמטית ורמת חמצן מאוד נמוכה בדם, ואושפזה במחלקה פנימית.

 

הרופא התורן ומנהל המחלקה הפנימית דרשו את העברתה מיד לטיפול נמרץ. אבל, הרופאה התורנית בטיפול נמרץ סירבה לקבל את א' וכל מה שנותר לרופאי המחלקה הפנימית, היא להמשיך לנסות לטפל בא' בעזרת מסכת חמצן. א' לא החזיקה יותר ממספר שעות מעמד ובסופו של דבר נפטרה.

 

בימים אלו הגישו בעלה ושלושת ילדיה של א' תביעה לבית משפט השלום בתל-אביב נגד בית החולים בני ציון. פרקליט המשפחה רן שפירא, ממשרד אלמוג שפירא, טוען בתביעה כי לו א' הייתה מאושפזת בטיפול נמרץ, ניתן היה להצילה ממוות.

 

הרופאה בטיפול נמרץ סירבה לקבלה לאשפוז (צילום: shutterstock) (צילום: shutterstock)
הרופאה בטיפול נמרץ סירבה לקבלה לאשפוז(צילום: shutterstock)

 

"חריגה מכל סטנדרט רפואי סביר"

א' אובחנה בעבר כמי שסובלת מתסמונת נוירולוגית של חולשת שרירים היקפית (GUILLAINE BARRE ) אך היא שוקמה ומצבה השתפר. למרות זאת היא הייתה חשופה ורגישה למחלות זיהומיות. כשבוע לפני אשפוזה בבית החולים, בשנת 2012, היא החלה לסבול משיעול ליחתי מטריד, שלא הגיב לטיפול אנטיביוטי שניתן לה.

 

כאשר היא הגיעה לבית החולים מצבה היה כבר קשה. למרות זאת לא אושפזה מיד בטיפול נמרץ אלא הועברה ממיון לפנימית. חום גופה עלה בצורה דרמטית לחץ הדם ירד ל-80/40 והדופק היה 115 עם סטורציה נמוכה מאוד (רמת חמצן בדם) של 68 בלבד.

 

תוך כדי הטיפול במחלקה הפנימית א' אף איבדה את הכרתה שלה והרופאים נאלצו להתחיל בהנשמה. כל זה קרה ביום אשפוזה הראשון בבית החולים, החל מהשעה עשר בלילה. הרופאה התורנית של טיפול נמרץ נקראה לבדוק את א'.

 

בעקבות כך היא כתבה: "בדקתי חולה בת 35 במיון והחולה הועברה לפנימית. בפנימית איבדה הכרה והונשמה. כעת החולה מונשמת ומחוסרת הכרה לא מגיבה לכאב. לפי דעתי החולה צריכה לעבור בדיקה נוירולוגית בשאלה של אירוע מוחי חריף". יחד עם זאת הרופאה לא החליטה על העברתה לטיפול נמרץ.

 

בהמשך, הרופא התורן של מחלקה פנימית, מנהל המחלקה הפנימית ונוירולוג תורן, היו בדעה שצריך להעביר את א' בדחיפות למחלקה טיפול נמרץ של בית החולים, אבל הדבר לא נעשה. כאשר מצבה של א' המשיך להידרדר כתב הרופא התורן בפנימית, בתיק הרפואי של א': "לאחר ייעוץ של רופאה בטיפול נמרץ היא לא הסכימה להעברה גם בנוכחות פרופ' אוליבן (מנהל פנימית)".

 

מצבה של א' המשיך להידרדר עד שבוצעה בה החייאה. אולם לאחר 45 דקות של החייאה הרופאים נאלצו לקבוע את מותה.

 

לתביעה מצורפת חוות דעת רפואית של ד"ר ז'ק אשרוב, לשעבר מנהל המחלקה לרפואה דחופה בבית החולים וולפסון בחולון, בה נאמר כי: "חום מתמשך, ירידה בלחץ דם ומדדי דלקת גבהים חייבו את אשפוזה של א' ביחידה לטיפול נמרץ כללי שבה הצוות מאומן לטפל במצבים קשים ויש בה ציוד מתאים למצבים כאלו.

 

"הסירוב של טיפול נמרץ לקבל את א' מצביע על חריגה מכל סטנדרט רפואי סביר. חמש שעות לפני מותה בדיקות הדם של א' כבר הצביעו על הידרדרות במצבה. לא ברור מדוע בטיפול נמרץ לא הסכימו לקבל אותה'".

 

מהמרכז הרפואי בני ציון, נמסר: "אנחנו משתתפים בצערה של המשפחה. נלמד את התביעה ונתייחס לנטען בבית המשפט".


 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: אפרת ספקטור
עו"ד רן שפירא
צילום: אפרת ספקטור
צילום: אבישג שאר- ישוב
בית חולים בני ציון, חיפה
צילום: אבישג שאר- ישוב
ד"ר רק שאלה
מחשבוני בריאות
פורומים רפואיים
מומלצים