שתף קטע נבחר

ג'וני רצה לתרום כליה לחברה - ונהרג. איבריו הצילו 5

יונתן טויזר נהרג לפני כשבוע בתאונת דרכים, שנה לאחר שהתנדב לתרום כליה לחברה קרובה. במרתון ניתוחים הושתלו איבריו בחמישה חולים

שבוע לאחר מותו של יונתן (ג'וני) טויזר, מטפל ומדריך בספארי שנהרג בתאונת דרכים, הושתלו איבריו בחמישה חולים. משפחתו החליטה לתרום את איבריו, לאחר ששנה קודם לכן, היה ג'וני הראשון שהתנדב לתרום כליה לחברתו הקרובה מיכל, שלבסוף קיבלה את השתלת הכליה מאחותה. "לא היה לנו ספק שזה מה שג'וני היה רוצה", אומר אביו, רוני טויזר, "הוא היה מלא נתינה עד יומו האחרון".

 

יונתן טויזר ז
יונתן טויזר ז"ל ומיכל לוי. היה הראשון שהתנדב לתרום כליה

 

טויזר בן ה-35, תושב ירושלים, היה בוגר מגמת תיאטרון ומחול בסמינר הקיבוצים, ועבד כמדריך ומטפל בספארי ברמת גן. לפני כשבוע הוא נהרג בתאונת דרכים קשה בעירו. הוא הועבר במצב אנוש ליחידה לטיפול נמרץ בתל השומר, אולם ועדת מומחים שבדקה אותו מצאה כי הוא סובל ממוות מוחי נשימתי, ואין סיכוי להצילו.

 

לחתימה על כרטיס אדי מקוון - לחצו כאן

 

"הוא הציל לא רק את המושתלים אלא גם את כל האנשים מסביבם"

לפני כשנה נזקקה חברתו הקרובה של ג'וני, מיכל לוי, להשתלת כליה, בשל מחלה כרונית ממנה היא סובלת. "יונתן היה הראשון שקפץ ורצה לתרום מיד", מספרת לוי, "הוא היה טיל בליסטי של אושר ואנרגיה וחשיבה חיובית. ג'וני היה מלא שמחה תמיד, ולכל מקום שהיה מגיע היו כולם מתגלגלים מצחוק. היה ברור שהוא הראשון שיתנדב לתרום לי את הכליה".

 

יונתן טויזר ז
יונתן טויזר ז"ל בעבודתו כמטפל בספארי

 

בין ג'וני ומיכל נמצאה התאמה של 98% אולם לבסוף תרמה את הכליה אחותה של מיכל. "זה הזוי ששנה אחרי, אני מתבשרת שהאדם שהיה הראשון שבא להציל את החיים שלי, נהרג, ומציל אחרים", מספרת לוי, "כמי שעברה השתלת כליה, אני יכולה לומר, שג'וני לא רק הציל את המושתלים, אלא גם את המשפחות שלהם, את החברים שלהם, ואת כל האנשים סביבם".

 

אמו של טויזר, דנה, אמרה: "זה היה רצונו של יונתן. הוא הקדיש את כל חייו לאחרים, ונגע בכולם בדרכו שלו. נתנו לו חיים, אבל במותו הטראגי, ניתנה לנו הזכות לתת חיים לאחרים. יונתן היה מחובר בנימי נשמתו לארץ ישראל, למדינת ישראל ולמסורת ישראל, אנחנו ספוגים בזה, והתחושה שהוא במותו הציל אחרים, היא מרגשת, בצל האובדן הכבד".

 

מאיבריו של יונתן בוצעו חמש השתלות. שתי ריאותיו הושתלו בחולה בת 50 בבית החולים בילינסון, שם גם הושתל לבו בגבר בן 47. הכליות הושתלו בגבר בן 27 ובאשה בת 60 בבית החולים הדסה, והכבד הושתל בחולה בן 47 בבית החולים איכילוב.


 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
ד"ר רק שאלה
מחשבוני בריאות
פורומים רפואיים
מומלצים