שתף קטע נבחר

תרומה אקדמית: סגן נשיא אוניברסיטת אריאל יעקב גאון תרם מח עצם לאבישי הקטן

אבישי בדלבייב חלה במחלת דם קשה, ונזקק לתרומת מח עצם כדי לשרוד. יעקב גאון, סגן נשיא אוניברסיטת אריאל וסמנכ"ל צהר לשעבר, שהצטרף למאגר של "עזר מציון", תרם לו מח עצם והציל את חייו. בשבוע שעבר הם נפגשו לראשונה: "אני שמח שהמעגל נסגר"

 

 

צילום: יגאל אלימלך

 

זמן קצר לאחר שאבישי בדלבייב (5) תושב לוד, נולד, הוא אובחן כחולה באנמיה נדירה, שצפויה הייתה להחמיר ולהפוך ללוקמיה. כשהיה בן שנתיים וחצי, הרופאים הבהירו לבני המשפחה כי רק תרומת מח עצם תציל את חייו.

 

"כשאבישי נולד הוא היה חיוור, ורמת ההמוגלובין שלו הייתה נמוכה מאוד", סיפרה אמו אסתר. "הרופאים עשו לו בדיקות, ובגיל חצי שנה אמרו שהוא צריך השתלת מח עצם". ההורים קיוו כי מצבו הרפואי של אבישי ישתפר, ובמקביל הוא קיבל עירוי דם בקביעות.

 

"בסופו של דבר, הבנו שאי אפשר להמשיך ככה", סיפר ישראל, אביו של אבישי, שנאלץ להתפטר מעבודתו כדי לטפל בבנו. לפני קצת יותר משנתיים, כשהיה בן שנתיים וחצי, הרופאים קבעו כי על אבישי לעבור השתלת מח עצם. "זה היה קשה מאוד", נזכר האב. "אבל כל המשפחה עזרה, וקיבלנו תמיכה מעמותת עזר מציון".

 

שבועיים לאחר החלטת הרופאים נמצא לאבישי תורם – יעקב גאון (40) סגן נשיא אוניברסיטת אריאל, שכיהן בעבר כסמנכ"ל צהר ומנהל בכיר בחברות היי-טק. גאון, תושב שעלבים, הצטרף למאגר הלאומי לתורמי מח עצם של "עזר מציון" לפני כתשע שנים במהלך גיוס תורמים לעמית קדוש.

 

  (צילום: אילן ספירא)
פגישה מרגשת(צילום: אילן ספירא)

 

"שמח לראות שאבישי בריא"

בשבוע שעבר נפגשו אבישי והוריו עם גאון שהציל את חייו. המפגש מרגש נערך ב"בית אורנית", מרכז התמיכה והסיוע של עזר מציון לחולי סרטן בפתח תקווה. "אני כל כך שמח לראות שאבישי בריא", סיפר גאון בהתרגשות. "ארבע שנים וחצי אחרי שהצטרפתי, התקשרו אליי מעזר מציון. חשבתי שהם רוצים תרומה כספית, אבל הם הסבירו לי שנמצאתי מתאים לתרום מח עצם לילד חולה לוקמיה", הוא נזכר. "מיד אמרתי כן, אבל אז התעוררו חששות. בסופו של דבר כמובן שהסכמתי".

 

לאחר בדיקות נוספות, נמצאה התאמה מושלמת בין השניים ולפני שנה וחצי בוצעה ההשתלה בבית החולים. לפני שעבר את ההשתלה, פנה גאון לרב יובל שרלו מראשי ארגון צהר, וביקש שיכתוב עבורו תפילה מיוחדת להצלת ההשתלה. "זה היה תהליך קשה", נזכר ישראל בימים שלאחר ההשתלה שעבר בנו. "לא קל לראות ילד בן שנתיים וחצי בוכה ואי אפשר לעזור לו. זה חוסר אונים".

 

  (צילום: אילן ספירא)
יעקב גאון, אבישי וד"ר ברכה זיסר. "ערבות הדדית".(צילום: אילן ספירא)

 

בשבוע שעבר, התקיימה הפגישה המרגשת. "לא היה לי מה להגיד, רק לחבק את האיש שהציל את הבן שלי", אומר ישראל. "אני שמח לראות את אבישי בריא, זאת סגירת מעגל", מוסיף גאון.

 

המאגר הלאומי לתורמי מח עצם של עזר מציון הוקם לפני כעשרים שנה, וכולל כ-900,000 תורמים פוטנציאליים, שבזכותם בוצעו 2,791 השתלות מצילות חיים. "מרגש לראות את אבישי בריא ומרגש לראות את האיש שהציל אותו", אומרת מנהלת המאגר, ד"ר ברכה זיסר: "סיפורם של אבישי ויעקב מבטא את ערך הערבות ההדדית, שהוא ערך יסוד של עזר מציון".


 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: אילן ספירא
אבישי ויעקב גאון. סגירת מעגל
צילום: אילן ספירא
ד"ר רק שאלה
מחשבוני בריאות
פורומים רפואיים
מומלצים