שתף קטע נבחר

תקלות נרחבות בשירותי המחשב של 'מכבי'; אין גישה לתיקי מטופלים

בשבועות האחרונים הצטברו תלונות של מטופלים על תקלות מרובות במערך האון ליין של הקופה. הבוקר, מטופלים שממתינים במרפאות מתארים מצב של קריסה מוחלטת וכי אפילו לצוות הרפואי אין גישה למחשבים ולתיקים הרפואיים. מכבי: "פועלים לתיקון התקלה בהקדם. אנו מצויים בעיצומו של מהלך לשדרוג תשתית"

תקלות נרחבות בשירותים הממוחשבים של קופת חולים מכבי כבר שבועות שהגיעו לשיאן הבוקר (ב'). משעות הבוקר מדווחים מבוטחים בקופה כי מערכת המחשוב של קופת החולים קרסה. מטופלים שממתינים במרפאות מתארים כי לצוות הרפואי אין גישה למחשבים ולתיקים הרפואיים, דבר היוצר עיכובים ושיבושים קשים.

 

המבוטחים גם מדווחים כי שירותי האפליקציה של קופת החולים קרסו וכן גם השירותים הניתנים באתר.

 

כך זה נראה הבוקר באפליקציה ( )
כך זה נראה הבוקר באפליקציה

 

שי, מבוטח של הקופה מספר: "שלושה חודשים אני ממתין לתור לרופא הריאות. נסעתי מאשדוד לראשון לציון במיוחד כדי לקבל את התוצאות של הבדיקה. כבר יותר משעתיים שאני ממתין שהמחשבים של הקופה יחזרו לעבוד. זה תסכול ברמה שקשה לתאר. ואף אחד לא מודיע או מעדכן. זה פשוט ביזיון".

 

חולה מתוסכלת בסניף בלפור בתל אביב אומרת: "כלום לא עובד מהבוקר. אני ממצינה פה כבר שלוש שעות לראות רופא אף אוזן גרון. זה אבסורד שאין גיבוי ידני. אין שירותים של רופאים, התור לבדיקת דם מטורף ואין בית מרקחת. כל הזמן אומרים שהתקלה תיפתר אבל זה לא קורה. מעצבן".

 

  ( )
בסניף בלפור בתל אביב הבוקר

 

ענת שטג, שזקוקה לטיפול ארטופדי מתארת: "הייתי בדרך לתור לאורטופד. הייתי בדרך ליגאל אלון כי נפלתי עם הגבס והוא נפגע. הייתי צריכה לבדוק שהגבס תקין. בדרך התקשרו מהקופה ואמרו שאין לי טעם להגיע כי כל מערכת המחשוב קרסה. אני צריכה לקבוע תור חדש אבל גם אי אפשר לדבוע תור כי המערכת קרסה. אין מכבי. תסכול גדול".

 

ענת שטג. תסכול גדול ( )
ענת שטג. תסכול גדול

 

"המתנה על הקו יכולה לקחת שעה"

בשבועות האחרונים הצטברו תלונות של מבוטחים רבים על קריסת שירותי האון ליין של הקופה. בקופת החולים התנצלו על אי הנוחות שנגרמת למטופלים כתוצאה מהתקלות ומפנים אותם לקבלת שירות במוקד הטלפוני של הקופה, אלא שמבוטחי הקופה מותחים ביקורת גם על טיב השירות הטלפוני שמספקת הקופה.

 

"המתנה רגילה על הקו במוקד של מכבי יכולה לקחת גם שעה", מתארת מיטל. "זה יפה שהם מפנים למוקד הטלפוני אבל גם שם קשה לקבל שירות. זה לא הגיוני לחכות כל כך הרבה זמן לקבל שירות. זה כאילו אני עובדת עבור הקופה ולא היא עבורי. בזבוז הזמן הזה הוא מכעיס מאוד".

 

ממכבי שירותי בריאות נמסר בתגובה: "בשל תקלת מחשוב זמנית במערכות מכבי ייתכנו שינויים בחלק משירותי הקופה. אנחנו פועלים לתיקון התקלה בהקדם האפשרי וצופים כי התקלה תיפתר בשעה הקרובה.

 

"כחלק מההובלה של מכבי בשירותי הדיגיטל במערכת הבריאות כולה אנו מצויים בעיצומו של מהלך לשדרוג תשתית האפליקציה ומטבע הדברים מדי פעם ייתכנו באגים. אנו משוכנעים שחברי מכבי יהיו שבעי רצון מהתוצאה". 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
ד"ר רק שאלה
מחשבוני בריאות
פורומים רפואיים
מומלצים