שתף קטע נבחר

מה פחות משמין, שווארמה בצלחת או בפיתה? תתפלאו

כל מי שמזמין שווארמה בצלחת כדי לאכול בלי להשמין, כדאי שיחשוב שוב. מאיה רוזמן יצאה לבדוק את המחיר הקלורי של מנות השווארמה וחזרה עם מסקנות מפתיעות

נדמה כי מאכלי רחוב בפיתה הם המשמינים ביותר והמסוכנים ביותר בזמן דיאטה, אבל האם בהכרח כך ועד כמה אשמה הפיתה בעניין? מבדיקה שערכנו לפחות כשמדובר בשווארמה, המסקנה חד משמעית: שווארמה בפיתה מכילה פחות ממחצית הקלוריות בהשוואה לשווארמה בצלחת.

 

כבר בדקנו:

מה עדיף - קוטג' או גבינה לבנה? מדריך הבריאות של הגבינות

  

צפו בבדיקה שלנו:

 


צולם: שווארמה בארכה גדרה

 

שווארמה הודו או פרגית עשירים בחלבון איכותי, ויטמין B12, ברזל ואבץ. למרות שכבות השומן, מדובר בממוצע של 200 קלוריות במאה גרם.

 

החומוס הוא אחד הסלטים הבריאים ביותר, במיוחד כשמדובר במקומות בהם מכינים אותו במקום וללא חומרים משמרים. הרבה ברזל, סידן, שומנים טובים וסיבים תזונתיים, וממוצע של 300 קלוריות במאה גרם.

 

במנה של שווארמה בצלחת, מאות הגרמים של הבשר וכמויות החומוס גדולות בהרבה ממה שנכנס בפיתה, ובהתאם גם כמות הקלוריות במנה, לא כולל צ'יפס כמובן.

 

הפיתה עצמה מכילה בין 200-300 קלוריות, וכמות הבשר והחומוס בתוכה קטנה בהרבה יותר, מה שמקטין את אחוז השומן במנה וגם את כמות הקלוריות. במילים אחרות, השילוב המיתולוגי של שווארמה בפיתה מתאים לכם יותר גם בזמן דיאטה.


 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: shutterstock
השווארמה העדיפה
צילום: shutterstock
צילום: סיוון שחור
מאיה רוזמן
צילום: סיוון שחור
ד"ר רק שאלה
מומלצים