שתף קטע נבחר

סקר חדש קובע: 76% מעדיפים בני זוג שאינם מעשנים

סקר שנערך לרגל היום הבינלאומי ללא עישון שחל היום, קובע כי 76% מעדיפים בני זוג שאינם מעשנים. בנוסף, 89% מהנשים אמרו כי גברים מעשנים אינם משדרים עוצמה וגבריות ו-62% מהמשיבים ציינו כי הם נרתעים מלנשק מעשנים

במשך שנים משקיעות יצרניות הסיגריות בפרסום הפונה לגברים צעירים, עם הבטחות לדימוי גברי ואטרקטיבי. מסרים אלו גורמים לצעירים רבים לשלוח ידיהם לקופסאות הסיגריות מבלי לקחת בחשבון את ההשלכות החמורות שבדבר.

 

על רקע מגפת העישון, ולקראת היום הבינלאומי ללא עישון שמצוין היום (ה') בארץ ובעולם, סקר שנערך על ידי מכון גיאוקרטוגרפיה עבור פייזר ישראל בחן 500 גברים ונשים בגילאי 18 ומעלה המהווים מדגם ארצי מייצג של האוכלוסייה היהודית במדינת ישראל, ובדק את תפיסות ציבור הנשאלים והעדפותיו בנוגע למעשנים.

 

האם הסיגריות מונעות מכם למצוא זוגיות?

מתוך הסקר עולה כי התפיסה ש"עישון משדר עוצמה וגבריות" היא נחלת העבר: 84% מהנשאלים אינם מסכימים עם האמירה הזו כלל, ו-89% מהנשים אף אמרו כי גברים מעשנים אינם משדרים עוצמה וגבריות. בנוסף, גברים או נשים המעשנים/ות נתפסים על ידי כ-45% מהמשיבים כחסרי אחריות או קלי דעת.

 

עוד כתבות בנושא:

אושר: איסור עישון גם בגני שעשועים ובהופעות

עישון בישראל: כ-50% מהתלמידים החלו לעשן בגיל 13

דו"ח: אחד מכל עשרה מקרי מוות - בגלל עישון

 

מרגישים שאין לכם מזל באהבה? אולי זה הסיגריות: 76% מהנשאלים בסקר ענו כי יעדיפו בני או בנות זוג שאינם מעשנים. בחלוקה על פי מגדר, נמצא כי 79% מהגברים העדיפו אישה שלא מעשנת ו-72% מהנשים העדיפו גבר שלא מעשן. כ-62% מהמשיבים ציינו כי הם נרתעים מלנשק מעשנים.

 

לא גברי ולא עוצמתי. עישון (צילום: shutterstock) (צילום: shutterstock)
לא גברי ולא עוצמתי. עישון(צילום: shutterstock)
 

עוד בנושא זוגיות: למרות שידוע ודובר רבות בתקשורת על כך שעישון מהווה גורם סיכון לפגיעה בתפקוד המיני של גברים, רק 39% מהגברים אמרו שהם מוטרדים מכך, ורק 34% מהנשים מוטרדות מכך שלבן זוגן תהיה בעיה בתפקוד המיני.

 

76% מהמשיבים מעדיפים בני זוג שאינם מעשנים וכ- 90% מהמשיבים ציינו כי יפריע להם אם בן או בת הזוג שלהם יתחיל לעשן במהלך הזוגיות. בנוסף, מרבית המשיבים הוסיפו כי היה מרתיע אותם אם היו מתחילים איתם מעשנים.

 

בעלי עסק? שימו לב - 66% מהנשאלים ציינו כי יפריע להם לקבל שירות של טיפול קוסמטי, מסאז', פעולות מפקידי בנק או שירות כלשהו ממעשנים.

 

"רוב המעשנים היו רוצים להפסיק"

על פי דו"ח שר הבריאות לשנת 2015, כ-8,000 ישראלים נפטרים מדי שנה כתוצאה מנזקי העישון ובממוצע, מדי חודש נפטרים בישראל כ-670 בני אדם בגלל תחלואה שנגרמה מעישון. אף על פי כן, אחד מכל חמישה ישראלים בוגרים מעשן. לפיכך, אם בן/ת הזוג שלכם מעשנים וחשוב לכם שיפסיקו, אל תנדנדו להם, עזרו להם להגיע לרופא. בעזרת הרופא הסיכוי שייגמלו גבוהים פי 4 מאשר אם ינסו להיגמל לבד.

 

לדברי ד"ר יעל בר זאב, יו"ר החברה הישראלית לגמילה ולמניעת עישון: "אין ספק היום על פי מחקרים כי העישון הינו אחד הגורמים המזיקים ביותר לבריאות, כולל השפעה אסתטית ופגיעה בתפקוד המיני והפוריות. לצערי, מדינת ישראל נשארה הרחק מאחור בחקיקה המגבילה את השיווק המוטעה של מוצר זה.

 

"לדעתי צריך לעדכן את החקיקה בישראל כך שתאסור פרסום ושיווק, כולל באינטרנט, ופרסום סמוי בסרטים ובטלוויזיה, ולחייב אזהרות גרפיות על קופסאות הסיגריות, כמקובל בעולם. מחקרים מראים שרוב המעשנים מצטערים שהחלו לעשן ורוצים להפסיק. יש מגוון אפשרויות שהוכחו כמגבירות את אחוזי ההצלחה של גמילה מעישון. ניתן לפנות לרופא המשפחה ולהתייעץ איתו".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: shutterstock
אולי לא רוצים להתנשק אתכם בגלל הסיגריות?
צילום: shutterstock
ד"ר רק שאלה
מחשבוני בריאות
פורומים רפואיים
מומלצים