שתף קטע נבחר

משרד הבריאות נגד האיש שמזקק לחולים שמן מקנאביס רפואי

הרובין הוד של הקנאביס הרפואי: ניר יופטרו מזקק בביתו בהתנדבות את הקנאביס הרפואי לחולים שצורכים אותו ברישיון ועושה עבורם שמן. משרד הבריאות והמשטרה לא כל כך אוהבים את מעשיו. צפו בו מספר למה הוא עושה זאת

יש אנשים שרוצים לצרוך קנאביס רפואי בצורת שמן. יש מי שלקח את עצמו והתנדב לעשות מהקנאביס שמן. ומכאן הדרך למשטרה ולבתי המשפט מאוד קצרה. 

 

ניר יופטרו הוא מתנדב, מסייע לחולי סרטן בכך שהוא יוצר עבורם שמן קנאביס. המשטרה שגילתה את מעשיו בדרך מקרה ומשרד הבריאות לא אוהבים את מעשיו ורוצים כי יפסיק ממעשיו. ניר ועורך דינו, יניב פרץ, מתארחים באולפן ynet, כדי להסביר:

 

 

 

ניר מספר: "החולים מגיעים אליי הביתה,  ואני עושה את זה בהתנדבות מלאה, בזמני הפרטי. אני רוצה לציין כי החולים עומדים לידי במשך כל זמן ההכנה, רואים שאני לא נוגע בקנאביס שהם מקבלים ברישיון ממשרד הבריאות. אני מטפל בכ-300 איש, למעשה כשמונה עד עשרה חולים מקבלים את עזרתי מדי יום".

 

לדבריו, הוא מטפל רק בחולים שיש להם רישיון לקנאביס רפואי ואף בודק אותו. אולם לדברי המשטרה, מדובר בהטעיה.

 

"הניסיון של החשוד לשוות לפעילותו מעשה של חסד וצדקה חוטא לאמת ומטעה את הציבור, מדובר בחשוד שבביתו נחשפה מעבדה לגידול סמים. למותר לציין כי אין ברשותו רישיון הנדרש להחזקה אספקה או ייצור של תוצרי קנביס כנדרש בחוק".

 

עו"ד יניב פרץ אומר בתגובה: "לאף אחד אסור לגדל קנאביס, ניר גידל מעט קנאביס בביתו לעצמו ובזה הוא עבר עבירה פלילית ובזה נסכם, הוא לוקח על זה אחריות מלאה. בנוגע לחולים ניר לא סיפק להם גרם ולא חצי גרם של קנאביס, יש להבדיל. האנשים האלה באים עם קנאביס רפואי שלהם שקיבלו לאור מחלות קשות מאוד, במצבים רפואיים שונים וקשים".

 

במשטרה אומרים שצריך גם רישיון לייצור תוצרי קנאביס.

"אין פה שום דבר שקשור לייצור בכלל, מדובר פה בשינוי, במיצוי אותו קנאביס שמקבלים וזה לא ניתן, אסור לפי חוק. אין עבירה כזאת. כאשר אתה מכין מאותו דבר, אתה לא ממצה את זה מחומר אחר, פשוט לוקח את אותו קנאביס בדיוק".

 

עו"ד פרץ מוסיף ואומר: "ניר הוא אדם חופשי, אין נגדו כרגע הליכים, אנחנו מקווים גם שמישהו יתעשת שם ולא יהיו. אני יכול לומר שאנחנו מאמינים שבענייני השמן לא יהיו שום הליכים, כי אנחנו רואים שאין חקירה בעניין הזה בכלל, ונשאיר את זה בצורה הזו".

 

ממשרד הבריאות נמסר: "מתן רישיון לשימוש ולעיסוק בקנאביס למטרות רפואיות נעשית בהתאם לפקודת הסמים המסוכנים ולנהלי משרד הבריאות. כפי שמופיעים באתר משרד הבריאות. בכל הנוגע למתן אישורים ורישיונות לעיסוק ושימוש בקנאביס למטרות רפואיות, משרד הבריאות פועל בהתאם לעקרונות רפואיים ובדומה למקובל בתרופות רשומות. כשם שמש' הבריאות אינו סבור שיש לאשר שימוש בתרופה ללא תשתית מתאימה על בטיחות ויעילות כך גם לגבי קנאביס".

 


 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
ד"ר רק שאלה
מחשבוני בריאות
פורומים רפואיים
מומלצים