שתף קטע נבחר

בגיל 60 – כדורסלן העבר ווילי סימס לא מתכוון לעצור

הוא זכה בגביעים ואליפויות לפני שנים אך גם בגיל מבוגר כדורסלן העבר של מכבי תל אביב, ווילי סימס, מוכיח שתמיד יש מקום לכושר. כיום הוא ממשיך להעביר את משנתו הספורטיבית לדורות הבאים עם אימון אירובי מקפיץ במיוחד

לווילי סימס מלאו 60 אבל הוא נמרץ ופעיל יותר מאי פעם. לא מעט שנים עברו מאז שכדורסלן העבר, ששיחק בין היתר במשך 5 עונות משמעותיות במכבי תל אביב, תלה את המדים. אך גם כיום, עשרים שנה אחרי שפרש באופן סופי מכדורסל מקצועי, הכושר והספורט מכתיבים את מסלול חייו.

 

קיראו עוד:

כושר עם משמעות: 3 אנשים שהיוגה הפכה להם את החיים

מבטטת כורסה לאיש הברזל: המהפך הגדול של מורט בן ה-50 

בגיל 42 - ג'ני זכתה בתואר מיס ביקיני פעמיים ברצף

 

"הגעתי לישראל מניו יורק כנער על מנת להשתתף במכביה ה-10 וה-11 ובסופו של דבר מצאתי את עצמי נשאר פה", הוא מספר. "אני אוהב את ישראל, זה מקום יפהפה". את דרכו הוא התחיל בקבוצת מכבי חיפה בכדורסל ב-1981, משם המשיך להפועל תל אביב ולאליצור נתניה, עד שהגיע למכבי תל אביב, או כמו שהוא עצמו קורא לזה: "השאר היסטוריה".

 

במהלך חייו בישראל הוא אף התחתן והקים משפחה. בשנותיו האחרונות בקריירה שיחק בהפועל אילת עד שפרש סופית בשנת 1998. לאחר הפרישה הוא ייסד בית ספר לכדורסל בפרדס חנה כרכור ואף סיים בהצלחה קורס מאמני כושר בוינגייט.

 

כל זה עד שתחום חדש ולא מוכר נכנס לחייו. "באותו זמן נראה היה שאין יותר מדי אפשרויות תעסוקה", הוא נזכר. "הייתי מעביר גם שיעורי אירובי שלמדתי בארה"ב, שיטה שנקראת אירובוקס, והמשכתי לעשות את זה עד שזה הפך להיות הדבר המרכזי".

 

צפו בווילי במהלך אימון אירובוקס:

 

 

אירובוקס היא שיטת אימון אירובית העושה שימוש באלמנטים מספורט האיגרוף. "זה כמו איגרוף דינמי אבל לא בדיוק", מספר סימס. "באימון ניתן להתאים את הבעיטות והאגרופים בצורה המאפשרת ליהנות מהאימון. אני לא מאמין שאיגרוף עצמו הוא דבר מהנה - זה ספורט קשוח שבו אתה צריך כל הזמן להכריח את עצמך לכעוס ולהילחם במישהו אחר, אבל האירובוקס שונה: הוא מאפשר לך לרדת במשקל וליהנות תוך כדי על ידי התאמת התנועות למוזיקה. זה אימון כושר חווייתי".

 

במהלך העשור האחרון הוא מעביר אימוני אירובוקס ואימונים אישיים במועדון הולמס פלייס בקיסריה. "המון גברים מתחברים לזה עכשיו", הוא אומר. "בהתחלה רבים חששו להיכנס כשראו את כמות הנשים, אבל אני חושב שהם הגיעו להבנה שאיגרוף הוא ממילא ספורט שהוא יותר גברי והחליטו לנסות".

 

ווילי סימס (גו אקטיב קיסריה)
התאהב בישראל בתור נער והחליט להישאר. ווילי סימס(גו אקטיב קיסריה)

 

ההצלחה נמצאת במטבח

הוא מעיד על עצמו שהוא מקפיד מאוד על תזונה. "הדבר העיקרי הוא דיאטה. אני לא אוהב את המונח הזה, עדיף לקרוא לזה 'לשים עין על מה שאוכלים'. אני לא מעריץ גדול של לחם, אורז, או תפוחי אדמה. פחמימות באופן כללי הן דבר מסוכן, במיוחד למי שרוצה לשמור או לרדת במשקל".

 

בתפריט התזונה שלו ניתן למצוא מזונות כמו ביצים, טונה ועוף, המספקים כמויות גבוהות של חלבון איכותי מהחי. לדבריו, התעסקות באוכל לא צריכה להיות מורכבת מדי וצריכה להתמקד במזונות שלא מכבידים על הגוף, אלא מעניקים לו אנרגיה ומניעים אותו קדימה".

 

אם תשאלו אותו, תזונה היא המפתח לכל שינוי בריאותי או פיזי. "יש אימרה ידועה שאומרת ש-30% מההצלחה נמצאת במכון וה-70% הנותרים במטבח. זה נכון. אם אתה ממושמע מספיק אתה תראה את השינוי ואני מאמין שרק תזונה נכונה יכולה לקחת אותך לשלב הבא", הוא מסביר.

 

 

 

כל אחד יכול להתחיל להתאמן בגיל 60?

"בוודאי. במונחים של כושר עליך רק להתמיד בשיגרת האימונים. בסופו של דבר הכל מתמצה במה שאתה אוכל: אם תאכל מה שבא לך כי אתה חושב שהאימונים יספיקו אתה טועה. זה לא משנה איך אתה מתאמן, אלא איך אתה אוכל. ברגע שאתה משנה את התזונה פתאום יש לך יותר אנרגיה. אנרגיה לצאת החוצה, ללכת למכון, או פשוט ללכת יותר וכך לשמור על גוף חזק".

 

לדברי טל פקין, מנהלת חוגים במועדון גו אקטיב קיסריה: "בחרנו בווילי להעביר אצלנו אימוני אירובוקס לאחר שהתרשמנו שהוא מביא לתוך האימון את כל הניסיון הרב שצבר כספורטאי מקצועי. גיל המדריכים במועדון מעולם לא היווה עבורנו הגבלה, להיפך - אנחנו חושבים שלניסיון בתחום ייעוץ הכושר, הליווי וההדרכה ישנה השפעה רבה על המתאמנים - וווילי מהווה פקטור מרכזי בהחלטה שלהם להגיע ולהתאמן".

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
גו אקטיב קיסריה
החליף את הכדורסל בבעיטות. ווילי סימס
גו אקטיב קיסריה
ד"ר רק שאלה
מחשבוני בריאות
פורומים רפואיים
מומלצים