שתף קטע נבחר

למי יש סיכוי טוב יותר לעשות אקזיט - לצעיר או מבוגר?

צעירים או מבוגרים - למי הסיכוי הגבוה ביותר להצלחה כלכלית כמייסדי חברה? את השאלה הזאת בדקו צוות חוקרים מארצות הברית, המחקר אסף נתונים מאלף חברות מצליחות בעשור האחרון. "למייסד בן 50 סיכוי כפול לאקזיט או הנפקה מאשר לבן 30", הם אומרים ומסבירים

בשיתוף "מגדלי הים התיכון"

 

ההצלחה שייכות למבוגרים. מחקר שפורסם על ידי המרכז האמריקאי למחקר כלכלי, ה- MIT ואוניברסיטת נורת'ווסטרן בארצות הברית בדק את הסברה שיזמים צעירים הם הנועזים ביותר ואיתם, כמייסדי חברות, מובטחת הצלחה כלכלית, אקזיט. התוצאות הפתיעו גם אותם "מייסדי ויזמי חברות סטארט-אפ בני גיל העמידה מצליחים יותר בעסקים", אומרו החוקרים בסיום ניתוח תוצאות המחקר.

 

עוד במדור 60 פלוס:

4 נשים מזהב: לתת לאחר גם גיל 95

אמן הפופ-ארט בן ה-80 שלא ידע שהוא כזה

בלי חשבון: החירות האמיתית שמגיעה בגיל 70

 

כשמוחות נפגשים. נוער ומבוגרים נפגשים לאקתון יזמות בכנסת (צילום: אודי גורן) (צילום: אודי גורן)
כשמוחות נפגשים. נוער ומבוגרים נפגשים לאקתון יזמות בכנסת(צילום: אודי גורן)

למייסד בן 50 סיכוי כפול לאקזיט

המחקר אסף נתונים מאלף חברות שהצליחו בעשור האחרון בארצות הברית. החוקרים, פייר אזולאי וג'רי דניאל קים מהמכון הטכנולוגי של מסצ'וסטס, בנימין ג'ונס מאוניברסיטת נורת'ווסטרן וחאבייר מירנדה ממשרד הלשכה לסטטיסטיקה, בדקו את הנתונים של החברות הצעירות, הסטאט-אפים המהירים ביותר בעשור האחרון, הם כינו אותם "1 מתוך 1,000" מיזמים.

 

מהנתונים עלה כי הם הגיל הממוצע של המייסדים של חברות אלה היה 45. הם בחנו שני פרמטרים של הצלחה. הראשון צמיחה בכוח העבודה והשני יכולת המייסדים לעזוב אחרי שהנפיקו את החברה או נרכשו על ידי חברה אחרת, כלומר - אקזיט. החוקרים מצאו כי למייסד בן 50 היה סיכוי כמעט כפול להגיע למכירה או הנפקה מוצלחת מאשר למייסד בן 30.

 

"כאשר שואלים היכן מגיעות רוב החברות בעלות הצמיחה הגבוהה או החברות עתיריות הטכנולוגיה בארה"ב, התשובה היא אנשים בגיל העמידה ", כתבו החוקרים.

 

עוד מצאו החוקרים קפיצה בסבירות להצלחה בגיל 35, ואחריו גל נוסף למייסדים בין הגילאים 46 ו -60. "הרעיון הפופולרי כי יזמים צעירים נועזים במיוחד בשנים שאחרי הלימודים ורעיונותהם בעלי הסיכוי הטוב להצלחה נמצא רחוק מהמציאות. דווקט שנים של נסיון יקדמו הצלחה". 

 

"אפילו בגיל מבוגר יותר יכולה להגיע הצלחה יוצאת דופן", הוסיפו החוקרים ונתנו דוגמא "דיווד דופילד היה 65 בשנת 2005 כאשר הקים את אחת מחברות הטכנולוגיה המובילות בעולם שסיפק לראשונה פתרונות מבוססי ענן לניהול יישומים עסקיים. החברה נקנתה וכיום שווי שוק שלה כ -28 ביליון דולר. דופילד נכנס לרשימת 100 האנשים העשירים, גם אחרי המכירה המשיך דופילד כיזם מצליח במיוחד בתחום של תוכנה, אינטרנט ווידיאו". 

 

לא רק כיזמים - גם כעובדים מבוגרים הם נכס

"הדעה הרווחת בקרב הציבור עומדת בסתירה גמורה למציאות ונובעת מתפיסה סטריאוטיפית שלילית לגבי הגילאים המבוגרים", אומר רוני בלנקלדר, מנכ"ל חברת אמריקן לייזר שמעודד ומקדם בקרב מנכ"לים את העסקת בני הגיל המבוגר.

 

"עובדים מבוגרים הם בעלי שיקול דעת טוב יותר מאשר צעירים ונמנעים יותר מהחלטות פזיזות ולא אחראיות שעולות לעתים ממון רב. הם פחות נוטים להתלהם ולהיקלע לסכסוכי אגו. הראייה של מבוגרים היא כוללת לטובת הארגון ולכן מהווים מעין חוט מגשר לכל הפעילות חוצה המחלקות וכך משמשים כנכס". 

 

אף פעם לא מאוחר: צפו בכתבה על בני הגיל השלישי שבפעם הראשונה משתתפים הפקת אופנה מקצועית

 

 

 

בשיתוף "מגדלי הים התיכון" 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מגדלי הים התיכון
צילום: אודי גורן
הניסיון מנצח. בני הגיל המבוגר מצליחים יותר
צילום: אודי גורן
ד"ר רק שאלה
מחשבוני בריאות
פורומים רפואיים
מומלצים