שתף קטע נבחר

5 הטעויות שאתם עושים בחו"ל שגורמות לכם להשמין

אחד הקשיים המרכזיים בחופשה הוא השמירה על המשקל, כשאתם מוקפים בפיתויים כמו אוכל רחוב, ארוחות במסעדות, ומבצעים פחות פעילות גופנית. קבלו את הטיפים שיעזרו לכם ליהנות בחו"ל ולחזור לארץ באותו משקל

 

 

אם אתם מתכננים חופשה, אתם כבר יודעים שיש סיכוי סביר שתחזרו ממנה כנראה עם כמה קילוגרמים עודפים. אבל מסתבר שבאמצעות כמה טיפים אפשר להתמיד בדיאטה ולשמור על הגזרה גם בחופשה ואפילו ליהנות מקינוח מדי פעם. הדיאטנית נעמה ליאון מספרת על חמש טעויות שעושים בחופשה והדרך להתמודד איתן: 

 

1. התכוננו ליום הטיסה

יום הטיסה הוא יום בו אתם מבלים הרבה שעות בדרכים, בדיוטי פרי ובמטוס. את שעות ההמתנה אתם מעבירים בעזרת חטיפים שהבאתם מהבית או שרכשתם בשדה התעופה, מתפנקים בשוקולדים ואחר כך ממשיכים לאכול במטוס ומנשנשים מכל הבא ליד.

 

כדי להימנע מהטעויות הללו, כדאי להתארגן מראש עם מאכלים מהבית. הכינו כריכים, קרקרים, ירקות חתוכים ופירות. אם תתארגנו עם צידה ליום הטיסה מראש, תוכלו לעשות בחירות נכונות של אוכל מזין, לוותר על החטיפים שאתם אוכלים עוד לפני שהגעתם ליד, וגם לחסוך לא מעט כסף.

 

להכין בבית צידה לדרך - במקום שוקולדים (צילום: shutterstock) (צילום: shutterstock)
להכין בבית צידה לדרך - במקום שוקולדים(צילום: shutterstock)

2. ארוחת הבוקר במלון

ארוחת בוקר היא החשובה ביותר, ונותנת "דלק" להמשך היום. עם זאת, רבים אוכלים מתוקים ובהם קרואסונים, עוגיות ועוגות כארוחת בוקר, במקום אוכל מזין. ארוחה כזו, היא עתירת קלוריות וסוכרים, ועלולה לגרום לכם לחזור ולחוש ברעב.

 

במהלך החופשה, מומלץ לאכול ארוחת בוקר מזינה ומשביעה, גם אם אינכם רגילים לאכול ארוחת בוקר. אפשר לבחור בשתי פרוסות לחם. אם אתם חוששים שהממרחים הם עתירי שומן, הסתפקו במריחה דקה.

 

תוכלו לבקש מהטבח חביתה המבוססת על חלבונים בלבד מ-2-3 ביצים (Egg Whith), או בחלמון אחד וחלבוני ביצים. כך תחסכו בכמות הקלוריות.

 

קראו עוד:

איך לזהות בסופר את המוצרים הבריאים באמת

חופשה לא נעימה: הזיהומים שמסתתרים בחדר שלכם במלון

חופשה משפחתית שהילדים תכננו - כך זה נראה

 

3. מיצים

מיץ התפוזים נמצא כמעט בכל ארוחה שמכבדת את עצמה, עשיר בבריאות וגם בויטמין סי. אלא שבמיץ אתם מקבלים בעיקר את הסוכר שבפרי, כיוון שהסיבים התזונתיים נותרים במסחטה. באשר לקלוריות, כוס אחת של מיץ תפוזים נסחטת מכארבעה תפוזים, השווים לכ-240 קלוריות והרבה מאוד סוכר. כדאי להעדיף קפה, תה, מים. אם בכל זאת אינכם יכולים לוותר על המיץ, הסתפקו בכוס אחת.

 

כוס מיץ אחת מספיקה (צילום: shutterstock) (צילום: shutterstock)
כוס מיץ אחת מספיקה(צילום: shutterstock)

4. מתוקים וקינוחים

חלק מהכיף בחופשה הוא הנאה ממתוקים: דוכני הגלידות, המאפיות והעוגות בבתי הקפה. אפשר ליהנות גם ממתוקים. אם אתם מחוייבים לתהליך ההרזייה, הסתפקו בקינוח פעם בכמה ימים. אולם, אם בכל זאת אתם "חייבים" ליהנות ממשהו מתוק על בסיס יומי, חלקו את המנה עם הקרובים אליכם.

 

5. אכילה במסעדות

ארוחה במסעדות היא חלק בלתי נפרד מטיול. אתם אוספים המלצות על מסעדות ביעד אליו אתם נוסעים, ומחכים ליהנות מאוכל טוב ועשיר. הבעיה מתחילה כשאתם אוכלים במסעדות על בסיס יומי, מה שתמיד יכיל כמות רבה של קלוריות.

 

רבים בוחרים במנות המבוססות על פחמימות, כמו פסטה ופיצה. אלו מנות המכילות כמות רבה של קלוריות ועלולות לגרום להשמנה.

 

כשאתם אוכלים במסעדה התמקדו בחלבונים כמו עוף, דגים או טופו המגיעים כמנה מבושלת, לצד סלט ומעט פחמימות בצד. בנוסף תוכלו לבקש את הרוטב בצד ולהוסיף אותו לפי רצונכם.

 

והטיפ אולי החשוב מכולם: השתמשו ברגליים במהלך החופשה. נצלו את הזמן ללכת, לגמוע מרחקים, תוך שאתם נהנים מהאווירה מהנופים ומההתרחשות סביב. לא רק שתיהנו מהטיולים הרגליים, אלא גם "תשרפו" לא מעט קלוריות.

 

חופשה נעימה.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: shutterstock
השתדלו לאכול בבוקר ארוחה מזינה ולא רק קרואסונים
צילום: shutterstock
ד"ר רק שאלה
מומלצים