שתף קטע נבחר

תדהמה בביה"ח: אישה התעוררה בתוך מקרר הגופות בחדר המתים

פראמדיקים בדרום אפריקה קבעו את מותה של פצועת תאונת דרכים והעבירו אותה לחדר המתים. עובד שפתח את המקרר מצא אותה נושמת. בני המשפחה: "אנחנו תובעים הסברים"

תושבת דרום אפריקה מתאוששת בבית החולים, לאחר שהוכנסה למקרר חדר המתים, כך מדווחת רשת החדשות BBC. האישה נלקחה לחדר המתים במחוז גוטנג במדינה לאחר שפראמדיקים קבעו את מותה בתאונת דרכים.

 

חברת האמבולנס טענה כי האישה "לא הראתה כל סימן חיים", כך דיווח אתר חדשות מקומי. כאשר עובד חדר המתים חזר כדי לבדוק את ה"גופה" במקרר, הוא מצא את האישה שוכבת במקרר הגופות - ונושמת.

 

בכיר צוטט ב-BBC טוען כי האישה מטופלת כעת בבית החולים במזרח יוהנסבורג, לאחר שנבדקה על ידי רופאים משפטיים. שמה של האישה טרם פורסם.

 

חזרו לבדוק את ה"גופה" וגילו שהיא נושמת (צילום: shutterstock) (צילום: shutterstock)
חזרו לבדוק את ה"גופה" וגילו שהיא נושמת(צילום: shutterstock)

חקירה בנושא החלה, ומשפחתה של הפצועה תובעת הסברים. "אנחנו רוצים תשובות, זה כל מה שאנחנו רוצים, וכעת הפרטים של המקרה אינם ברורים". גורם בחברת האמבולנסים אמר לאתר החדשות המקומי: "האירוע התרחש משום שהפראמדיקים שלנו אינם מיומנים".

 

כבר היו דברים מעולם

אין זו הפעם הראשונה בה אדם התעורר חי לאחר שהועבר לחדר המתים. בינואר האחרון, אדם התעורר בכלא בספרד אחרי שמותו הוכרז על ידי שלושה רופאים, ושעות לפני שבוצע בו תהליך נתיחת גופה.

 

עוד כתבות:

"הרבה יותר קל לעבוד עם אנשים מתים"

כשבלב שדרות רוטשילד שכן חדר מתים

תיעוד נדיר: הרופאים שמנתחים את הגופות ב"אבו כביר"

 

לפני שבע שנים, גבר בן 50 התעורר בצרחות בחדר המתים בדרום אפריקה. בשנת 2016 הוכרז מותו של פצוע תאונת דרכים בקוואזולו נטל שבדרום אפריקה. למחרת הוא נמצא נושם.

 

בישראל בשנת 2009 קבע צוות מד"א את מותו של קשיש בן 86, אך מאוחר יותר התברר כי האיש עדיין בחיים. מד"א מסר אז כי "צוות ניידת טיפול נמרץ הוזעק לטפל בקשיש לאחר שנמסר שהוא ללא רוח חיים. מאבחון ראשוני הוא נמצא שוכב על בטנו כשמסביבו הפרשות מרובות, רימות על גופו ובדירה היה ריח צחנה וריקבון עז.

 

"הקשיש לא זז, לא גילה סימני נשימה, על גופו היו כתמים כחולים הנראים ככתמי מוות ומגע גופו היה קר. הרופא בשטח החליט כי על פי כל הסימנים הללו כי אכן מדובר במקרה מוות".

 

סימני המוות: דום לב ונשימה וללא לחץ דם

על פי חוק, רק רופא רשאי לקבוע מוות, וקביעה זו צריכה להתבסס על מספר בדיקות. תחילה יש לוודא בבדיקה גופנית כי הלב אינו פועם, לא קיים דופק ולא קיימת נשימה.

בדיקת לחץ-דם לא תתאפשר שכן הלב אינו פועם, העורקים אינם מתכווצים ולפיכך לחץ הדם שואף לאפס ואינו ניתן למדידה.

 

לאחר הבדיקה הגופנית יש לחבר את החולה למכשיר אק"ג אשר מראה היעדר קצב לב (קו ישר אופקי המכונה "אסיסטולה"). מכשיר האק"ג צריך להיות מחובר באמצעות מספר אלקטרודות בבית החזה המראות את קצב הלב מזוויות שונות.

 

בעניין זה, קביעת מוות בשטח שונה מקביעת מוות מוחי בבית חולים, שם החולה המחובר למכונות החייאה. קביעת מוות מוחי מסובכת הרבה יותר, ודורשת פרט להיעדר נשימה וקצב לב, גם ווידוא של הפסקת פעילות המוח הנבדקת באמצעות מכשיר CFM הבודק את הפעילות החשמלית המוחית.

 

לאחר שקבע רופא מד"א את מותו של החולה, עליו להכריז על שעת המוות ולמלא דו"ח פטירה בו מתועדת הבדיקה הגופנית וסרט האק"ג שהדגים היעדר מוחלט של פעילות לב.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: shutterstock
אמרו שהאישה "לא הראתה סימני חיים"
צילום: shutterstock
ד"ר רק שאלה
מחשבוני בריאות
פורומים רפואיים
מומלצים