שתף קטע נבחר

"אין לנו מספיק מילים כדי להודות למשפחתו של ארי"

משפחותיהם של חמישה ישראלים שחייהם ניצלו בזכות איבריו של ארי נשר בן ה-17, מנסות למצוא את המילים כדי להודות למשפחת נשר על המעשה האצילי שנעשה בשעתם הקשה ביותר. "הוא הציל חיים והציל גם אותנו", אמרה אירינה, בתו של מושתל הלב. "אנחנו נהיה אסירי תודה לנצח", אמרה יובל, בתו של מושתל הריאות

  

 

במותו הטראגי הציל חיים: איבריו של ארי נשר בן ה-17, שנדרס בתאונת פגע וברח בשדרות רוקח בתל אביב בעת שרכב על אופניים חשמליים, הצילו את חייהם של חמישה אנשים: אדוארד ליטבינוב, בן 66 מראשון לציון, קיבל את לבו של ארי, כליה אחת שלו הושתלה בחטאב רפיק, בן 17, וכליה נוספת הושתלה בילד עבד חשאן בן ה-10. ריאותיו של נשר הושתלו באילן טמסות, גבר בן 50 שסבל ממחלת ריאות קשה, והכבד הושתל בגבר בן 36.

 

אדוארד ליטבינוב סבל מאי ספיקת לב. לפני כ-15 שנים עבר ניתוח השתלת שסתום מלאכותי ואחריו עבר ניתוחים נוספים להתקנת קוצב. בחצי השנה האחרונה מצבו המשיך להידרדר, עד שלא הצליח כלל לתפקד.

 

ארי נשר  (צילום: דוברות מד
מותו הטראגי הציל חיים. ארי נשר ז"ל (צילום: דוברות מד"א)
 

בתחילת ספטמבר אושפז ליטבינוב בבית החולים תל השומר, והיה אמור לעבור ניתוח להתקנת לב מלאכותי. הניתוח נקבע ליום רביעי שעבר. יום קודם לכן נודע כי הוא יזדקק לשני מכשירי השתלות לב המחוברים למתקנים חיצוניים השוקלים 4 ק"ג ושאותם עליו לשאת כל היממה.

 

"אין לנו מספיק מילים כדי להכיר תודה למשפחה, שברגעים הכי קשים שלהם מה שהיה חשוב להם זה לתרום את האיברים", אומרת בתו אירנה, "הם הצילו את אבא שהתנדנד בין חיים למוות והצילו גם לנו את החיים".

 

דינה, אשתו של אילן תמסוט, מושתל הריאות, אמרה: "מאז שאני מכירה את בעלי, 24 שנה, הוא סובל ממחלת ריאות קשה, ובשנה האחרונה זה הידרדר, והוא היה זקוק למחולל חמצן נייד. אני רוצה להודות למשפחה שברגעים הכי קשים שלהם הם החליטו לתרום את האיברים של הבן שלהם כדי להציל חיים. פשוט אין מילים, זה עולם ומלואו". בתו של אילן, יובל, אמרה: "אני רוצה להודות למשפחה היקרה שהחליטה לתרום את האיברים של הבן שלה בשביל להציל חיים אחרים. אנחנו נהיה אסירי תודה לנצח. אנחנו משתתפים בצערכם וכואבים בכאבכם. תודה רבה".

 

את אחת הכליות של ארי קיבל הנער חטאב רפיק בן ה-17, שסבל מאי ספיקת כליות על רקע מחלה תורשתית. לאחר כשנתיים בטיפולי דיאליזה, הגיעה התרומה המיוחלת. הניתוח, בבית החולים שניידר בפתח תקווה, עבר בהצלחה, והנער הועבר ליחידה לטיפול נמרץ במצב טוב.

 

את הכליה השניה קיבל הילד עבד חשאן, בן 10 מהישוב באקה אל גרבייה. עבד סבל מינקות ממחלת כליות קשה, ובשנתיים האחרונות טופל בדיאליזה כשמצבו יציב. אמו של עבד מסרה: "אנחנו נרגשים מעצם התרומה שאיננה מובנת מאליה, ולא יודעים איך להודות למשפחה. אנחנו מוקירים ומעריכים את המעשה האצילי".

  

 

"המשפחה נהגה באצילות נפש"

מהמרכז הלאומי להשתלות נמסר: "מתוך אמונה שאין דבר חשוב יותר מהצלת חיי אדם, משפחת נשר, באצילות נפש יוצאת דופן ובשעתה הקשה ביותר, החליטה לתרום את איבריו של ארי, בתקווה שיצילו חיים של אחרים. בשעות הבוקר המוקדמות היום, החלו ניתוחי ההשתלה. משפחת נשר מבקשת להתחשב במצבה ולהימנע מפניות של התקשורת".

 

איריס, ארי ואבי נשר (צילום: רפי דלויה)
אצילות נפש. ארי נשר והוריו איריס ואבי(צילום: רפי דלויה)

  

לחתימה על כרטיס אדי

  

מהמרכז הרפואי שיבא נמסר: "לאחר ניתוח ארוך, בראשותו של פרופ יעקב (ג'יי) לביא השתלת הלב עברה בהצלחה והחולה מתאושש ביחידה לטיפול נמרץ לב בשיבא. השתלת הלב הגיעה לחולה בדקה התשעים שכן לאור החמרת מצבו הוא תוכנן לניתוח השתלת לב מלאכותי בשבוע הבא. המשפחה מבקשת להודות מקרב לב למשפחת נשר אשר באצילות נפש תרמה את אברי הבן, ארי נשר ובכך הצילה את חיי יקירם".

 

מבית החולים שניידר נמסר: "הסתיימה השתלת כליה בנער חטאב רפיק אשר סבל מאי ספיקת כליות על רקע מחלה תורשתית. לאחר כשנתיים בטיפולי דיאליזה הגיעה התרומה המיוחלת. הניתוח עבר בהצלחה והנער מאושפז ביחידה לטיפול נמרץ במצב טוב והוא מתקשר עם הוריו. מרכז שניידר לרפואת ילדים משתתף בצער משפחת התורם ומודה לה על אצילותה ברגע הקשה מכל".

 

הלווייתו של ארי נשר תתקיים מחר (א') בשעה 12:00 באודים. 

 

מוקדם יותר היום (שבת) דווח כי שחקן הכדורגל יצחק אספה, שחשוד בדריסת הנער ובהפקרתו בצד הכביש, ישתף פעולה עם חוקריו.
 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: רועי בר
במותו הציל חמישה אנשים. ארי נשר ז"ל
צילום: רועי בר
ד"ר רק שאלה
מחשבוני בריאות
פורומים רפואיים
מומלצים