שתף קטע נבחר

חדש בלאומית: צ'ט וידאו עם הרופא האישי – בלי להגיע למרפאה

לאומית שירותי בריאות תאפשר מעתה ללקוחותיה "לבקר" את הרופא בצ'אט וידאו, גם בלי להגיע למרפאה. הרופא יוכל לשדר מרשמים והפניות, ובמידת הצורך יזמן לביקור במרפאה

מהפכה דיגיטלית בלאומית: הקופה תאפשר ללקוחותיה ביקור אצל הרופא בלי לצאת מהבית, באמצעות צ'אט וידאו. המהלך יסייע ללקוחות לקבל ייעוץ והדרכה ראשוניים, מרשמים והפניות, ובמידת הצורך הרופא יזמן את המטופלים לבדיקה מלאה במרפאה. בשלב הבא תוסיף לאומית גם מכשיר בדיקה מרחוק.

 

השירות החדש נועד לסייע ללקוחות שמפאת אילוצים אינם יכולים להגיע לקופה או שמנסיבות המקרה אין צורך במפגש פרונטלי עם הרופא. השירות יתאים בין היתר ללקוחות בעלי לו"ז צפוף, הורים לילדים חולים שמתקשים לצאת מהבית, ולקוחות עם קושי בניידות שיוכלו לקבל ייעוץ רפואי מביתם.

 

וידאו צ'ט (צילום: shutterstock)
לבקר אצל הרופאה בלי לצאת מהבית. וידאו צ'ט בלאומית(צילום: shutterstock)

המטופל מזמן תור בווידאו לרופא המשפחה או הילדים דרך האפליקציה או אתר לאומית - במסגרת שעות הפעילות הרגילות של הרופא. עשר דקות לפני שיחת הווידאו תתקבל הודעת תזכורת לטפון הנייד. במועד הנקבע תתקבל שיחת וידאו בטלפון הנייד ישירות מהרופא האישי. בסיום שיחת הווידאו, יוכל המטופל לצפות במסמכים שהפיק הרופא האישי ובהם מרשמים, והפניות בתיק הבריאות שבאפליקציה ובאתר.

 

שירות "הרופא שלי בשיחת וידאו" החל לפעול השבוע במספר מרכזים ברחבי הארץ, ויתרחב בהדרגה ליתר המרכזים הרפואיים של לאומית. השירות ניתן חינם ללא תוספת תשלום.

 

עוד כתבות: 

גאווה ישראלית: אפליקציה של ה'כללית' זכתה בתחרות של גוגל

ביי ביי גוגל: האפליקציה שתעזור לכם לאבחן ממה באמת אתם סובלים

האפליקציה שתגרום לכם לראות את חצי הכוס המלאה של החיים  

 

מנתוני לאומית שירותי בריאות עולה כי כ-62% מהמבוטחים עושים שימוש בשירותי הדיגיטל. עוד עולה מהנתונים כי במהלך חודש אוגוסט 2018, כ-36% מסך המנויים ביצעו לפחות פעולה אחת בדיגיטל.

 

האבחנה מבוססת על הקשבה

"סר וויליאם אוסלר, אבי הרפואה המודרנית, לימד כבר לפני שנים רבות שאת עיקר הדיאגנוזה עושים באמצעות הקשבה למטופל", אומר מנכ"ל לאומית ניסים אלון. "המחקרים מלמדים ש-80% מכלל האבחנות המבוצעות במרפאות הקהילה מבוססות על הקשבה ותשאול נכון של המטופל, 10% מחייבות ביצוע בדיקה גופנית וב-10% צריך לבצע בדיקות מעבדה או הדמיה.

 

"באותם 10% מהמקרים המחייבים בדיקה גופנית - 40% מהמידע מתקבל מהסתכלות על החולה. יוצא שרק ב-6% מכלל המקרים מישוש על ידי רופא, האזנה או ניקוש, חשובים על מנת לגבש את האבחנה. במקרים אלו, הרופא יזמין את המטופל למפגש רגיל לצורך השלמת הבדיקה, אחרי שייתן לו הנחיות ראשוניות כיצד להקל על מצבו".

 

בנוסף, אומר אלון, שירות הטלמדיסין (רפואה מרחוק) יכול לסייע ללמוד על המטופל דברים שלא ניתן היה ללמוד עליהם במפגש רגיל במרפאה: "יש מקרים בהם הסביבה המוכרת מסירה חסמים ומקלה על החולה לחשוף דברים שבסיטואציה אחרת היה מרגיש פחות נוח לחשוף", הוא אומר.

 

"עד היום בוצעו לא מעט מחקרים שהשוו את איכות הטיפול בטלמדיסין לאיכות הטיפול במרפאה ונמצא שב-91% מהמקרים אין כל הבדל בין השניים" מוסיף אלון, "שימוש בטלה מדיסין משפר תוצאי בריאות של חולים כרוניים, משפר את הקשר עם מטופלים הזקוקים לייעוץ במצבים שאינם דחופים, משפר רצף טיפול, משפר היענות לטיפול ומצמצם פערים על ידי הנגשה של השירות למטופלים שעד כה נמנעו מלהגיע. מדובר בכלי עבודה שיש לו ערך מוסף גדול, בעיקר ברפואה הראשונית".


צפו: הפיתוח הישראלי שמאפשר בדיקת רופא - בלי לזוז מהבית

 

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: shutterstock
ביקור אצל הרופא בלי לצאת מהבית
צילום: shutterstock
צילום: חגית גורן
"הטלמדיסין יסייע ללמוד על המטופל דברים שלא ניתן ללמוד במפגש רגיל במרפאה". ניסים אלון
צילום: חגית גורן
ד"ר רק שאלה
מחשבוני בריאות
פורומים רפואיים
מומלצים