שתף קטע נבחר

בן 95 נגד משרד הבריאות: "קיצצתם מינון הקנאביס הרפואי בחצי"

כשלוש שנים שיחיאל צארום בן ה-95 מטופל בקאנביס רפואי בשל כאבים אורטופדיים. לאחרונה החליטו במשרד הבריאות לקצץ את מינון התפרחת שמקבל הקשיש בחצי. בתו: "החלטה שרירותית שמנוגדת להמלצת הרופא. איפה האנושיות?"

מזה כשלוש שנים מטופל יחיאל צארום בן ה-95 בקנאביס רפואי. בתו, אושרת, מתארת כי לפני שהחל את הטיפול השיל אביה 30 קילוגרמים ממשקל גופו בשל הכאבים האורטופדיים מהם הוא סובל.

 

הטיפול בקנאביס רפואי, כך מפרטת הבת, השיב את אביה לחיים. אלא שלאחרונה הוחלט באופן חד צדדי ביחידה לקנאביס רפואי במשרד הבריאות (היק"ר) לקצץ את מינון הטיפול של הקשיש במחצית – מ-40 גרם תפרחת לחודש ל-20 גרם. פניותיהם של יחיאל ובני משפחתו למשרד הבריאות בדרישה להשיב את מינון הטיפול למינון שקבעו רופאיו של החולה נפלו על אוזניים ערלות.

 

עוד בנושא:

חולי סרטן נגד משרד הבריאות: חתך מינון הקנאביס לרבע

מחקר ישראלי: קנאביס משפר משמעותית את מצבם של חולי סרטן

אידוי, אכילה או הסנפה: כל הדרכים לצרוך קנאביס רפואי

 

"לא ברור על סמך מה מישהו במשרד הבריאות החליט לשנות לאבא שלי את הטיפול. האם יעלה על הדעת שגורם כלשהו ישנה באופן חד צדדי ובלי הנחיה מרופא מינון לתרופה נגד כולסטרול או לחץ דם?", היא מטיחה.

 

יחיאל צארום לכתבה בלבד (צילום: באדיבות המצולם)
"הקנאביס החזיר את אבא לחיים"(צילום: באדיבות המצולם)

 

בפנייה למשרד הבריאות מפרטת בתו של יחיאל כי הטיפול בקנאביס רפואי היטיב ללא הכר את מצבו של אביה: "הטיפול החזיר את אבי לחיים. הכאבים גרמו לו לנבול מול העיניים שלנו. הרופא שלו המליץ לו על קנאביס רפואי. זה עשה לו פלאים. הוא חזר לעשות פעילות גופנית כל יום והמשקל שלו עלה. הוא הולך לקאנטרי כל יום לשחות ושמחת החיים שלו חזרה. זה כאילו הוא נולד מחדש".

 

"על סמך מה מתקבלת כזו החלטה?"

אושרת מפרטת כי מינון הטיפול של אביה עלה בהדרגה עד ל-40 גרם תפרחת קנאביס בחודש. בהארכת רישיון הטיפול האחרונה הפחיתו ביק"ר את מינון הקנאביס של יחיאל ל-20 גרם תפרחת ו-20 גרם שמן בחודש. אושרת מתארת כי שינוי המינון נעשה באופן חד צדדי וללא המלצת רופא וכן כי אביה אינו מסוגל לצרוך את שמן הקנאביס בגלל שהטיפול גורם לו לבחילה.

 

קנאביס (צילום: shutterstock)
"דורשים את הטיפול שהרופא המליץ עליו"(צילום: shutterstock)

 

"פנינו למשרד הבריאות והסברנו להם ש-20 גרם בחודש לא מספיקים לאבא שלי. אי אפשר ככה לקצץ בחצי את מינון התרופה של אדם שהתרגל אליה. הרופא שלו גם פנה למשרד הבריאות, אבל הם לא החזירו את המינון המקורי.

 

"אחרי מספר פניות הם הסכימו להעלות את מינון התפרחת ל-30 גרם. הם נימקו את ההחלטה בכך שאבא שלי צריך להתרגל למינון הגבוה. להתרגל? הוא כבר מטופל יותר משנה במינון של 40 גרם חודש. מה פתאום מישהו מחליט שצריך להרגיל אותו למשהו אחר? על סמך מה מתקבלת החלטה כזו? זה שרירותי לחלוטין ומנוגד להמלצות הרופאים", מסבירה הבת.

 

אושרת מוסיפה ותוקפת את החלטת משרד הבריאות: "איפה האנושיות? איפה חוק זכויות החולה? אנחנו בסך הכל דורשים את הטיפול שהרופא שלו המליץ עליו. כל הפניות שלנו למשרד הבריאות ולסגן השר יעקב ליצמן לא הועילו, אבל אני הולכת להילחם בשביל אבא שלי".

 

ממשרד הבריאות נמסר בתגובה כי "מטעמי חיסיון ופרטיות ומדיניות ציבורית רפואית – משרד הבריאות לא מנהל שיח על מטופלים ספציפיים בתקשורת".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: באדיבות המצולם
"החלטה שרירותית", יחיאל צארום
צילום: באדיבות המצולם
ד"ר רק שאלה
מחשבוני בריאות
פורומים רפואיים
מומלצים