שתף קטע נבחר

מה מתחבא בסיר: שמינית גמר אחרונה בתחרות "השולחן המשפחתי של המדינה"

הדו־קרב האחרון של שמינית הגמר בתחרות "השולחן המשפחתי של המדינה" זימן לנו שתי מנות של בית, חמות, צבעוניות, טעימות, עם הרכב תזונתי מצוין. עדשים נגד קוסקוס מלא, דגים מול חזה עוף – מי בישלה לעצמה מקום ברבע הגמר?

בשיתוף אסם

 

 

לכל דבר טוב יש סוף, וכך גם לשלב שמינית הגמר של תחרות "השולחן המשפחתי של המדינה" שמתקיימת בשיתוף קבוצת אסם, "ידיעות אחרונות" ו־ynet. על קו הזינוק, או יותר נכון מול השיש והכיריים, מתייצבות שתי משפחות: אדלר מפתח־תקווה ושפר מכפר־סבא.

 

משפחת אדלר מגיעה מפתח־תקווה. האמא, תקווה (36), עובדת בתחום הביטוח. האב, אילן (40), הוא מתכנת מחשבים. לבני הזוג יש ארבעה ילדים: הבכור, יעקב־בניה (12 וחצי), מספר לנו שהוא לומד בימים אלה את הדרשה שלו לקראת בר־המצווה שיחגוג בקרוב. מביטים בו בהערצה אחיו זאב (10 וחצי), הדס (5) ובן הזקונים אייל בן השנתיים וחצי.

משפחת אדלר (צילום: יאיר שגיא)
משפחת אדלר(צילום: יאיר שגיא)

"הילדים שלי זוללי שניצלים, קציצות בשר, וכל אוכל שאתם מעלים בדעתכם שיש לו רוטב אדום", מסגירה תקווה בחיוך את הסוד המשפחתי, "אבל לסיפתח של התחרות, שלב שמינית הגמר, בחרנו דווקא להכין חזה עוף עם ירקות, מנה בריאה ומזינה, שבכל משפחה יכולים להכין ובקלי קלות. הפעם אין רוטב עגבניות. זו מנה בהירה, שהסוד שלה הוא שילוב רוטב ברביקיו. הילדים שלנו מאוד אוהבים אותה".

 

מי שמוביל את משימת הבישול הוא אילן. הילדים הבוגרים עובדים נהדר ומראים בקיאות, הקטנים לא ממש מוצאים את עצמם. המנה הסופית שהוגשה לחברות "צוות חיים בריאים של אסם" – השפית איילת הירשמן, מדריכת ההורים סיגל קפלן ואורלי פיינה, דיאטנית קלינית ומנהלת תחום התזונה בקבוצת אסם – נראית מצוין. האם זה יספיק?

 

בצד השני מתבשל פילה אמנון ולצידו קוסקוס. היוצרים: משפחת שפר – עפרה (41), מורה למתמטיקה ומדעים ואם יחידנית, ושלושת ילדיה, רני (12) והתאומות תהל והילי (10). התאומות, מתברר, עמלו שעות רבות על מסע שכנועים שגרם לאמא להסכים לרשום את המשפחה לתחרות ואת רני להגיע. האח הגדול הופיע עם אוזניות, היה קצת מנותק בהתחלה, אך אז השתחרר והתגלה שמדובר בשחקן מחונן, שחולה על מוזיקת רוק קלאסית ועל עולם התיאטרון וכבר יצא לו לשחק כמה תפקידים. "אני מקווה לגשת לכמה אודישנים בקרוב", הוא מודיע בעובדו מחייך במתיקות.

משפחת שפר (צילום: צביקה טישלר)
משפחת שפר(צילום: צביקה טישלר)
 

הילי ותהל מרוכזות במטבח. "אנחנו אוהבות לבשל עם אמא, והרבה", הן מודיעות. "אצלנו מקפידים על אוכל טעים אבל בריא, שמבוסס על הרבה דגים. רני אוהב מאוד סושי. אנחנו ממש לא מתות על דגים נאים, אז אמא תמיד משלבת סגנונות בישול לכל אחד, מוצאת את האיזון וכולנו מרוצים".

 

האמא מרשימה. היא מפגינה לאורך כל המשימה רוגע ושליטה מלאה בשלבי הבישול, ואף דואגת לשיתוף ראוי להערצה של ילדיה, כל אחד לפי יכולותיו ורצונו להשתלב בחוויית הבישול. "אנחנו מתרגשות להשתתף בתחרות", אומרות התאומות,

 

"הלווואי שנעלה לשלב הבא. יש לנו כבר תוכנית מה להכין במנה הבאה, וגם למנה של חצי הגמר ואפילו למנה של הגמר. רק שנצליח במנה הזו, אמן, אמן".

 

מה אומרות חברות "צוות חיים בריאים של אסם"? הן מתחילות עם משפחת אדלר. "ראינו אצלם מנה ביתית מאוד של חזה עוף צלוי עם תבשיל ירקות מוקפצים־מבושלים", אומרת הירשמן. "כרוב, סלרי וגזר הם שילוב שתמיד עובד, ובזכות העדשים הכתומות, שהוסיפו חלבון וגם התמוססו בסיר למעין רוטב מאחד, והנבטים הפריכים, היו במנה כמה מרקמים שהוסיפו עומק ועניין. ציון: 8"

חזה עוף עם ירקות (צילום: יאיר שגיא)
חזה עוף עם ירקות(צילום: יאיר שגיא)
 

פיינה: "מנה מסקרנת, צבעונית, עשירה במגוון גדול מאוד של ירקות בשילוב קטניות – שזה מבורך מאוד מבחינה תזונתית. במשפחה עם ילדים קטנים נכון להגיש קטניות מבושלות מאוד, במרקם של

מחית. כאן, לדוגמה, לא ניתן לזהות כי מדובר בעדשים. השילוב עם רצועות חזה עוף הולך טוב ויוצר ארוחה משפחתית קלילה ומזינה. ציון: 8".

 

קפלן: "מטבח הוא מקום מאוד יצירתי לכל המשפחה. במשפחת אדלר יש המון רצון מצד כל הילדים, בעיקר הקטנים, לשתף פעולה בתהליך הבישול, אך בפועל הורגש כאילו אין לילדים הקטנים תפקיד מוגדר בעוד שהאחים הבוגרים שלהם לוקחים אחריות במטבח בשקט מופתי, יודעים מה לעשות שלב אחר שלב. הטיפ שלי להורים הוא לחלק מראש תפקידים. כל אחד ירגיש שותף וכך גם תימנע תחרות בין הילדים. ציון: 7.5".

 

ובמשפחת שפר? "שילוב של דגים עם תוספת של קוסקוס מקמח מלא יוצר מנה מזינה ועשירה במינרלים וויטמינים לכל ילד", אומרת פיינה. "בדגים יש אומגה 3, רכיב חשוב מאוד, וילדים שמוכנים לשלב בתזונה שלהם דגים בכל צורה זו ברכה. ציון: 8.5".

פילה אמנון ולצידו קוסקוס (צילום: צביקה טישלר)
פילה אמנון ולצידו קוסקוס(צילום: צביקה טישלר)
 

הירשמן: "הסיר של משפחת שפר – פילטים של דגי אמנון ברוטב עשבי תיבול וחומוס, שהוגשו עם קוסקוס – היה משפחתי, טעים ומנחם והוכן בקפידה רבה ותוך שימת לב לפרטים. הכל היה

כמו שצריך: דרגת העשייה של הדגים, דרגת בישול החומוס, האופן שבו הוכן הקוסקוס, התיבול. שלם שהוא יותר מסכום חלקיו. ציון: 8.5".

 

 

קפלן: "אי אפשר שלא להתאהב ממבט ראשון במשפחת שפר. יש משהו שלא ניתן לתאר במילים בנועם ובעבודת הצוות בין האמא לשלושת גוזליה. הכל זורם, העבודה מתבצעת תוך ניהול שיחות קטנות ונעימות בינה לבין ילדיה, ולבסוף גם יצאה מנה טעימה ביותר. ציון: 9.5".

 

משפחת שפר סוגרת את תמונת רבע הגמר. שמונה משפחות נותרו במרוץ וחולמות על הפרס הראשון: מטבח בשווי 50 אלף שקל מתנת KITCHENS SAMGAL. מה קרה במקצה הראשון? בקרוב נדע.

 

 

הכתבה פורסמה ב"ידיעות אחרונות"

 

בשיתוף אסם

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
ד"ר רק שאלה
מחשבוני בריאות
פורומים רפואיים
מומלצים