שתף קטע נבחר

בגיל 42 אופיר הוריד 42 ק"ג ממשקלו - וירוץ 42 ק"מ

הוא חי את כל חייו כאיש שמן אך ביום אחד החליט שלא עוד: לאחר שעבר ניתוח לקיצור קיבה אופיר אילת הביא למהפך בחייו והתמכר לריצה. בינואר הקרוב הוא מתכנן לצלוח את מרתון טבריה, ובשבילו זוהי רק ההתחלה

בגיל 39 החליט אופיר אילת לפתע שהגיע הזמן לשינוי. הוא אמנם סבל מעודף משקל כל חייו, אך מעולם לא נקט בפעולה ממשית בנושא. כעת, כשכבר הגיע למשקל שיא של 133 קילוגרמים, נראה היה כי הוא מנסה לעלות על המסלול הנכון.

 

כתבות נוספות:

5 מומחים לכושר מסבירים: כך תגיעו לתוצאות בדרך המהירה

החורף כאן: כך תתאמנו בחוץ בבטחה

בעשור התשיעי לחייו - ויטו זכה באליפות אירופה בהרמות כוח

 

"הייתי שמן מהרגע שאני זוכר את עצמי", מספר אופיר, בן 42 מיישוב גרנות הגליל. "עשיתי את כל הדיאטות האפשריות. עליתי, ירדתי – ממש כמו אקורדיון". להחלטה, שהתקבלה לאחר שנים של מאבקים עצמיים לא קדם אירוע מחולל כלשהו, אלא פשוט כמיהה לחיים בריאים יותר. "החלטתי שאני רוצה לחיות. לא היה איזה טריגר ספציפי, סתם ככה קמתי בבוקר והחלטתי שזהו, מספיק".

 

הוא החליט לעבור ניתוח לקיצור קיבה ואל היום הגורלי הוא התייצב ללא חשש. "בלילה שלפני הניתוח ישנתי הכי טוב שיכולתי", הוא נזכר. "הלכתי לניתוח כאילו אני הולך לבדיקת דם. עוד לא קלטתי שאני לקראת שינוי. הלכתי ממש בצורה אדישה לגמרי".

 

הניתוח עבר בהצלחה. לאחר 3 חודשים של הסתגלות לאורח החיים החדש אופיר ניגש במרץ לקראת האתגר הגדול הבא – שילוב הספורט באורח החיים היומי. הוא התחיל בהליכה ומשם הכניס גם את הריצה בהדרגה.

 

"זה היה ברמה של דקה ריצה, 2 דקות הליכה, הוא מסביר. "לאט לאט הגברתי את הקצב עד שהגעתי כבר ל-7 קילומטרים של ריצה רצופה. משם עשיתי 2 פעולות בבת אחת – נרשמתי למרוץ של 10 קילומטרים וגם הצטרפתי לקבוצת הריצה שלי, אדרנלין".

 

לאחר שסיים בהצלחה את מקצה ה-10 קילומטרים במרוץ חיפה וגם יעדים נוספים החליט אופיר לעלות מדרגה ולהתקדם לכיוון ריצת חצי מרתון. לפני שנתיים הוא סימן וי גם על היעד הזה כשהשלים את מסלול חצי המרתון במרתון תל אביב. "זה שאתה נמצא עם כמות כזו של אנשים, שווה בין שווים כאשר בחיים לא עשית פעילות ספורטיבית - זו כבר הרגשה מדהימה., אי אפשר לתאר את זה במילים".

 

אופיר אילת אחרי השינוי ()
אופיר אילת אחרי השינוי

 

"נותן לאחרים השראה"

בחודשים שלאחר מכן הוא המשיך וכבש 3 חצאי מרתון נוספים ואף החל להתאמן לקראת "מרוץ סובב עמק". הכולל מסלול אינטנסיבי של 33 קילומטרים המתאפיין בתנאי שטח משתנים. הוא כבר השיל כ-40 קילוגרמים ממשקלו, אך האש שבערה בו הייתה רחוקה מלהיכבות. היעד הבא כבר היה ידוע – כיבוש מרתון שלם.

 

בתחילה הוא נתקל בסירוב מצד המאמנת של קבוצת הריצה שלו. "היא אמרה לי שמרוץ 'סובב עמק' כולל שטח והרבה עליות ומבחינת קושי זה כמו מרתון. נאלצתי לבחור בין המרוצים", הוא מספר.

 

הוא לא התרצה. שבועיים לפני מרוץ "סובב עמק" הוא ניגש לדבר איתה בשנית. "אמרתי לה שאני כבר פה ואני לא יודע אם אחרי זה אהיה מסוגל לעבור 8 חודשים של אימונים למרתון הבא". היא השתכנעה. לאחר שסיימו גם את "סובב עמק" בהצלחה ותרגלו תקופה קצרה של הורדת עומסים, הם חזרו במרץ לאימונים לקראת מרתון winner טבריה, שיתקיים בתחילת ינואר.

 

אל מרתון טבריה שמופק על-ידי חברת מרתון ישראל ויתקיים ב-4 בינואר 2019 לא היה להם הרבה זמן להתכונן." זו תכנית אינטנסיבית של 4-5 אימונים בשבוע כאשר בארבע וחצי בבוקר אני כבר על הרגליים רץ", מסביר אופיר. במהלך השבוע אני מבצע אימוני איכות, בסופ"שים אלה ריצות נפח של 32 34 קילומטרים, ובשבת ריצה מסכמת של 36 קילומטרים.

 

 

הוא מתרגש מאוד מהמרתון הראשון שלו, שאף טומן בחובו גם משמעות מפתיעה: "אצלי הכל זה בסימן 42", הוא מסביר. "ירדתי 42 ק"ג, אני בן 42 ואני הולך לרוץ 42 ק"מ. רק המחשבה על השנייה בה אעבור את קו הסיום מעלה בי צמרמורת".

 

במבט לאחור, אופיר עשה דרך ארוכה בשלוש שנים בלבד, אך אם תשאלו אותו זה שווה את הכל. "אנשים באים אלי ואומרים לי שאני נותן להם השראה, שואלים שאלות ומתייעצים. אני מרגיש שיש לי איזושהי מחויבות".

 

רוצים לדעת כיצד לבחור נעלי ריצה?

 

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
ד"ר רק שאלה
מחשבוני בריאות
פורומים רפואיים
מומלצים