שתף קטע נבחר

לזכר הסבתא: ויתר על חגיגת בר מצווה לטובת תרומה לחולי סרטן

הקשר המיוחד בין אייל ובין סבתו שנפטרה מסרטן לפני שנתיים הוביל את הנער בן ה-13 להחלטה אמיצה: לוותר על חגיגת בר המצווה ולבקש מבני המשפחה והחברים לתרום את הכסף לעמותה שמגשימה חלומות לילדים חולים. "לא מגיע לי כל כך הרבה כסף אז החלטתי לתרום אותו למי שזקוק"

אייל קלין אורון בן ה-13 ממבשרת ציון החליט לוותר על חגיגת בר המצווה, וביקש מאורחי האירוע לתרום את הכסף שהיו נותנים לו כמתנה באירוע – לעמותה המסייעת לילדים חולי סרטן.  

 

במקום הזמנה לאירוע, הפיץ אייל לחבריו ולבני משפחתו איגרת שבה נכתב כי הוא מבקש לתרום את הכנסות האירוע לעמותת Make a wish, המגשימה חלומות לילדים חולים בסרטן ובמחלות קשות אחרות. אייל כתב בהודעה: אני תורם לזכר סבתי רינה ז"ל, שנפטרה לפני שנתיים ממחלת הסרטן. בזמן המחלה היא כל הזמן אמרה – 'אני לא יושבת ומחכה לזמנים רעים, אלא עושה לעצמי זמנים טובים'".

 

אייל וסבתו ז
אייל וסבתא רינה ז"ל. קשר מיוחד(צילום: אלבום משפחתי)
  

בשיחה עם ynet סיפר אייל: "אני לא דתי ולכן עלייה לתורה זה לא משהו שהייתי עושה. אני אישית לא מוצא בבר מצווה משהו מיוחד לחגוג, זה לא שאני הולך לישון ובן לילה הופך לבוגר יותר משהייתי אתמול. החלטתי גם שלא מגיע לי לקבל כל כך הרבה כסף כיוון שאני 'עולה לבגרות'' לכן החלטתי לתרום אותו למי שזקוק לו יותר ממני.

 

עוד כתבות:

תרמה פעמיים את שיערה לחולי סרטן וחלתה בעצמה

עם גידול סרטני בראש - בר בן 5 וחצי מגשים חלומות

טל ממלאה משאלות של ילדים שגוססים מסרטן

 

"סבתא שלי נפטרה מסרטן לפני שנתיים ואני יודע כמה זה קשה להיות מהצד ולראות מישהו שקרוב לך חולה בסרטן. היא הייתה אישה גדולה בכל המובנים: היא הייתה עורכת דין שעזרה לאנשים, היא הייתה חכמה ואישה טובה והמשפחה הייתה מאוד חשובה לה, ולעזור לאנשים שזקוקים לעזרה. קיבלנו את ההודעה על פטירתה בזמן חופשה בכינרת, הייתי אז בן עשר ואני זוכר שהתקופה הזו הייתה קשה לכולנו".

 

אייל וסבתו ז
הבן הגדול היה הראשון לתרום את כספי בר המצווה. סבתא רינה ז"ל והנכדים(צילום: אלבום משפחתי)
 

שלי אורון, אמא של אייל סיפרה: "הרעיון לתרום את הכסף היה של אמא שלי רינה ז"ל, היא העלתה אותו עוד כשהייתה חולה בעצמה בסרטן. הבן הגדול שלי תומר היה הראשון לעשות זאת, והוא החליט לתרום את הכסף לעמותה שמחלקת מזון לנזקקים. הסברנו לאורחים שאת הכסף שהם היו רואים לנכון לתת לנו במידה והיינו מקיימים אירוע – תנו אותו לעמותה. אייל הולך כעת בעקבותיו, הוא אמר לי שמבחינתו אין יום אחד שבו הוא גדל, והוא גאה מאוד בהחלטה שלו".

 

היא סיפרה על הקשר בין אייל לסבתא רינה ז"ל: "אמא שלי גרה בבית צמוד אלינו, ובגיל 74 היא חלתה בסרטן המוח. בישרו לה שהיא נמצאת בדרגה 4, שלב די חשוך מרפא של המחלה. אבל היא הייתה אישה מאוד אופטימית ולא הסכימה לקבל את זה שהיא הולכת למות עד הרגע האחרון. אייל היה אז בן 10, וראה את כל התהליך מול עיניו, עד שנפטרה בבית. היה בין שניהם קשר מיוחד, הם היו משוחחים הרבה והיא הייתה סבתא מאוד מעורבת, לא כזו שרואים פעם בחודש".

 

"קשר מרגש בין הנכד לסבתא"

עמותת Make-A-Wish Israel מגשימה משאלות לילדים החולים במחלה מסכנת חיים. העמותה נוסדה בישראל בשנת 1996 ומאז הוגשמו בעזרתה כ-4,000 משאלות. המשאלות נעות בין משחקים חדשים ומפגשים עם מפורסמים, לטיסות לחו"ל, ועוד.

 

דניס בר-אהרון, מייסדת העמותה, אמרה ל-ynet: "הקשר החזק בין הילד לסבתו, שהוביל להחלטתו לבקש מאורחיו לתרום את הכסף לעמותה, מאוד מיוחד ומרגש בעינינו. אנחנו מסייעים לילדים שחולים במחלות קשות, לא רק סרטן, וכשאנחנו באים אליהם אנחנו שואלים אותם מה הדבר שהכי היית רוצה? הם עונים לנו עם ניצוץ בעיניים, וזו זכות גדולה עבורנו לעשות להם טוב בימיהם הקשים".

 

לתרומות ניתן להיכנס לאתר העמותה

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: אלבום משפחתי
הרעיון לתרום היה של סבתא
צילום: אלבום משפחתי
ד"ר רק שאלה
מחשבוני בריאות
פורומים רפואיים
מומלצים